• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 58 59 60 61 62 … 138 Dalej »
Amal 16T za wysokie obroty

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Amal 16T za wysokie obroty
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#1
05.03.2015, 18:19
Cześć.
Taki problem mam, nie wiem co z nim zrobić.

Silnik Simsona z S51 4-biegowy po remoncie na oryginalnym gaźniku BVF można wyregulować niskie obroty.
Na gaźniku Amal 16t, nowym chodzi wkręca się, ale nie daje się zmniejszyć obrotów, kręcę śrubką wolnych obrotów w prawo, obroty rosną, kręcę w lewo obroty spadają do pewnego momentu i przestają spadać, ale nadal są wysokie.
Zapłon ustawiony, przerwa na świecy też, tylko Amal coś nie gra i chwilowo powrócił stary gaźnik, na Amalu miało być lepiej hehe Biggrin

Jakiś pomysły ? Gaźnik ma seryjne dysze, może trzeba którąś zmieniać ?
Patryk1997
Offline

PRO

Postów: 1,480
Pojazd: Simson sr50
Skąd: Strzemieszyce
Dołączył: 09-10-2011
Reputacja: 80
#2
05.03.2015, 20:22
Sprawdź czy linka gazu się nie naciąga gdzieś Smile
Regulamin forum
Simsony.info na Facebook


deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#3
05.03.2015, 20:23
Nowa linka jest, oczywiście za długa ech te oryginalne niemieckie części z chin Biggrin
Linka została lekko skrócona i jest na niej luz, w sensie sam pancerz skrócony.
DrOne
Offline

PRO

Postów: 579
Pojazd: simson sr50
Skąd: Tarchały Małe
Dołączył: 19-02-2015
Reputacja: 13
#4
05.03.2015, 20:38
Czyli dobrze ? czy jeszcze nie naprawiony ? Bo może łapać gdzieś lewe po wietrze
Jeżeli ci pomogłem daj +

Podczas remontu simson s51
więcej na https://www.facebook.com/pages/Simson-s5...3916250987
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#5
05.03.2015, 20:48
(05.03.2015, 20:38 )dawid56127 napisał(a): Czyli dobrze ? czy jeszcze nie naprawiony ? Bo może łapać gdzieś lewe po wietrze

Dalej źle, na lince jest luz ale z obrotów nie schodzi, po zamianie gaźnika na oryginalny obroty można ustawić, a na Amalu nie.

Myślałem o lewym powietrzu ale którędy ? Jest uszczelka, jest skręcone, lewego powietrza nie powinien dostawać, chyba że gaźnik jest nieszczelny.
DrOne
Offline

PRO

Postów: 579
Pojazd: simson sr50
Skąd: Tarchały Małe
Dołączył: 19-02-2015
Reputacja: 13
#6
05.03.2015, 20:51
A króciec dobrze przykręcony do gaźnika ? Ja osobiście nie daje uszczelki bo tam jest oring , i on powinien dobrze uszczelnić
Jeżeli ci pomogłem daj +

Podczas remontu simson s51
więcej na https://www.facebook.com/pages/Simson-s5...3916250987
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#7
05.03.2015, 22:51
(05.03.2015, 20:51 )dawid56127 napisał(a): A króciec dobrze przykręcony do gaźnika ? Ja osobiście nie daje uszczelki bo tam jest oring , i on powinien dobrze uszczelnić

Hmm w tym silniku nie mam osobno dokręcanego króćca jak to jest zrobione w starszych silnikach 3 biegowych.
Ten gaźnik zakładam do takiego samego silnika jak jest w S51 i tam króciec jest na stałe elementem cylindra.

