Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s51 na s60
Autor Wiadomość
Natan459 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51
Dołączył: 07-09-2022
Liczba postów: 10
Reputacja: 0
Post: #1
s51 na s60
Witam, mam w planie kupić cylinder s60 5 kanałowy oraz gaźnik od zt tunning
i mam pytanie
1. czy musze do tego wymienić wał?
2. jaki filtr powietrza najlepiej stosować i co ile go wymieniać
3. jakie łożyska zastosować

Notatka od HoeronixHD, 11.09.2022 18:20 :

Przestań zaśmiecać forum. Potrzebny ci tylko jeden wątek. Pamiętaj o korzystaniu ze znaków interpunkcyjnych. I czytam forum, tak na prawdęto wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania już były poruszone.

10.09.2022 22:34
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 888
Reputacja: 9
Post: #2
RE: s51 na s60
Tak jak napisałem Załóż jeden wątek np. w dziale mój Simson i tam będziemy odpowiadać.
Nie widziałem cylindrów 60/5 raczej 60/4 lub 60/4/3.
Ale mniejsza oto.
4 kanały przepłkujace to jest wysokie strojenie silnika. Czyli dopiero przy wysokich obrotach masz sporą moc i aby to wykorzystać powinieneś kupić wał z wypełniaczami i wydech z dyfuzorem np. płatek recing 9500 obr/min. Musisz też kupić zapłon elektroniczny np. DE.
Filtr powietrza powinien oryginał dać radę ale dla trwałości silnika polecam założyć gąbkę tak jak zrobił to Qwet w swoim simsonie. Zobacz jego Simsona.
ŁOżyska osobiście stosuję zestawy z jackmotors koyo. Nigdy mnie nie zawiodły. Jak bez robocizny zmieścisz się w 3 tys zł to będzie dobrze.
Natomiast możesz iść inną drogą zadzwoń do Chylorecing lub jackmotors i powiedz aby zrobili tobie 60/2 żeby miał jak najwięcej Nm i KM jak najniżej, czym uzyskane niżej tym lepiej. Ale żeby było tak z 6-7 KM i niech do tego dobiorą gaźnik zt tuning lub DPR zestaw dysz i okno wylotowe zrobią pod 32mm.
I o ile masz w dobrym stanie wał. To nie będziesz musiał zmieniać zapłon z platynowego na elektroniczny gdyż platynki przy obrotach 8 tys i więcej (a 60/4 60/4/3 zaczyna ciągnąć przy 9 tys obr) się szybko rozwalą.
Do tego stosujesz zębatkę zdawczą większą o 2 zęby lub jak jesteś lekki to nawet 3 i z tyłu możesz zastosować zębatkę mniejszą i 1 ząb od SR50.
Kosza nie wymieniasz więc koszty spadają możesz wymienić tylko docisk sprzęgła z 1,5 na 1,6. I wtedy koszty to 1,5 tys zł.
Możesz też wymienić kosz i nie bawić się zębatkami. Ale to podnosi koszty.
Więc w pierwszym przypadku cylinder 60/4/3 lub 60/4 kupujesz, cylinder, głowicę, gaźnik, dysze, wydech z rezonansem, kosz sprzęgłowy 70/2, docisk 1,6. Zębatki 12 i 13 zębów, zapłon elektroniczny (lfk to gówno), mile widziany wał z wypełniaczami.

W drugim. 60/2 kupujesz cylinder, głowicę, gaźnik, dysze, wydech 32, kosz sprzęgłowy od 70/2, zębatki 16,17z, docisk 1,6 opcjonalnie wał z wypełniaczami.

Dobre 60/2 będzie słabsze od dobrego 60/4 lub 60/4/3.
O jakieś 2 KM. Ale może być więcej gdyż w 60/4 możesz zastosować wydech 10 500 obr a wtedy moc 10 KM może też się pokazać. Tylko że taki sprzęt nie nadaje się do normalnego ruchu ulicznego. Gdyż do 7 tys obr ledwo jedzie jak zwykłe 50/2 by spaść z mocą pomiędzy 7 a 9 gdzie musisz redukować by znów wystrzelić przyrostem o 6 KM pomiędzy 9,5 a 10,5 tys obr.
Na dłuższą metę to jest męczące gdyż cały czas musisz wachlować biegami i aby utrzymać 75 km/h to musisz go trzymać na wysokich obrotach co się będzie przekładało na spalanie 5,5-7 L.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.09.2022 23:21 przez twojstara1.)
11.09.2022 11:49
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 888
Reputacja: 9
Post: #3
RE: s51 na s60
Masz 3 biegi więc wydech z rezonansem odpada.
Masz platynkowy zapłon więc wydech z rezonansem odpada bo długo nie pociągnie, za duże dla niego obroty.

Proponuję jak najmocniejsze 60/2 zrobione na zamówienie przez jackmotors lub chylo recing powiedz że chcesz aby jak najszybciej osiągał moc i moment a moc tak co najmniej z 6 KM.
Do tego tłok tylko zt-tuning 2 pierścienie. Pasowanie 0,06mm.
Głowica pod 60 cm3.
Gaźnik dopasowany wielkością do kanału ssącego, zapewne to będzie 19 mm polecam zt tuning, ale niektóży bardziej doświadczeni piszą że dpr też jest dobry.
Zestaw dysz.
Kolanko z wydechem 32mm.
Zębatką zdawczą 17 i 18 z
Docisk sprzęgła 1,6.
Teraz zobacz sobie ile to kosztuje na stronie jackmotors.pl i podlicz.
Aby zaoszczędzić możesz zlecić przeróbkę nominalnego mza 60/2 w Jack motors ale tłok MUSI być co najmniej zt tuning.
Chylo robi tylko na cylindrach zt tuning.

Gaźnik aby zaoszczędzić bierz dpr.
Dysze i tak są tanie kup te do dpr.

Wydech aby zaoszczędzić kup węgierski 32 mm a kolanko po zamontowaniu skróć tak aby wchodziło w wydech MAKSYMALNIE 2 CM.

Zębatki najtańsze.

Docisk najtańszy.
I w 1,5 tys zł powinieneś się zmieścić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.09.2022 06:50 przez twojstara1.)
11.09.2022 23:38
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info