• Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Zagłosuj na Simsona Sezonu 2023! Kliknij tutaj

Simsony.info

Forum Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 6 7 8 9 10 … 138 Dalej »
Brak iskry S51

Brak iskry S51
menma96
Offline

Początkujący

Postów: 12
Pojazd: Simson S551
Skąd: Zagórz
Dołączył: 21-02-2017
Reputacja: 0
#1
04.09.2020, 20:29
Witam ponownie.

Pacjent S51 91', 4-biegi, na platynce, 6V.

Po przygodach z brakiem iskry, gdzie wymieniłem ponownie kompletnego statora Simek zaczął jakiś czas jeździć normalnie. Niestety w ostatnim miesiącu musiałem zmienić 2 razy kondensator, bo gubił iskrę po rozgrzaniu [co ciekawe po zmianie świecy na zimną, problem znikał. Po każdym zgaszeniu, gdy chciałem zapalić na ciepłym silniku musiałem zmienić świecę]. W tym tygodniu kupiłem w końcu kondensator z Fiata 126p. Problem się rozwiązał - po ponownym ustawieniu zapłonu oraz gaźnika odpalił w końcu na kopnik kilka razy. Zrobiłem jakieś 10-15 kilometrów, zgasiłem silnik i po około pół godziny odpaliłem bez problemu z kopnika. Po kilkuset metrach stracił iskrę na ciepłej świecy i mimo, że na innej świecy jest iskra to wciąż nie mogę go odpalić.
Macie jakieś pomysły co mogę zrobić, żeby zaczął odpalać?
Dodam, że miał już tak kilka razy, że nie dało się go odpalić mimo ustawiania zapłonu i gaźnika, nawet na popych, a po kilku dniach postoju odpalał jakby tydzień wcześniej z fabryki wyjechał. Trochę to dziwne.
Ewentualnie znacie kogoś z Podkarpacia, kto grzebie w Simsonach i potrafiłby mój egzemplarz doprowadzić do normalnego stanu?


adasiek1111
Offline

Doświadczony

Postów: 103
Pojazd: Simson SR50 B3
Skąd: Łuków
Dołączył: 26-11-2015
Reputacja: 1
#2
05.09.2020, 09:36
Siemka. Mój simek np nie może jeździć na oryginalnych ngk bo zaraz świecę szlak trafia rozwiązaniem okazały się stare świece iskry z którymi nie ma żadnego problemu i jeżdżę na nich do dnia dzisiejszego. Pozdrawiam.


menma96
Offline

Początkujący

Postów: 12
Pojazd: Simson S551
Skąd: Zagórz
Dołączył: 21-02-2017
Reputacja: 0
#3
05.09.2020, 13:55
Właśnie w tym problem, że mój Simek ma na odwrót. Na świecach Iskry nie chce jeździć, a na innych jest już lepiej. Najlepszą iskrę ma na świecy Denso. Często się zdarza, że na starej świecy Iskra wgl. nie ma iskry lub jest tak słaba, że nawet na zimnym silniku nie odpali.


IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 909
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 45
#4
05.09.2020, 14:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.09.2020, 14:38 przez IFA_1988.)
Stary kondensator dalej jest w iskrowniku, czy został tylko ten od 126p?
Jaką masz cewkę WN?
Oryginał czy współczesny zamiennik?
Masz jakąś inną żeby porównać?


menma96
Offline

Początkujący

Postów: 12
Pojazd: Simson S551
Skąd: Zagórz
Dołączył: 21-02-2017
Reputacja: 0
#5
05.09.2020, 20:15 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.09.2020, 20:17 przez menma96.)
(05.09.2020, 14:34 )IFA_1988 napisał(a): Stary kondensator dalej jest w iskrowniku, czy został tylko ten od 126p?
Jaką masz cewkę WN?
Oryginał czy współczesny zamiennik?
Masz jakąś inną żeby porównać?

W tej chwili jest tylko ten z 126p, Przewody przy statorze zaizolowałem i ustawiłem tak, żeby nie tarły o magneto.
Cewki mam dwie, obie to zamienniki.
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzanie. Wczoraj jeździł do wieczora normalnie, dzisiaj sprawdziłem i nie było iskry na żadnej świecy. wymieniłem profilaktycznie platynki na ori MZA. Wciąż bez zmian. po zmianie cewki W/N na inny zamiennik pojawiła się iskra na wszystkich świecach, ale odpalił jedynie na tej marki Iskra F100 [na F85 od znajomego iskra była ledwo widoczna]. Po przejechaniu około 1.5 kilometra zniknęła iskra, zmieniłem świecę na Denso i odpalił bez problemu. Przejechałem następne 2 kilometry, zgasiłem pod sklepem i znowu brak iskry. Nie ma jej na żadnej świecy, ani na ciepłym, ani na zimnym.
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym i podpowiedział mi żebym wrzucił cewkę W/N też z 126p lub 12V z Simsona, ale ori MZA. Co o tym myślisz?


jaro5
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 3,517
Pojazd: Simson S51
Skąd: Poddębice
Dołączył: 24-04-2015
Reputacja: 96
#6
06.09.2020, 08:48
Jak najbardziej zmienił bym cewkę.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
adasiek1111
Offline

Doświadczony

Postów: 103
Pojazd: Simson SR50 B3
Skąd: Łuków
Dołączył: 26-11-2015
Reputacja: 1
#7
06.09.2020, 08:55
Trzeba próbować metodą wykluczeń. Pozdrawiam.


IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 909
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 45
#8
06.09.2020, 19:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.09.2020, 19:04 przez IFA_1988.)
Jeśli nie masz skąd pożyczyć sprawnej cewki WN MZA, oryginalnej DDR, albo jakiejś innej (od innego motoru lub samochodu), to chyba musisz kupić.

menma96 napisał(a):Przejechałem następne 2 kilometry, zgasiłem pod sklepem i znowu brak iskry. Nie ma jej na żadnej świecy, ani na ciepłym, ani na zimnym.

Jeśli się taka sytuacja powtórzy, to możesz sprawdzić cewkę WN tak:
1) Odłącz kabel ( w oryginale brązow-biały) od wyjścia (1) cewki WN (ten idący od cewki NN i stacyjki)
2) jakiś osobny kabel podłącz do "+" akumulatora i drugim końcem dotykaj/stukaj (nie łącz na stałe) wyjście (1) cewki WN. Powinna być wtedy iskra (jęśli nie ma, to cewka WN nie jest sprawna).


menma96
Offline

Początkujący

Postów: 12
Pojazd: Simson S551
Skąd: Zagórz
Dołączył: 21-02-2017
Reputacja: 0
#9
07.09.2020, 12:16
(06.09.2020, 19:03 )IFA_1988 napisał(a): Jeśli nie masz skąd pożyczyć sprawnej cewki WN MZA, oryginalnej DDR, albo jakiejś innej (od innego motoru lub samochodu), to chyba musisz kupić.

menma96 napisał(a):Przejechałem następne 2 kilometry, zgasiłem pod sklepem i znowu brak iskry. Nie ma jej na żadnej świecy, ani na ciepłym, ani na zimnym.

Jeśli się taka sytuacja powtórzy, to możesz sprawdzić cewkę WN tak:
1) Odłącz kabel ( w oryginale brązow-biały) od wyjścia (1) cewki WN (ten idący od cewki NN i stacyjki)
2) jakiś osobny kabel podłącz do "+" akumulatora i drugim końcem dotykaj/stukaj (nie łącz na stałe) wyjście (1) cewki WN. Powinna być wtedy iskra (jęśli nie ma, to cewka WN nie jest sprawna).

Tak dzisiaj się postaram zrobić, bo wczoraj wieczorem sprawdzałem i wciąż brak istry, tak jakby cewka WN padła.

BTW czy jeśli mam instalację 6V to mogę bez problemu założyć cewkę z 126p?


IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 909
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 45
#10
07.09.2020, 15:20
menma96 napisał(a):BTW czy jeśli mam instalację 6V to mogę bez problemu założyć cewkę z 126p?
Tak, najwyżej iskra będzie słaba.


HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,885
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#11
10.09.2020, 19:21
(05.09.2020, 09:36 )adasiek1111 napisał(a): nie może jeździć na oryginalnych ngk bo zaraz świecę szlak trafia
Sprzedam wam patent na padające nowe NGK. Jeżeli taką nową świecę zalejesz - to szlag ją trafi. Nowe NGK zakładajcie na ciepły silnik i od razu jeźdźcie pokazać jej pełny ogień. Potem wam już nie padnie


adasiek185
Offline

JEEECHAAAAC :D
Mechanik
Postów: 2,386
Pojazd: s70, A3 8L TDI
Skąd: Zgorzelec
Dołączył: 21-02-2011
Reputacja: 176
#12
10.09.2020, 20:38
Z całym szacunkiem panie Moderatorzu, ja swoją na zimno wkręciłem a miałem wszystko rozregulowane. Dziwne ale działa. Nie wiem czy zalana była czy nie, ale pewnie tak. Nie wiem, traf, mam szczęście, albo cholera wie co. Sorry za off Wink


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D

Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348

"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
adasiek1111
Offline

Doświadczony

Postów: 103
Pojazd: Simson SR50 B3
Skąd: Łuków
Dołączył: 26-11-2015
Reputacja: 1
#13
11.09.2020, 08:30
U mnie się te świece nie sprawdzają i metody twoje panie moderatorze nic nie dadzą. Jeżdżę na starej iskrze która ma z 10 lat a może i więcej zostały mi jeszcze 3 sztuki z młodzieńczych lat. Gdy osad się na niej nagromadzi to pod palnik wypalić wyczyścić szczotką drucianą i papierem ściernym i jak nowa. Kiedyś się do pieca wrzucało i wyjmowałeś i chodziła jak nowa. Te nowe świece łącznie z nowymi iskrami są o dupę potłuc tyle w temacie. Pozdrawiam.


« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Wink Brak iskry Marek2411 3 396 06.10.2023, 22:50
Ostatni post: IFA_1988
  Brak iskry w s51 na platynkach instalacja 12v longi92 5 1,073 28.05.2022, 20:02
Ostatni post: longi92
  Brak iskry Bobek1822 1 966 09.09.2020, 21:25
Ostatni post: adasiek185
  Simson DE brak iskry zRider 16 3,126 13.08.2020, 14:01
Ostatni post: zRider
  Brak iskry 12V platynki Slawomir 9 2,120 08.04.2020, 22:57
Ostatni post: Slawomir

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek




D&D Powered by MyBB © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa