Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zapłon ducati energia problem
Autor Wiadomość
szczurek.moto Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51/1
Dołączył: 21-09-2016
Liczba postów: 20
Reputacja: 0
Post: #1
zapłon ducati energia problem
witam. mam problem z simsonem. według mnie to coś z zapłonem. osprzęt: cyl 60/5/3 by chylo00, gaźnik amal 19T, zapłon ducati energia.
mój problem polega na tym że simson chodzi ładnie, wkręca się do końca ale gdy ma jechać to jedzie jak seria. impulsator na 10, niestety bez stroboskopu bo u mnie na wsi chyba nikt nie ma. na poprzednim zapłonie czyli elektronicznym ddr szedł jak powinien: (podam prędkości jakie mniej więcej osiągał) 1b - 30km/h, 2b - 50km/h, 3b - 65km/h, 4b - tak jak 3b. na poprzednim zapłonie przyspieszenie miał zaje**ste na pierwszych trzech biegach a na czwórce to nawet nie chciał się wkręcić. magneto było w dość słabym stanie i gdy je ściągałem aby poprawić nity przypadkowo rozwaliłem impulsator i postanowiłem zamówić ducati energie z olx. po założeniu de simson odpalał ale jak pisałem wyżej jego przyspieszenie było jak w 60/2 przy cylindrze 60/5/3. moje pytanie takie: co jest nie tak? może moduł lub minimalnie źle ustawiony zapłon. dodam że tłok to mza 40.98 1p prawdopodobnie tłoczony, pierścień lekko niedomyka, oryginalne kolanko skrócone o jakieś 2-3cm i brak wkładu wygłuszającego.
04.11.2016 21:43
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #2
RE: zapłon ducati energia problem
A jaki masz wydech?

http://www.jackmotors.pl/old-timer/lampa...aign-id=20

Co znaczy "pierścień lekko nie domyka"?

Jeśli na zamku jest za duży luz to masz przedmuchy i na 4 biegu silnik/tłok/cylinder ma największe obciążenie i nie ma siły go rozpędzić.Niby powinno tam być 0.2mm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.11.2016 21:58 przez jaroslaw97.)
04.11.2016 21:48
Szukaj Cytuj
szczurek.moto Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51/1
Dołączył: 21-09-2016
Liczba postów: 20
Reputacja: 0
Post: #3
RE: zapłon ducati energia problem
wydech oryginalny tylko jak pisałem kolanko skrócone i brak wkładu wygłuszającego. co do lampy to mam namiary w sąsiedniej wsi tylko nie mam się kiedy wybrać, brak czasu. początek i koniec pierścienia na tłoku nie stykają się ze sobą, jest może 1mm przerwy i tłok uwalony przez to na czarno. ogólnie to przyspieszenie mocno spadło bo zamiast jak wcześniej na 1 miałem koło 30 tak teraz mam może z 20.
04.11.2016 22:04
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #4
RE: zapłon ducati energia problem
Więc tak-1.Wydech który masz nie nadaje się do tego cyla,nie będzie wchodził na obroty,nie ma reza
2.Gdy na zamku pierścienia jest 0.6-0.8 mm to zestaw tłok/cylinder jest do wymiany