Tak, że można powiedzieć że gaźnik przykręcam bezpośrednio do cylindra.
Patryk1997
Offline

PRO

Postów: 1,480
Pojazd: Simson sr50
Skąd: Strzemieszyce
Dołączył: 09-10-2011
Reputacja: 80
#8
06.03.2015, 12:19
Tak ale w gaźnikach Amal jest oring uszczelniający Smile
Regulamin forum
Simsony.info na Facebook


deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#9
06.03.2015, 12:25
(06.03.2015, 12:19 )Patryk1997 napisał(a): Tak ale w gaźnikach Amal jest oring uszczelniający Smile

Hmmm no widziałem oring i myślałem, że uszczelni razem z uszczelką po prostu nie ściągałem uszczelki od strony cylindra, tylko na nią założyłem nowy gaźnik, byłem pewny że oring dociśnie do uszczelki i będzie ok.

Ale racja spróbuje wywalić uszczelkę i skręcić na samym oringu jak jest oryginalnie w gaźniku Amal.
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#10
07.03.2015, 19:32
Cześć.

Dzisiaj zrobiłem próbę na innym silniku, starszym 3-biegowym.

Skręcone bez uszczelki na sam oring, efekt taki sam, coś nie tak jest z tym gaźnikiem albo ja czegoś nie wiem.
Dziwne jest to, że odkręcając nawet całkiem śrubę regulacji wolnych obrotów to przepustnica dalej jest podniesiona, zrobiłem zdjęcia zerknijcie.

Może to jakaś wada, albo ja już sam nie wiem.

AMAL 16T

A może ten gaźnik nie za bardzo nadaje się do tych silników ? ale sprawdzałem na dwóch różnych.
arturwietnam
Offline

PRO

Postów: 633
Pojazd: simson sr50 b4
Skąd: okolice prudnika
Dołączył: 03-01-2015
Reputacja: 49
#11
08.03.2015, 22:10
widzę że nie masz założonej linki ssania, może tam bierze lewe powietrze ? ewentualnie wyjmij jeszcze linkę gazu i ustaw obroty na śrubce
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#12
08.03.2015, 23:16
Linka gazu jest luźna, tak że na pewno nie ciągnie przepustnicy.

Linki ssania nie zakładałem bo tam od BVF nie pasuje, trzeba lekko przerabiać a nie chciałem robić tego dopóki nie będę pewny, że jest wszystko ok z gaźnikiem. Bez linki ssania, ssanie jest wyłączone bo sprężyna dociska tłoczek, tak że nie sądze żeby tam jakieś lewe powietrze ciągnął.

Dziwne jest to, że przepustnica się nie domyka do końca, to normalne w amalu ?

Na pewno ktoś z Was ma AMALA i może zerknąć na swojego czy po zluzowaniu wszystkiego przepustnica zamyka się czy nie. U mnie widać na zdjęciu, że przepustnica zostaje znacznie otwarta.
DrOne
Offline

PRO

Postów: 579
Pojazd: simson sr50
Skąd: Tarchały Małe
Dołączył: 19-02-2015
Reputacja: 13
#13
08.03.2015, 23:24
Jest ok przepustnica nie może się całkiem domykać bo na wolnych obrotach nie dostawał by powietrza .
Może przy tym kurucu łapie lewe powietrze ?
Jeżeli ci pomogłem daj +

Podczas remontu simson s51
więcej na https://www.facebook.com/pages/Simson-s5...3916250987
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#14
08.03.2015, 23:29
(08.03.2015, 23:24 )dawid56127 napisał(a): Jest ok przepustnica nie może się całkiem domykać bo na wolnych obrotach nie dostawał by powietrza .
Może przy tym kurucu łapie lewe powietrze ?


Zgadza się, ale mówisz już o ustawionym gaźniku a nie o wykręconej śrubie wolnych obrotów prawie do końca. Dopiero po odpaleniu ustawia się wolne obroty i lekko podnosi przepustnice aby chodził na wolnych, a umnie ta przepustnica nie idzie bardziej w dół.

Dla porównaniu w oryginalnym gaźniku przepustnica zamyka się do końca, tak że o co tu chodzi ?

Kruciec wygląda ok, są nowe uszczelki a to samo się działo na innym silniku 4 biegowym nowszym w którym nie ma takiego króćca.
DrOne
Offline

PRO

Postów: 579
Pojazd: simson sr50
Skąd: Tarchały Małe
Dołączył: 19-02-2015
Reputacja: 13
#15
08.03.2015, 23:40
Wina na pewno nie leży po stronie przepustnicy , ponieważ jest tak org .. U mnie 2 razy był problem z obrotami za pierwszym razem nie wiedziałem co się dzieje bo były wysokie obroty i po dodaniu gazu bardzo wolno z nich z chodził , powód ... rozregulowane platyny ( sam nigdy bym nie pomyślał że to może być winna ) . W drugiej sytuacji po kilku latach jak założyłem większy set , wchodził mi na wysokie obroty wykręcałem śrubkę od obrotów na maxa i nic , wina : lewe powietrze przy króćcu łapał lewe ...
http://www.wrzucajfotki.pl/di-2OZV9YTO.jpg
Jeżeli ci pomogłem daj +

Podczas remontu simson s51
więcej na https://www.facebook.com/pages/Simson-s5...3916250987
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#16
08.03.2015, 23:48
Ok jutro dokładnie się jemu przyjrze, rozkrece, sprawdzę wszystko co się da ale najpierw zacznę od zapłonu w tym silniku ma być 1.5 mm przed gmp i przerwa 0.4 mm.
dziwne jest to ze reaguje tylko do pewnego stopnia i dalej nie schodzi z obrotów.
Jak byście mieli jakieś jeszcze pomysły to piszcie a jutro to sprawdzę.
arturwietnam
Offline

PRO

Postów: 633
Pojazd: simson sr50 b4
Skąd: okolice prudnika
Dołączył: 03-01-2015
Reputacja: 49
#17
10.03.2015, 00:38
ewentualnie możesz mieć krzywy króciec w gaźniku lub cylindrze, jeszcze mógł byś wyjąć o ring i zrobić uszczelkę choćby z tektury
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#18
10.03.2015, 08:30
Cześć
Dzisiaj odsyłam do reklamacji.
Dla mnie to jest nie pojęte jak można ustawić w gaźniku wolne obroty jak przepustnica zamyka się maksymalnie zostawiając jakieś 4-5 mm luzu. Przecież właśnie tędy będzie ciągnąć powietrze i chodził na wyższych obrotach.
W moim modelu nawet sama przepustnica bez linek, iglicy i całej reszty nie schodzi niżej.
Mumii
Offline

Zaawansowany

Postów: 468
Pojazd: Simson Sr50
Skąd: Jawor
Dołączył: 02-05-2014
Reputacja: 4
#19
10.03.2015, 14:44
Masz cylinder seryjny 50/2 tak? A jaka jest dysza w owym gaźniku? Jeśli zamontujesz dyszę o nieco większej przepustowości obroty będą niższe. Smile
SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
deadamf
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: KR51/1E
Skąd: Skwierzyna
Dołączył: 03-02-2015
Reputacja: 1
#20
10.03.2015, 15:07
W sumie to nie pamiętam jaka jest dysza, taka jak oryginalna a nie sprawdzałem.
Cylinder też oryginalny bez przeróbek na BVF jakoś chodzi dzisiaj z kolegą regulowaliśmy, na amalu cały czas za wysokie obroty.

A nie pomyliłeś się z tą większą dyszą ? nie powinno być mniejsza dysza to obroty zmaleją ? i pewnie chodzi ci o dysze główną tak ?
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (3): 1 2 3 Dalej »


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gaźnik Bing 17 - wysokie obroty Carllewis 4 635 08.01.2023, 20:33
Ostatni post: twojstara1
  Iskra-wysokie obroty Bartol80 6 1,067 13.10.2022, 12:40
Ostatni post: Bartol80
  Simson nie wchodzi na wysokie obroty, lekko zrywa ar0is 4 1,482 21.07.2021, 22:06
Ostatni post: Sportingcc11
  Wysokie obrototy bez ssania Krystianb 2 939 06.11.2020, 13:29
Ostatni post: Paul S.
  SR 50, wysokie obroty jizu 9 1,967 06.10.2019, 20:03
Ostatni post: jizu

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa