• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Elektryka v
1 2 3 4 5 … 57 Dalej »
Cewka 12v z prostownikiem od instalacji 6v

Cewka 12v z prostownikiem od instalacji 6v

Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#1
24.11.2024, 18:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.11.2024, 18:57 przez Kacperr.)
Witam mam zapłon 6v sprawdzając po kodzie z podstawki ale ktoś zmienił cewkę ładowania+stop na taką od wersji 12v bez masową i myślę jak to podłączyć dlatego prosiłbym o pomoc dodaję rysunek pomocniczy
   


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#2
28.11.2024, 00:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2024, 00:22 przez IFA_1988.)
Reszta instalacji jest na 6V?
Tutaj trzeba by zmasować jedno wyjście cewki, a drugie podłączyć do:
1. 63 albo 63a (słabsze albo mocniejsze ładowanie )
2. 59a albo 59b (obojętnie)- to wyjścia dławika prądu żarówki tył w instalacjach 6V:
https://media.akf-shop.de/media/pdf/60/1...51-s70.pdf
Tylko że cewka 12V będzie dawała zbyt wysokie napięcie.


Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#3
28.11.2024, 00:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2024, 00:28 przez Kacperr.)
Tak zrobiłem 1 koniec cewki podpiąłem pod masę i właśnie pali mi żarówkę 12v 5w od światła tył ale 21w z tego co testowałem niby jeszcze się nie spaliła.
Mogę jeszcze ewentualnie podpiąć chiński regulator bo takowy posiadam ale nie wiem czy będzie to lepsze rozwiązanie?


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#4
28.11.2024, 01:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2024, 01:28 przez IFA_1988.)
Problem jest taki, że oryginalnie w wersjach 12V tylna żarówka 5W była zasilana z cewki świateł, cewka ładowania zasilała do ładowanie i stop.
Można spróbować, podłączyć żarówkę 5W przez dławik w prostowniku 59a i 59b ( tak jak w wersjach 6V ) i zobaczyć czy nie spali. Przy żarówce 21W będzie słabe ładowanie i słabe widoczne włączenie stopu.
Regulator od skutera powinien też ograniczać napięcie świateł, więc to powinno zadziałać z cewką ładowania ( 1 koniec cewki do masy ).


Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#5
28.11.2024, 16:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2024, 16:36 przez Kacperr.)
Aktualnie jest podłączone przez dławik mogę jeszcze spróbować bezpośrednio ale nie wiem czy coś to zmieni. Jeżeli nadal będzie palić to spróbuję z regulatorem od chińczyka


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#6
29.11.2024, 00:24
(28.11.2024, 16:35 )Kacperr napisał(a): Aktualnie jest podłączone przez dławik mogę jeszcze spróbować bezpośrednio ale nie wiem czy coś to zmieni.

to się jeszcze szybciej spali





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  schemat instalacji simson sr 50 zapłon ducati Bodzio91 5 1,104 02.12.2024, 01:08
Ostatni post: Goodnight
  Cewka zapłonowa Kacper.Ppppp 2 220 01.08.2024, 13:43
Ostatni post: BartoszKom
  Pomoc w ustaleniu instalacji i osprzętu sr50 jachou 12 574 25.04.2024, 17:11
Ostatni post: jachou
  Schemat instalacji - Simson S51 12 v na platynkach longi92 1 4,056 02.06.2022, 14:57
Ostatni post: IFA_1988
  Cewka Ładowania Simson S53 zieli1987 11 2,775 26.03.2022, 22:24
Ostatni post: jaro5

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa