Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tiunink
Autor Wiadomość
ciamajda223 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 01-05-2018
Liczba postów: 33
Reputacja: 0
Post: #1
tiunink
Siema, pytanie jest takie czy opłaca sie bardziej 70/4/3 czy 70/4. Ktore bardziej oplacalne, wydajniejsze i po prostu lepsze. Myslalem tez nad jakas 80/4 ale czy daje duzo wiecej niz 70, jak ze spalaniem i co trzeba wiecej zrobic niz z 70. Chodzi mi o to co trzeba wiecej kupic niz przy 70
07.11.2018 22:50
Szukaj
R E K L A M A
Golibroda Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51E/ WSK125
Dołączył: 04-10-2012
Liczba postów: 820
Reputacja: 35
Post: #2
RE: tiunink
Wszystko jak zwykle zależy od twojego budżetu, preferencji i tego jak jeździsz. Powiedz więcej a doradzimy.

Chcesz napisać post/wątek? Najpierw zastanów się i dopiero pisz- ułatwisz zrozumienie posta innym użytkownikom, a no i nie znajomość regulaminu szkodzi Biggrin
07.11.2018 23:58
Szukaj
ciamajda223 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 01-05-2018
Liczba postów: 33
Reputacja: 0
Post: #3
RE: tiunink
Budżet mniej niż 2k i czasem chciałbym mu dać w palnik trochę
08.11.2018 00:02
Szukaj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,488
Reputacja: 96
Post: #4
RE: tiunink
Na cylinder wydasz podobne pieniądze a reszta tak samo jak w 80/4.
Kartery i tak musisz przerabiać.
Ja polecam 80/4

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
08.11.2018 08:00
Szukaj
ciamajda223 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 01-05-2018
Liczba postów: 33
Reputacja: 0
Post: #5
RE: tiunink
Jak ze spalaniem? oplaca sie dawac spawak? i czy pojdzie cos na kolo Xd
i czy 80/4/3 jest opłacalne?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2018 15:45 przez ciamajda223.)
08.11.2018 14:58
Szukaj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #6
RE: tiunink
Jestem bardzo uczulony na słowo "opłacalne\opłaca się", jakby się opłacało to by znaczyło, że z tego simsona będą ci się zwracać koszty, budujesz silnik dla siebie, jaki zrobisz, tak ci się będzie jeździło, z reguły im większe osiągi, tym większe spalanie, aczkolwiek jest haczyk, 80/4 jeździ swobodniej niż 60/4/3, osiągi podobne a 60 spali więcej, bo musisz to bez przerwy kręcić, ważny jest zakres obrotów użytecznych, dlatego na przestrzeni lat tuningu simsonów, najlepszą konfiguracją okazało się okno wydechowe na 26 mm czyli strojenie około 9500 co daje dosyć duża moc z zachowaniem elastyki, aczkolwiek pokusiłbym się o okno(a) na 25 i strojenie koło 10k, tylko oczywiście pojemność 80<, sam cylinder to nie wszystko, pamiętaj szczególnie o wydechu, do tego już utarty schemat - gaźnik 19/21 i zapłon ducati, sprawdzone i zdaje egzamin. Proponuję 80/4 ewentualnie 80/4/3, możesz poprosić o zrobienie dodatkowych okien 0.5 mm niżej albo na równi, zadzwoń najlepiej do jm i porozmawiaj, powiedzą ci co najlepiej spełni twoje oczekiwania. Pamiętaj, że tuning nigdy się nie zwraca, a budując taki silnik włożysz ponad 2k zł, więc zastanów się, czy masz na to pieniądze i czy koniecznie chcesz (do budowy takiego silnika wlicz sobie wał s70, sprzęgło 5t, przeróbkę karterów, głowicę, i masę pieniędzy na paliwo), 50-tki to śliski temat, dlatego z perspektywy czasu doszedłem do wniosku, że jest to fajne tylko wtedy, gdy masz wystarczające środki i ani trochę nie szkoda ci wydać powiedzmy 300 zł jednorazowo, dlatego jeżeli chcesz choć trochę podrasować simka, to polecam 60/4, jeździ to na org zapłonie i wydechu, ponoć też na gaźniku org z większymi dyszami, więc jak dla mnie spoko opcja, powinieneś się zmieścić w 4 stówkach (miałem kiedyś 60/4 z tłokiem mza 1p toczony, zapłon elektronik, gaźnik amal 19 i wydech org, w porównaniu do serii to była przepaść, wtedy robiło to na mnie wrażenie).

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
17.11.2018 09:53
Szukaj
R E K L A M A
ciamajda223 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 01-05-2018
Liczba postów: 33
Reputacja: 0
Post: #7
RE: tiunink
Spalanie miedzy 70/4/3 a 80/4/3 rozni sie ?
17.11.2018 23:42
Szukaj
Simson3k Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 19-03-2018
Liczba postów: 161
Reputacja: 1
Post: #8
RE: tiunink
Nie pchaj sie w 80/4/3...

Simson 80/4MK2
DPR 21mm
Ducati Energia
4B Seria
18.11.2018 00:17
Szukaj
ciamajda223 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 01-05-2018
Liczba postów: 33
Reputacja: 0
Post: #9
RE: tiunink
Ok zamykam
18.11.2018 01:52
Szukaj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info