Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
simson 60/4/3 Regulacja
Autor Wiadomość
lancki123 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 15-07-2018
Liczba postów: 6
Reputacja: 0
Post: #1
simson 60/4/3 Regulacja
Witam posiadam simsona 60/4/3
-gażnik amal 19
-tłok keystone 2p
-cylinder mza 60/4/3
- zapłon elektroniczny oryginal
- fitr gąbka
- TŁUMIK SIMSON CHROM 32MM ENDURO SPORT
- głowica oryginalna stoczona na 41mm lekko powiększona komora spalania
- świeca ngk b8hs

Jak ustawić zapłon narazie jest na znakach simson wkręca sie dosyć dobrze czytając na forum większość użytkowników pisze ze najlepsze jest ustawienie 1.4-1.6 mm przed GMP. Czy jak tak ustawie zapłon to będzie mocniejszy może ma ktoś zdjęcie jak wygląda takie ustawienie
19.06.2022 18:53
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,477
Reputacja: 96
Post: #2
RE: simson 60/4/3 Regulacja
Musisz użyć lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu, inaczej nie da rady.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
19.06.2022 19:19
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 890
Reputacja: 9
Post: #3
RE: simson 60/4/3 Regulacja
Jaro może jako doświadczony człowiek może napiszesz w jasny i przystępny sposób jak ustawić zapłon elektronic w simsonie?
I może ja się czegoś też nauczę.
19.06.2022 20:01
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,477
Reputacja: 96
Post: #4
RE: simson 60/4/3 Regulacja
Tak więc ja robię to w ten sposób.
Ustawiam tłok powiedzmy 2mm (ustawiamy tyle ile chcemy mieć wyprzedzenia) przed górnym martwym punktem za pomocą czujnika zegarowego jest najdokładniej ale można zrobić to suwmiarką, jak już to zrobimy rysujemy sobie dwie kreski, jedna na kole zamachowym i druga na karterze oczywiście pokrywające się, ja to robię białym markerem bo ładnie to widać pod lampą, odpalamy sima i patrzymy czy kreski się zgrywają pod lampą, jeżeli nie to lampa nam pokaże ile i w którą stronę przesunąć zapłon, ot cała filozofia.
Lampa wystarczy taka;
https://allegro.pl/oferta/lampa-strobosk...1538054525
Jest dużo filmików na yt o ustawianiu zapłonu na lampę, pierwszy z brzegu;
https://www.youtube.com/watch?v=OikubB6xE3Q

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
19.06.2022 23:06
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 790
Reputacja: 16
Post: #5
RE: simson 60/4/3 Regulacja
A skąd ja się pytam wiadomo czy najbardziej optymalny jest 1,4mm czy czasem nie 3,0mm ?? Bo u mnie na przykład na spawaku najmocniejszy był przy prawie 3mm właśnie, a na długim fi32 bliżej 2,2mm...

Ja ustawiam tak, że robie kilka kreseczek co jakieś 2 stopnie kątowe na podstawie iskrownika i jedną na karterze. Potem ustawiam po kolei na każdej kreseczce, robię próbne przejazdy i oceniam subiektywnie moc silnika. Następnie wybieram takie wyprzedzenie przy którym moc jest największa, potem jadę na szosę i przez 10km jadę blisko vmax-a manipulując przepustnicą w zakresie od 2/3 do pełnego otwarcia i nasłuchuję czy pojawia się spalanie stukowe. Jeśli tak to zmniejszam wyprzedzenie zapłonu o 2 stopnie i powtarzam próbę, a jeśli nie to zostawiam, ewentualnie zmniejszam o kolejne 1-2 stopnie dla bezpieczeństwa.
Czasem zdarza się że trudno opanować spalanie stukowe samym zapłonem, a to oznacza zbyt wysoki stopień sprężania (mała objętość głowicy) lub ewentualnie zbyt małą dyszę główną.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.06.2022 09:21 przez Qwet.)
20.06.2022 09:19
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,477
Reputacja: 96
Post: #6
RE: simson 60/4/3 Regulacja
(20.06.2022 09:19 )Qwet napisał(a):  A skąd ja się pytam wiadomo czy najbardziej optymalny jest 1,4mm czy czasem nie 3,0mm ?? Bo u mnie na przykład na spawaku najmocniejszy był przy prawie 3mm właśnie, a na długim fi32 bliżej 2,2mm...

Ja ustawiam tak, że robie kilka kreseczek co jakieś 2 stopnie kątowe na podstawie iskrownika i jedną na karterze. Potem ustawiam po kolei na każdej kreseczce, robię próbne przejazdy i oceniam subiektywnie moc silnika. Następnie wybieram takie wyprzedzenie przy którym moc jest największa, potem jadę na szosę i przez 10km jadę blisko vmax-a manipulując przepustnicą w zakresie od 2/3 do pełnego otwarcia i nasłuchuję czy pojawia się spalanie stukowe. Jeśli tak to zmniejszam wyprzedzenie zapłonu o 2 stopnie i powtarzam próbę, a jeśli nie to zostawiam, ewentualnie zmniejszam o kolejne 1-2 stopnie dla bezpieczeństwa.
Czasem zdarza się że trudno opanować spalanie stukowe samym zapłonem, a to oznacza zbyt wysoki stopień sprężania (mała objętość głowicy) lub ewentualnie zbyt małą dyszę główną.
Wiem i zauważyłem że jesteś mistrzem w tym temacie ale tutaj chodzi o jakieś wstępne ustawienie.
Ja u siebie w 115 mam 2,5mm przed gmp i mam dość dobrze(tak myślę)obliczony stopień sprężania i nie występuje spalanie stukowe ale jest docierany na bardzo bogatej mieszance więc nie ma tutaj o tym mowy.
Tutaj mamy inny problem i chciałem tylko podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić zapłon.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
20.06.2022 22:54
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 790
Reputacja: 16
Post: #7
RE: simson 60/4/3 Regulacja
jaro5 i właśnie takim sposobem jak opisałeś robię wstępne ustawienie zapłonu Wink

Moja reakcja wynika z faktu że początkujący często bardzo rygorystycznie trzymają się ustawienia 1,6mm w tuningowych setach np. 60/4/3. Takie ustawienie w większości przypadków powoduje totalne marnowanie potencjału silnika, moc dużo mniejsza niż mogłaby być przy ustawieniu 2,5mm czy wręcz 3mm, w zależności od setu.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
21.06.2022 12:31
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 355
Reputacja: 3
Post: #8
RE: simson 60/4/3 Regulacja
Ustaw czujnikiem zegarowym na 1.5. Lampa nic nie da oprócz tego, że potwierdzi prawidłowe ustawienie zrobione czujnikiem zegarowym.

Generalnie ani ty ani silnik nie odczujecie różnicy pomiędzy 1.4 a 1.8 na zapłonie oryginalnym.

W instrukcji ZT-Tuning polecają 1.5 a w instrukcji LangTuning 1.8.
Komu wierzyć?
LangTuning wygrali 20 razy Simson GP, ZT nic nie wygrali niemniej ustawił bym na 1.5 bo to daje 19 stopni przed GMP i tak powinien mieć sportowy cylinder.

Opis silnika 110 cm³
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022 01:17 przez Goodmayes.)
22.06.2022 01:16
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 890
Reputacja: 9
Post: #9
RE: simson 60/4/3 Regulacja
Goodmayes, Kurde to są jakieś simsonGP? Ile firm tam startuje ile zawodników, ile biegów rocznie, na jakich torach i na jakich pojemnościach?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022 09:51 przez twojstara1.)
22.06.2022 09:50
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 790
Reputacja: 16
Post: #10
RE: simson 60/4/3 Regulacja
(22.06.2022 01:16 )Goodmayes napisał(a):  Generalnie ani ty ani silnik nie odczujecie różnicy pomiędzy 1.4 a 1.8 na zapłonie oryginalnym.

Skąd taka pewność? Z mojego doświadczenia wynika, że różnica iędzy 1,4 a 1,8 zwykle jest duża. Nawet w zwykłej fabrycznej jawce ją zauważałem, nie mówiąc o tuningowych setach czy nowoczesnych dwusuwach.

(22.06.2022 01:16 )Goodmayes napisał(a):  ...ustawił bym na 1.5 bo to daje 19 stopni przed GMP i tak powinien mieć sportowy cylinder.

Też tak uważałem zanim nabrałem doświadczenia w strojeniu dwusuwów. W tuningowym secie z ostrym spawakiem na początku ustawiłem wręcz 1,2mm i chciałem tak zostawić. Jakież było moje zdziwienie kiedy w ramach prób zwiększyłem do 1,4mm i motorek zyskał na mocy. Potem kolejne 0,2mm i znów przyrost mocy i tak dalej, a powyżej 2,5mm zaczął już unosić przednie koło z samego gazu. Natomiast optymalne okazało się blisko 3mm, czyli ok. 27 stopni przed GMP, bo powyżej już łapał spalanie stukowe po rozgrzaniu.

Ciekawe z czego wynikają tak całkowicie przeciwne doświadczenia między nami.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022 14:05 przez Qwet.)
22.06.2022 14:03
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  regulacja 60/5/3 lukasz132 1 1,030 20.08.2017 10:41
Ostatni post: jaro5
  BING 17 (problem z regulacja) skoczek09 2 4,240 14.04.2014 11:27
Ostatni post: bykuu93

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info