• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 140 Dalej »
brak iskry - cuda

brak iskry - cuda

bombelm7 Offline

Doświadczony


Postów: 176
Reputacja: 0
#1
02.06.2024, 13:40
Hej. mam taki problem bo za nic nie mogę zajść iskry. Zapłon ustawiony ok. Tu nie ma co gadać. No to platynowiec 6V ale zapłon ok. po bardzo długim postoju sprawdziłem iskrę była. około 2 lata. podlałem mu paliwa i zacząłem odpalać. no w sumie kilkanaście kopnięć i brak reakcji więc wykręciłem świecę i paliwo dochodzi ale sama iskra zginęła. Rozebrałem zapłon OK. wymieniłem przewód WN OK. Fajka OK. zacząłem zmieniać cewkę butelkową i na 2 zero reakcji - nawet po przystawieniu palca do WN. na 3 cewce lekko czuję coś ale niewiele. Zaznaczam że cewki są gdzieś z garażu i zapewne leżały jako niesprawne. Winna sama w sobie cewka czy szukać gdzie indziej. Kable ok. Instalacja do poprawy ale 15 cewki masa, 1 mostek z br od zapłonu w szynę. I dalej br/ws na stacyjkę. dziwi mnie że tak nagle iskra zginęła...


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#2
02.06.2024, 20:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.06.2024, 20:31 przez Skrecik1991.)
Bardzo możliwe że coś z instalacją jak tak nagle iskra zniklena ale mogło coś z zapłonem się zadziać. Jeżeli byś czegoś potrzebować to mam na sprzedaż zapłon, magneto DDR, cewkę butelkowa z przewodem i fajka ddr i akumulator 4 miesięczny oczywiscie wszystko 6 v. Gdybyś czegoś potrzebował to pisz


ChudyGarage Offline

Przyjaciel

Postów: 228
Reputacja: 7
#3
02.06.2024, 22:17
Platynki lekko papierkiem,można dać nowy kondensator i powinien zagadać


bombelm7 Offline

Doświadczony


Postów: 176
Reputacja: 0
#4
03.06.2024, 04:42
Kondensator jest nowy a zapłon wymyłem zmywaczem hamulcowym cały i wydmuchałem powietrzem sprężonym więc jak pisałem 100% ok. Nie mam już dobrej cewki butelkowej bo wszystko od dawna jeździ na CDI ale coś wymyślę.


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#5
03.06.2024, 10:16
A koło magnesowe dalej jest namagnesowane?


bombelm7 Offline

Doświadczony


Postów: 176
Reputacja: 0
#6
04.06.2024, 06:39
Tak.
Zauważyłem że po nocy kiedy podszedłem i lekko ręką nacisnąłem starter to iskierka zabłysnęła delikatnie po czym przy następnej próbie już jej nie było wcale. Tak jakby w czasie postoju się coś zregenerowało? Czekam na nową cewkę butelkową z JM. Jedyne co mi przyszło do głowy i na czym znalazłem zauważalną różnicę to właśnie ona.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#7
04.06.2024, 11:52
(04.06.2024, 06:39 )bombelm7 napisał(a): Tak.
Zauważyłem że po nocy kiedy podszedłem i lekko ręką nacisnąłem starter to iskierka zabłysnęła delikatnie po czym przy następnej próbie już jej nie było wcale. Tak jakby w czasie postoju się coś zregenerowało? Czekam na nową cewkę butelkową z JM. Jedyne co mi przyszło do głowy i na czym znalazłem zauważalną różnicę to właśnie ona.

Cewkę WN można na szybko sprawdzić :
1) odłączyć od styku 2 stacyjki kabel idący od iskrownika
2) dotykać (nie podłączać na stałe) kablem podłączonym do + akumulatora do styku 2 stacyjki albo cewki wyjścia 2 cewki WN 
Jeśli iskra powinna jest dobra, to przyczyna jest przed stacyjką


