15.03.2023, 15:44
Witam, słyszałem o takim rozwiązaniu w simsonie 6v jak mostkowanie/ łączenie cewek. Czy to coś daje, polepsza światła, albo ładowanie? Czy to po prostu mit?
15.03.2023, 15:44
Witam, słyszałem o takim rozwiązaniu w simsonie 6v jak mostkowanie/ łączenie cewek. Czy to coś daje, polepsza światła, albo ładowanie? Czy to po prostu mit?
15.03.2023, 20:36
Znajomy ma tak zrobione i dużo mocniej świecą mu światła. Tylko zastanawia mnie czy na wyłączonych światłach nie będzie szło zbyt duże napięcie na akumulator
15.03.2023, 21:49
Lepiej już połączyć dwie cewki 12V przez dwa regulatory. Ale to też bez sensu. Lepiej kupić inny zapłon, bo oryginalny czy platynki czy elektronik się psuje, części są drogie a efekty słabe
15.03.2023, 23:43
Przerób instalację na 12V i następnie...
Najlepiej i najtaniej oraz najłatwiej (3razy naj) będzie jak sobie zamontójesz żarówkę LED 12v oraz wyczyścirz lustro. Zadzwoń do jackmotors kiedyś z nimi gadałem i twierdzili że mają taką żarówkę przy której nie trzeba zmieniać jej zasilania bezpośrednio z akumulatora. Natomiast Qwet z tego co pamiętam twierdzi że to niemożliwe albo że jest bardzo trudne i pracochłonne. Podsumowując nawet Simson 12v 35/35 na bańce ma baaaardzo słabe światła dlatego jak cokolwiek chcesz widzieć w nocy to tylko LED.
16.03.2023, 14:44
Po pierwsze, wydajność cewki simsona to od 10W do 30W, w zależności od ich typu, dosunięcia do magneta, obrotów silnika, temperatury itp. Więcej nie wyciągniesz, jakkolwiek byś tych cewek nie łączył. Także w najbardziej korzystnej sytuacji, czyli nowej wersji cewek blisko dosuniętych do magnesów magneta, niskiej temperaturze silnika i wysokich obrotach, masz około 60W. Czyli starczy na zasilenie żarówki H4 55W. Ale jak tylko obroty trochę spadną to żarówka będzie świecić ciemnym pomarańczowym światłem. W przypadku żarówki 35W nie ma takiego problemu, światło słabnie tylko na wolnych obrotach.
Natomiast jeśli przy żarówce 35W będziesz zmieniał sposób łączenia cewek, czy tam ilość zwojów, to możesz uzyskać taki efekt, że albo światło będzie świecić bardzo mocno na wysokich obrotach i bardzo słabo na niskich, albo średnio jasno ale za to w całym zakresie obrotów. Ale wydaje mi się że głównym problemem jest to co o czym wspomniał twojstara1 - czystość i jakość reflektora. Z reflektorem typu "Clear" będzie trochę jaśniej na tej samej żarówce. Problemem jest sama żarówka 12V 35/35W - większość chińskiej produkcji ma beznadziejny stosunek lumenów do pobieranej mocy. Możesz próbować dobrej firmy żarówkę 12V 35/35W, to będzie trochę lepiej ale też bez szału. Duży zysk da dopiero zmiana na H4 12V 55W, ale na to nie starczy mocy - czytaj wyżej. Musiałbyś zmienić zapłon na Ducati Energia, koszt dość spory, ale pomniejszony o kwotę za którą sprzedałbyś stary zapłon, no a poza tym dostajesz bezawaryjność na lata. Jeszcze lepszą opcją jest zastosowanie żarówki H4 LED, daje jeszcze jaśniejsze światło niż H4 55W i pobiera znacznie mniej mocy i twoje simsonowskie cewki bez problemu dadzą radę. Niestety 99% żarówek H4 LED dostępnych na rynku wymaga zasilania prądem stałym 12V, więc trzeba przerobić instalację elektryczną simsona. Kiedyś zrobiłem poradnik na temat przerabiania instalacji do zasilania lampy wprost z akumulatora. http://simsony.info/Thread-Zasilanie-swi...-to-zrobic Zawiera między innymi sugestię kolegi HoeronixHD o dwóch regulatorach.
20.03.2023, 20:22
Piszesz że po połączeniu cewek światło byłoby mocne albo słabe, a co z ładowaniem??
Chyba najlepszą opcją będzie pomyślnie o Ducati. Widziałem o nim dużo pozytywnych opinii
Co z ładowaniem to wszystko zależy od sposobu w jaki połączysz cewki, nie mówimy na razie o żadnym konkretnym rozwiązaniu. Natomiast tak w uproszczeniu - im więcej dasz na światło tym mniej zostanie na ładowanie.
Kiedyś mierzyłem ile mocy daje Ducati Energia na wysokich obrotach i wyszło mi około 100W. W przypadku zapłonu simsonowskiego na tych samych obrotach jest to jakoś między 40W a 60W. W zapłonie Ducati Energia standardowo stosuje się półmostkowy regulator napięcia, tak że główna lampa zasilana jest ujemną połówką sinusoidy napięcia cewki, a akumulator jest ładowany dodatnią połówką. Co do awaryjności Ducati Energia to rzeczywiście nie ma żadnych problemów z iskrą. Zapłon godny zaufania na tyle że jeździmy na nim w dalekie wyprawy, tutaj dwie ostatnie: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja http://simsony.info/Thread-Wycieczka-do-...otorelacja A to jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo ![]() |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Przewijanie cewki ładowani z 6v na 12v | Blusik | 2 | 1,176 |
13.05.2019, 16:08 Ostatni post: Grzegrzyk |
|
Oporność cewki butelkowej - jaka? | jaroslaw97 | 0 | 1,026 |
03.07.2018, 16:28 Ostatni post: jaroslaw97 |
|
SR50- cewki, jakie kupić? | miro | 15 | 6,834 |
29.06.2016, 18:48 Ostatni post: bykuu93 |
|
Cewko-moduł od LFK zamiast cewki butelkowej do zapłonu platynkowego na przerywacz. | Kamil22555 | 2 | 2,267 |
09.06.2016, 07:33 Ostatni post: jaro5 |
|
Pomoc przy rozpoznaniu cewki 12V Simson S50 | Kamil22555 | 10 | 3,479 |
25.10.2015, 20:56 Ostatni post: jaroslaw97 |