Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zt 60 sport
Autor Wiadomość
Raakieta50ccm Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 41
Reputacja: 0
Post: #1
zt 60 sport
Cześć, dziś dotarł do mnie cylinder zt tuning s60 sport wraz z tłokiem 1p i mam mały problem. A mianowicie tłok bez pierścienia blokuje się w środkowej części cylindra . Klinuje się. Nie chce pchać na siłę, żeby nic nie porysować bo pewnie będę musiał odesłać ten cylek z powrotem. Miał ktoś z was taki problem? Dodam ,że opakowanie tłoka było trochę pogniecione. Ma ktoś jakiś pomysł?

Dobra chyba już znalazłem przyczynę , na dole tłoka znalazłem małą zadrę która blokowała tłok w tulei.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2022 18:24 przez Raakieta50ccm.)
11.05.2022 18:12
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 790
Reputacja: 16
Post: #2
RE: zt 60 sport
Idź do kogoś (ślusarza, tokarza) który ma dobre średnicówki i niech ci zmierzy średnicę cylindra i tłoka w kilku punktach na różnych wysokościach.
Nie rozumiem dlaczego dostawcy tuningowych setów do simsona często robią pasowanie nawet 0,03mm Wall

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
11.05.2022 20:06
Szukaj Cytuj
Raakieta50ccm Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 41
Reputacja: 0
Post: #3
RE: zt 60 sport
Założyłem dzisiaj cylinder, i mam pewien problem ,a mianowicie simson nie chodzi na wolnych obrotach ,słabo się wkręca , odpala tylko z dodaniem gazu i bardzo powoli schodzi z obrotów .Podejrzewam, że jest to spowodowane zbyt małym gaźnikiem bo mam 16n1-11 z dyszą 72 i dostaje za mało paliwa. Iglica zapięta na najniższym ząbku. Po wkręceniu śruby od mieszanki na maksa simek gaśnie i nie odpala, po wykręceniu jej o 1.5- 2 obroty chodzi ,ale musi mieć ustawione 3-4 k obrotów, bo inaczej zgaśnie, a po wykręceniu jej jeszcze o 1,5 obrotu ma za mało paliwa i gaśnie. Myślałem, że do 60/2 będzie wystarczający, ale okazało się, że ten cylek ma dolot 21 mm ,więc może być troszkę przymały. Jak myślicie wystarczy zmienić dyszę na większa np.78-82 czy kupić większy gaźnik?
12.05.2022 20:53
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 891
Reputacja: 9
Post: #4
RE: zt 60 sport
Gaźnik MUSI być tego samego rozmiaru co KRUCIEC ssący.
12.05.2022 23:03
Szukaj Cytuj
Raakieta50ccm Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 41
Reputacja: 0
Post: #5
RE: zt 60 sport
HAHA to się nacieszyłem nowy setem- dziś wymieniając miedzianą uszczelkę pod nakrętką kolanka coś tkneło mnie aby sprawdzić przez okno wydechowe jak wygląda tłok po przejechaniu 4 km na nowym gaźniku i co się okazało- na tłoku oraz gładzi cylindra było widać dość mocne rysy-przestraszony zdjąłem głowice oraz cylinder. Moim oczom ukazał się dość duży opiłek na jednej z przeciwwag wału. Cylinder przedmuchiwałem chyba z 3-4 razy kompresorem ,więc niemożliwym jest aby zalegał on w którymś z okien cylindra. Czy jest to możliwe, aby podczas pracy silnika jakaś nadlewka z kanału dolotowego odłamała się i wpadła do środka? Rysy niestety są wyczuwalne pod paznokciem i ciągną się od samego dołu tulei do dolnej krawędzi okna wydechowego. Przed ściągnięciem kompresja była ok. I teraz pytanie - cylinder ma najechane 4 km więc jest na dotarciu-zostawić to tak jak jest jeżeli kompresja była w miarę ok ,czy kupić honownice na wiertarkę i przehonować od nowa cylek ,aby w jakimś tam stopniu usunąć te rysy i zamontować nowy pierścień? I jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki- aktualnie mam zamontowany stary amal 21t - czy jest sens wymienić go na ten gaźniczek-https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gaznik-simson-phbg-21mm-dellorto-replika-jmp- czy któryś z forumowiczów posiada ten gaźnik w swoim simku i jak się on sprawuję?
13.05.2022 22:17
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 891
Reputacja: 9
Post: #6
RE: zt 60 sport
Wszystko zależy od głębokości rysy i kompresji.
Pamiętaj że przechorowanie cylindra spowoduje zwiększenie luzu pomiędzy tłokiem a tuleją cylindra.
Jeśli rysa jest większa to należało by zrobić kolejny szlif.
Moim zdaniem rysa wynikła z opiłka który gdzieś się znalazł, być może w komorze korbowej. Przy cylindrze 60/4 masz szlifowane kanały i wlot oraz wylot.
13.05.2022 23:40
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Raakieta50ccm Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 41
Reputacja: 0
Post: #7
RE: zt 60 sport
Dzień dobry wszystkim, odświeżam trochę temat, ponieważ do was kilka pytań. Przejechałem na tym cylindrze już 370 km i postanowiłem po raz pierwszy odkręcić manetkę na maks i sprawdzić v-Max - trwało to może z 10-15 sekund . Niestety trochę się rozczarowałem,ponieważ v- max jaki udało mi się osiągnąć to niecałe 60km/h . Na starym almocie i koszu od s70 miałem 70-75 km/h ( oczywiście wiem ,że licznik przekłamuje i pewnie jechałem z 65 ,ale napewno jechał o wiele szybciej od s60 zt) i teraz mam do was kilka pytań:
-Czy może być to spowodowane tymi rysami na cylindrze - nie były jakieś ogromne ,ale delikatnie było je czuć pod paznokciem - dodam , że kompresją jest dość duża - czuć to przy odpalaniu.
- Zmieniłem głowice na dedykowaną do tego cylindra od zt, kupiłem nowy gaźnik dpr 19 oraz przerobiłem wydech na coś w stylu a0a3. Niestety na takim zestawie podczas tej próby nie poczułem,aby silnik wszedł w rezo,albo było tak małe, że nie poczułem. Wiecie czym może być to spowodowane?wyprzedzenie zapłonu 1.8
- I teraz 3 - może dla was głupie pytanie,ale nie znam się jeszcze tak dobrze na 2t- czy przez zbyt doprężony silnik może spaść v-max? Zadaję to pytanie, ponieważ mimo dużej kompresji Simson słabo się rozpędza i ma słaby v-max - na starym almocie mimo mniejszej kompresji jechał szybciej oraz lepiej przyspieszał. Squish wynosi 1.2 mm , więc zaryzykował bym tutaj stwierdzeniem , że jest on nawet lekko odprężony , ale mimo tego czuć że ma dość dużą tą kompresję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.07.2022 22:55 przez Raakieta50ccm.)
26.07.2022 22:28
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 891
Reputacja: 9
Post: #8
RE: zt 60 sport
Rozumiem że masz gaźnik dobrany do cylindra? Jaka dysza? Zazwyczaj jest od 70 do 80.
Mój 60/4 najszybciej jechał na zębatkach 12-13 z.na 15 był za słaby.
Jeśli już to przetestowałeś to czas na zmianę wydechu na używanego płatka 9500 lub 10500. Jakby co to Qwet w zeszłym roku chciał sprzedać swojego.
Ustawienie zapłonu 1,8 powinno być ok.
27.07.2022 08:25
Szukaj Cytuj
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: S51 Enduro
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 606
Reputacja: 15
Post: #9
RE: zt 60 sport
A czy w tym wypadku nie pomogło by zmniejszenie Sqiusha ? Jeśli się myle poprawcie mnie Smile
Spokojnie możesz zejść do bezpiecznego 0.9mm u mnie zejście z 1.2mm na 0.8mm dało odczuwalną różnice.

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
27.07.2022 10:49
Szukaj Cytuj
Raakieta50ccm Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 41
Reputacja: 0
Post: #10
RE: zt 60 sport
Trochę kombinowałem z tym gaźnikiem i aktualnie siedzi w nim rozpylacz 215 od bvf, to coś w co wkręca się rozpylacz ( nie wiem dokładnie jak nazywa się ta część gaźnika) też pochodzi od bvf, iglica nr 08 bvf oraz dysza główna 80 .
Kosz sprzęgłowy jaki teraz mam to zt tuning na prostych zębach 17/54 chyba, więc jest on pomiędzy koszem od S51 a s70 i zębatka zdawcza 15 zębów. Na 4 biegu nie ma problemu wkręcić się na wysokie obroty, na 1 podczas ostrzejszego dodania gazu podnosi delikatnie przód więc mocy mu nie brakuje tylko prędkość słaba.

Chciałem trochę zmniejszyć ten squish, ale nie mam tokarki ani innych podobnych narzędzi,żeby zdjąć trochę materiału z głowicy lub z cylindra ( byłem u 1 tokarza w okolicy, ale nie chciał się tego podjąć, nie wiem dlaczego , a drugi jest już tak daleko ode mnie , że nie będzie się to już za bardzo opłacać ), a uszczelkę dałem najcieńszą jaką miałem chyba 0.25 albo 0.3 mm. Rzeczywiście może zmiana tego wydechu by pomogła,ale nie chce już pakować kasy w 60, bo mam w planach złożyć nowy silnik 85 i wolę do niego kupić jakiś nowy wydech . Da się jeszcze jakoś lepiej przerobić wydech 32mm niż na A0A3?
27.07.2022 17:12
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  spawak reso sport hardbas666 11 3,638 19.06.2015 19:21
Ostatni post: jaroslaw97
  pseudo sport i filtr stożkowy sr-ka 24 9,011 17.07.2010 08:37
Ostatni post: Basu64
  Spawak by Tabori vs Pseudo-Sport Kubeck 16 8,880 08.12.2009 19:32
Ostatni post: sz4et0m

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info