Czasami ratunkiem jest wymiana pierścieni na nowe ,ale to jest na krótko i nie ma tej mocy co powinien bo nowe pierścienie znowu się muszą dotrzeć /ułożyć do cyla.Musisz zdjąć głowicę ,opuścić tłok/korbowód na dół i zobaczyć czy masz wyczuwalny próg na cylindrze.Według tego co podajesz to jest za duży luz na zamku pierścienia i motor nie będzie miał mocy a drugą przyczyną jest nie odpowiedni wydech.Do takiego cyla zakłada się odpowiednio strojone wydechy by to wszystko chodziło jak należy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.11.2016 22:11 przez jaroslaw97.)
04.11.2016 22:07
Szukaj Cytuj
szczurek.moto Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51/1
Dołączył: 21-09-2016
Liczba postów: 20
Reputacja: 0
Post: #5
RE: zapłon ducati energia problem
to że wydech się nie nadaje to wiem tylko że wcześniej na zapłonie elektronicznym ddr przyspieszał znacznie lepiej niż teraz na tym samym wydechu i tłoku. a co do wymiany to może wystarczyła by tylko wymiana pierścienia? bo wcześniej remontowałem go gdy jeszcze miałem 60/2 i tłok blackracing to tłok spuchł i przytarł się to kupiłem używke 60/5/3 z olx.
04.11.2016 22:13
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #6
RE: zapłon ducati energia problem
http://simsony.info/Thread-Roznica-wielo...y-cylinder
04.11.2016 22:13
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
szczurek.moto Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51/1
Dołączył: 21-09-2016
Liczba postów: 20
Reputacja: 0
Post: #7
RE: zapłon ducati energia problem
co do progu to go się sprawdza przy górnej części tuleji? jesli tak to jest taki minimalny wyczuwalny
edit: różnica między zwykłym a wielokanałowym to wiem jaka jest
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.11.2016 22:16 przez szczurek.moto.)
04.11.2016 22:15
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #8
RE: zapłon ducati energia problem
(04.11.2016 22:13 )szczurek.moto napisał(a):  to że wydech się nie nadaje to wiem tylko że wcześniej na zapłonie elektronicznym ddr przyspieszał znacznie lepiej niż teraz na tym samym wydechu i tłoku. a co do wymiany to może wystarczyła by tylko wymiana pierścienia? bo wcześniej remontowałem go gdy jeszcze miałem 60/2 i tłok blackracing to tłok spuchł i przytarł się to kupiłem używke 60/5/3 z olx.

Prawdopodobnie masz wylatany cyl.Zdejmij głowicę i zobacz jaki jest próg.A najlepiej to kup pierścień nowy,o odpowiednim wymiarze/jeśli nie wiesz czy to nominał czy po szlifie to jest problem i go wsadź do cyla równo/bez tłoka i zobaczysz ile jest luzu na zamku.Przed włożeniem lekko go olejem zwilż.

Jeśli paznokieć ci haczy o próg i na nim zostaje to cyl jest wylatany.Gdy kupuje się używany cyl to się go sprawdza w warsztacie przyrządem/średnicówką a gdy nie ma takiej możliwości to musisz znać jaki jest wymiar cyla/jaki szlif i kupujesz taki pierścień i sprawdzasz tak jak opisałem powyżej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.11.2016 22:23 przez jaroslaw97.)
04.11.2016 22:16
Szukaj Cytuj
szczurek.moto Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51/1
Dołączył: 21-09-2016
Liczba postów: 20
Reputacja: 0
Post: #9
RE: zapłon ducati energia problem
niechce mi się znowu go rozbierać bo jakiś tydzień temu zakładałem ten cylek bo wcześniej dałem go znajomemu żeby mi zrobił nowy gwint na wydechu. jest to nominał to tłok ma rozmiar 40,98mm i grubość pierścienia to 1,2mm bo zanim złożyłem wszystko to sprawdziłem sobie z ciekawości.
04.11.2016 22:20
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #10
RE: zapłon ducati energia problem
Gdy cyl jest nowy i pierścienie to wchodzi żyletka.Grzebiąc przy silniku przydaje się szczelinomierz,taki zwykły za 15 zł wtedy dokładnie idzie dużo rzeczy zmierzyć.
04.11.2016 22:22
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ducati energia iskra łuki1984 4 495 27.05.2020 23:39
Ostatni post: Golibroda
  S51 ducati energia nie wkreca sie, przerywa grzyb516 8 2,311 22.06.2019 00:48
Ostatni post: tomek1980
  ducati energia odcina przy 7-8k rpm emdeiks 2 629 07.05.2019 23:25
Ostatni post: emdeiks
  ducati energia problem z nakrętką TomekS51 6 1,371 03.06.2016 22:08
Ostatni post: TomekS51
  Ducati energia brak świateł grzyb516 6 1,884 08.05.2016 22:38
Ostatni post: BlakPL

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info