03.09.2015, 10:10
Pozdrawiam wszystkich użytkowników i miłośników Simsonów. Szukam informacji potrzebnych mi do uruchomienia Simsona, który po latach odczekiwania (ponad 20 lat nie jeździł, nie był odpalany) trafił w ręce mojego syna. Na dzień dzisiejszy "mój" Simson jest w opłakanym stanie. Jak wspomniałem stał nieruszany ponad 20lat. Przed odstawieniem zgasł i nie odpalał. Paliwo, które było odparowało w zbiorniku, kraniku, gaźniku to zaschnięta parafina i olej. Z tym sobie poradziłem. Wszystko wyczyszczone. Jest problem z odnalezieniem iskry. Z moich porównań wynika, ze Simson jest składany i tak naprawdę nie pasuje do niego w 100% żaden schemat instalacji. Simson jest 3 biegowy, z rurą jak enduro (podniesioną), instalacja 6V (takie ma żarówki), akumulatora nie ma i z tego co wiem wcześniej jeździł bez akumulatora, zapłon elektroniczny (bez platynek). Nie ma kierunkowskazów, chociaż instalacja wskazuje na to, że kiedyś musiały być. Na tabliczce znamionowej jest opis SIMSON S50 b z
Założyłem nową stacyjkę, stara była zniszczona (ktoś wsadził tam śrubokręt), założyłem nową cewkę WN - butelkową i nową cewkę NN, nową świecę i nowy przewód WN. Podczas "kopania" świeca się lampy, ale na fajce (przewodzie WN) iskry nie ma. Nowa cewka NN podczas pomiaru wskazuje prąd na mierniku 135V, na czarnym przewodzie dochodzącym do cewki WN prąd jest w zakresie około 70V. Nadal jednak nie mam iskry na fajce (na końcówce przewodu WN). Proszę o rady, co powinienem od początku sprawdzić, co jeszcze dokupić itp... Priorytetem na dziś jest odpalenie tego motoru. Jak już się z tym uporam zacznę go "pieścić", a to też bedzie wymagało sporo pracy. Z góry za wszystkie sugestie przesłane na forum, PW, e-mail serdecznie dziękuję i bardzo proszę o pomoc i dzielenie się ze mną swoim doświadczeniem.
Założyłem nową stacyjkę, stara była zniszczona (ktoś wsadził tam śrubokręt), założyłem nową cewkę WN - butelkową i nową cewkę NN, nową świecę i nowy przewód WN. Podczas "kopania" świeca się lampy, ale na fajce (przewodzie WN) iskry nie ma. Nowa cewka NN podczas pomiaru wskazuje prąd na mierniku 135V, na czarnym przewodzie dochodzącym do cewki WN prąd jest w zakresie około 70V. Nadal jednak nie mam iskry na fajce (na końcówce przewodu WN). Proszę o rady, co powinienem od początku sprawdzić, co jeszcze dokupić itp... Priorytetem na dziś jest odpalenie tego motoru. Jak już się z tym uporam zacznę go "pieścić", a to też bedzie wymagało sporo pracy. Z góry za wszystkie sugestie przesłane na forum, PW, e-mail serdecznie dziękuję i bardzo proszę o pomoc i dzielenie się ze mną swoim doświadczeniem.