bombelm7 Offline

Doświadczony


Postów: 176
Reputacja: 0
#8
06.06.2024, 20:41
Więc tak. Problemu ciąg dalszy.
Dziś założyłem nową cewkę butelkową Plitz czy MZA jakoś Pudełko niby Plitz a cewka MZA. Nie dojdzie się. Ale jest nowa.
Zauważyłem po oczywiście zdjęciu fajki że iskierka pojawia się praktycznie za każdym razem. Iskierka bo tak to można jedynie określić.
Zmieniłem przewody łączące masy silnik - punkt masy w ramie i licznik - punkt masy w ramie, i zaprasowałem nowe złącza zarówno od stacyjki do styku nr 2 i do masy.
Nie dało to absolutnie nic. Na nowo wymieniłem kondensator, ustawiłem przerwę umyłem zapłon i zero jakiejkolwiek poprawy.
Po odłączeniu przewodu iskrownika od styku 2 (niestety nie ma aku i dołożeniu do masy (tyknięciu podczas ruchu starterem przewód iskrzy) zatem aparat zapłonowy daje prąd i jest poprawnie ustawiony. Miernikiem przeszedłem po kablach i ze styku 2 prąd dochodzi do stacyjki.
Samą stacyjkę również rozebrałem i sprawdziłem stan - jest OK. Rynce opadają.
Nawet już wyczyściłem papierkiem lekko mocowanie cewki butelkowej do ramy i samego uchwytu. NIC.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#9
06.06.2024, 23:41
(06.06.2024, 20:41 )bombel napisał(a): Po odłączeniu przewodu iskrownika od styku 2 (niestety nie ma aku i dołożeniu do masy (tyknięciu podczas ruchu starterem przewód iskrzy) zatem aparat zapłonowy daje prąd i jest poprawnie ustawiony.
Możesz podłączyć baterię 9V albo kilka 1,5V (nawet jedna 1,5V powinna coś pokazać). Ale cewki WN bym nie obstawiał. czyściłeś papierem styki przerywacza? Ja tak miałem kiedyś, że wyglądały na czyste, a w ogóle nie zamykały obwodu i iskry nie było. A kabel idący do styku 2 też iskrzył.


bombelm7 Offline

Doświadczony


Postów: 176
Reputacja: 0
#10
10.06.2024, 18:06
Dobra. Wymieniłem całą wiązkę przewodów od iskrownika. No bo miałem wątpliwości. I dalej nic. Ale zauważyłem że kiedy odłączam przewód od masy od cewki butelkowej idący do pkt zbiorczego masy w ramie i podłączam go z powrotem w to samo miejsce oczywiście kabel się zaiskrzy ale i wówczas pojawia się iskra jednak za chwilę znika. Powtórzenie sytuacji powoduje to samo. Pkt masy jest wyczyszczony na błysk zakucia kabli mam nowe zaprasowane. Sytuacja jest taka sama kiedy np tym kablem od cewki dotykam do głowicy. Nie wiem. Palatynki nowe, kondensator nowy, wiązka nowa, rozpiąłem całą instalacje z myślą jakiegoś zwarcia ale w dalszym ciągu jest tak samo. Nie ma już pomysłów. Ktoś ma?


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#11
10.06.2024, 19:07
Została cewka w iskrowniku. Wymień


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
bombelm7 Offline

Doświadczony


Postów: 176
Reputacja: 0
#12
10.06.2024, 20:07
Ok. Jako że IFA_1988 pisał o tych platynkach to postanowiłem rozebrać na nowo zapłon. Odkręciłem NOWE platynki AKAelektronik i wyczyściłem przylgnie na statorze i założyłem jakieś używane platynki inne co miałem w garażu. OŻYŁ. 🤦 iskra wróciła i jest elegancka za każdym razem na dotyk. Miał też rację z niepotrzebna wymiana cewki WN. Więc dla niego plus. Jak widać nowe nie zawsze dobre. Utrulo dupy ale problem z głowy.

Temat do zamknięcia.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Wink Brak iskry Marek2411 3 760 06.10.2023, 22:50
Ostatni post: IFA_1988
  Brak iskry w s51 na platynkach instalacja 12v longi92 5 1,396 28.05.2022, 20:02
Ostatni post: longi92
  Brak iskry S51 menma96 12 3,779 11.09.2020, 08:30
Ostatni post: adasiek1111
  Brak iskry Bobek1822 1 1,120 09.09.2020, 21:25
Ostatni post: adasiek185
  Simson DE brak iskry zRider 16 3,839 13.08.2020, 14:01
Ostatni post: zRider

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa