Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
średnia przelotowa 75-85 km
|
Autor |
Wiadomość |
swinkers
Początkujący

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 30
|
średnia przelotowa 75-85 km
Witam .
Jak w temacie , poszukuję opcji przerobienia swojego simsona tak aby był w stanie osiągać prędkość przelotową w granicach 70-85 km/h z uwagi na dojazdy do pracy 30 km dziennie , 3-4 razy w miesiącu by musiał pokonywać trasę 100km . I tu moje pytanko jakie zestawy polecicie ? Jakieś 60 dadzą rade (tak aby nie przerabiać kraterów ) Czy nie ma wyjścia i już trzeba szukać czegoś powyżej 70 cm3 ?Przy okazji pytanko od laika . Jakie zużycia paliwa można by się spodziewać ? Nie mam zamiaru jakoś bardzo katować simka
|
|
10.05.2021 01:43 |
|
Podziękowania: |
|
HoeronixHD
Moderator
Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,818
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
70-85km/h tak żeby się nie rozleciało za chwilę to już trzeba składać 80-85cm3. Spalanie zależy od charakterystyki silnika, może być 4-5, a nawet 9-10 litrów/100.
Tylko na taki silnik trzeba szykować około 3-4 tysie, zależy czy ma być żywotny
|
|
10.05.2021 03:08 |
|
Podziękowania: |
|
swinkers
Początkujący

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 30
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
no to teraz troszkę mnie zasmuciłeś bo mam oryginalne kratery i nie chce ich rozwalać . A na tych 60cm3 na jakie osiągi można liczyć ? głownie chodzi mi o prędkości przelotowe i żywotność nie mam już 13 lat by katować simka
|
|
10.05.2021 04:15 |
|
Podziękowania: |
|
Qwet
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 904
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
Tak jak HoeronixHD pisze, od kosztów nie uciekniesz. Nawet jak nie rozwiercisz karterów i zostaniesz przy 60ccm to oprócz dobrego cylindra musisz wyłożyć sporo kasy na osprzęt - rezonansowy wydech, większy gaźnik, lepszy zapłon (oryginalny nie wyrobi przy wyższych obrotach), nie wspominając o pierdołach jak większy filtr powietrza, MNIEJSZA zębatka zdawcza i sporo innych.
Odpowiadając na pytanie - dobrej jakości cylinder 60/4 z wydechem platek racing (wszystko masz w JackMotors) powinno dać ci Vmax 85km/h, ale to jest kręcenie ponad 10000obr/min, więc na pewno nie wytrzyma bez remontu tyle kilometrów co normalny simson.
Możesz też po prostu kupić 60/4 bez zmiany kompletnie niczego więcej, wtedy możesz liczyć na Vmax zbliżony do 70km/h. A jak kupisz tani chiński 60/4 to będzie jechał nawet wolniej niż na oryginalnym DDR 50ccm.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
|
|
10.05.2021 08:06 |
|
Podziękowania: |
|
swinkers
Początkujący

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 30
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
Czyli jest opcja . Zakupić 60/4 do tego jakiś wydech . Gaźnik polecacie zmienić ? Chodzi o to aby ta przelotowa była chociaż 65-70 km by nie zamulać na drodze i nie wkurwia kierowców ? zabawa z zębatka może też coś mi dać ?
|
|
10.05.2021 20:30 |
|
Podziękowania: |
|
HoeronixHD
Moderator
Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,818
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
Zębatka nic ci nie da.
65-70km to potrzeba 70cm3
60tka zapewnia 60-65(i chodzi mi o 60/4mk2, standardowa 50tka zapewnia 45-50)
Potrzeba jeszcze wydech, gaźnik i zapłon inny niż na przerywaczu
|
|
10.05.2021 20:44 |
|
Podziękowania: |
|
swinkers
Początkujący

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 30
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
Dobra a więc już mniej więcej wiem .
Czyli kupuje cylinder np. :
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19
Pytanie czy na takim cyklu mogę po prostu śmigać już a z biegiem kupować resztę osprzętu ? Czy nie zgra się to z oryginalnym osprzętem ?
Jak byście mogli mi podesłać linki co warto kupić aby to działało będę bardzo wdzięczny
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2021 06:03 przez swinkers.)
|
|
11.05.2021 06:00 |
|
Podziękowania: |
|
Qwet
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 904
|
RE: średnia przelotowa 75-85 km
Uwaga! Doświadczenia użytkowników pokazują, że tłok MZA ma dużą rozszerzalność termiczną, co przy wyższych obrotach prowadzi do zatarcia! Sprawdzone na skórach wielu nieszczęśników, w tym mojej. Jeśli kupujesz zestaw z powyższego linku to wybierz inny tłok - Barikit, ZT-Tuning czy coś w tym stylu.
Śmiganie z tym cylindrem na starym osprzęcie jest nawet lepsze niż zakładanie wszystkiego od razu, ponieważ przez pierwsze kilkaset kilometrów silnik i tak nie może być zbyt obciążany.
Jeśli chcesz zostawić absolutnie wszystko fabryczne, w tym gaźnik BVF 16mm, to jest duże ryzyko że po odkręceniu manetki silnik będzie miał za ubogo i będzie się przydławiał, przegrzewał itp. Dlatego dobrze żebyś kupił dysze do regulacji od razu jedną przesyłką z cylindrem - co najmniej 74 i 76.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
|
|
11.05.2021 07:20 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości