• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 216 Dalej »
Cewki

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Cewki
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Liczba postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#1
15.03.2023, 15:44
Witam, słyszałem o takim rozwiązaniu w simsonie 6v jak mostkowanie/ łączenie cewek. Czy to coś daje, polepsza światła, albo ładowanie? Czy to po prostu mit?
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Liczba postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#2
15.03.2023, 17:51
To bez sensu
Mój endurak
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Liczba postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#3
15.03.2023, 20:36
Znajomy ma tak zrobione i dużo mocniej świecą mu światła. Tylko zastanawia mnie czy na wyłączonych światłach nie będzie szło zbyt duże napięcie na akumulator
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Liczba postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#4
15.03.2023, 21:49
Lepiej już połączyć dwie cewki 12V przez dwa regulatory. Ale to też bez sensu. Lepiej kupić inny zapłon, bo oryginalny czy platynki czy elektronik się psuje, części są drogie a efekty słabe
Mój endurak
twojstara1
Offline

PRO

Liczba postów: 1,214
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#5
15.03.2023, 23:43
Przerób instalację na 12V i następnie...
Najlepiej i najtaniej oraz najłatwiej (3razy naj) będzie jak sobie zamontójesz żarówkę LED 12v oraz wyczyścirz lustro.
Zadzwoń do jackmotors kiedyś z nimi gadałem i twierdzili że mają taką żarówkę przy której nie trzeba zmieniać jej zasilania bezpośrednio z akumulatora.
Natomiast Qwet z tego co pamiętam twierdzi że to niemożliwe albo że jest bardzo trudne i pracochłonne.
Podsumowując nawet Simson 12v 35/35 na bańce ma baaaardzo słabe światła dlatego jak cokolwiek chcesz widzieć w nocy to tylko LED.
Qwet
Offline

PRO

Liczba postów: 980
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#6
16.03.2023, 14:44
Po pierwsze, wydajność cewki simsona to od 10W do 30W, w zależności od ich typu, dosunięcia do magneta, obrotów silnika, temperatury itp. Więcej nie wyciągniesz, jakkolwiek byś tych cewek nie łączył. Także w najbardziej korzystnej sytuacji, czyli nowej wersji cewek blisko dosuniętych do magnesów magneta, niskiej temperaturze silnika i wysokich obrotach, masz około 60W. Czyli starczy na zasilenie żarówki H4 55W. Ale jak tylko obroty trochę spadną to żarówka będzie świecić ciemnym pomarańczowym światłem. W przypadku żarówki 35W nie ma takiego problemu, światło słabnie tylko na wolnych obrotach.
Natomiast jeśli przy żarówce 35W będziesz zmieniał sposób łączenia cewek, czy tam ilość zwojów, to możesz uzyskać taki efekt, że albo światło będzie świecić bardzo mocno na wysokich obrotach i bardzo słabo na niskich, albo średnio jasno ale za to w całym zakresie obrotów.
Ale wydaje mi się że głównym problemem jest to co o czym wspomniał twojstara1 - czystość i jakość reflektora. Z reflektorem typu "Clear" będzie trochę jaśniej na tej samej żarówce.
Problemem jest sama żarówka 12V 35/35W - większość chińskiej produkcji ma beznadziejny stosunek lumenów do pobieranej mocy. Możesz próbować dobrej firmy żarówkę 12V 35/35W, to będzie trochę lepiej ale też bez szału.

Duży zysk da dopiero zmiana na H4 12V 55W, ale na to nie starczy mocy - czytaj wyżej. Musiałbyś zmienić zapłon na Ducati Energia, koszt dość spory, ale pomniejszony o kwotę za którą sprzedałbyś stary zapłon, no a poza tym dostajesz bezawaryjność na lata.

Jeszcze lepszą opcją jest zastosowanie żarówki H4 LED, daje jeszcze jaśniejsze światło niż H4 55W i pobiera znacznie mniej mocy i twoje simsonowskie cewki bez problemu dadzą radę. Niestety 99% żarówek H4 LED dostępnych na rynku wymaga zasilania prądem stałym 12V, więc trzeba przerobić instalację elektryczną simsona.
Kiedyś zrobiłem poradnik na temat przerabiania instalacji do zasilania lampy wprost z akumulatora.
http://simsony.info/Thread-Zasilanie-swi...-to-zrobic
Zawiera między innymi sugestię kolegi HoeronixHD o dwóch regulatorach.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Liczba postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#7
20.03.2023, 20:22
Piszesz że po połączeniu cewek światło byłoby mocne albo słabe, a co z ładowaniem??
Chyba najlepszą opcją będzie pomyślnie o Ducati. Widziałem o nim dużo pozytywnych opinii
Qwet
Offline

PRO

Liczba postów: 980
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#8
20.03.2023, 22:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.03.2023, 22:04 przez Qwet.)
Co z ładowaniem to wszystko zależy od sposobu w jaki połączysz cewki, nie mówimy na razie o żadnym konkretnym rozwiązaniu. Natomiast tak w uproszczeniu - im więcej dasz na światło tym mniej zostanie na ładowanie.

Kiedyś mierzyłem ile mocy daje Ducati Energia na wysokich obrotach i wyszło mi około 100W. W przypadku zapłonu simsonowskiego na tych samych obrotach jest to jakoś między 40W a 60W.
W zapłonie Ducati Energia standardowo stosuje się półmostkowy regulator napięcia, tak że główna lampa zasilana jest ujemną połówką sinusoidy napięcia cewki, a akumulator jest ładowany dodatnią połówką.

Co do awaryjności Ducati Energia to rzeczywiście nie ma żadnych problemów z iskrą. Zapłon godny zaufania na tyle że jeździmy na nim w dalekie wyprawy, tutaj dwie ostatnie:
http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
http://simsony.info/Thread-Wycieczka-do-...otorelacja
A to jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo Smile
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przewijanie cewki ładowani z 6v na 12v Blusik 2 1,176 13.05.2019, 16:08
Ostatni post: Grzegrzyk
  Oporność cewki butelkowej - jaka? jaroslaw97 0 1,026 03.07.2018, 16:28
Ostatni post: jaroslaw97
  SR50- cewki, jakie kupić? miro 15 6,834 29.06.2016, 18:48
Ostatni post: bykuu93
  Cewko-moduł od LFK zamiast cewki butelkowej do zapłonu platynkowego na przerywacz. Kamil22555 2 2,267 09.06.2016, 07:33
Ostatni post: jaro5
  Pomoc przy rozpoznaniu cewki 12V Simson S50 Kamil22555 10 3,479 25.10.2015, 20:56
Ostatni post: jaroslaw97

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa