• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 … 5 6 7 8 9 … 57 Dalej »
Chińskie zapłony

Chińskie zapłony

easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#1
23.03.2021, 13:11
Witam, zgłębiam temat modyfikacji zapłonu i ładowania w simku. Piszecie dużo o ducatti energia, LFK i Vape. Są to rozwiązania dość kosztowne. Na moje potrzeby kręcenia się wokół komina chciałbym coś tańszego nawet kosztem mniejszej bezawaryjności. Czytałem również posty o chińskich zestawach. Ale jeszcze nie spotkałem się z informacjami bardziej szczegółowymi. Jedynie w stylu " ja mam zapłon od chińczyka i działa super" Jakie te statory macie? Coś więcej? Do jakich modeli moto pasują?

Próbuję coś dopasować wymiarowo żeby zmieścić pod dekiel.
Co wy na to:
https://allegro.pl/oferta/skuter-gy6-4t-...9920262566
https://allegro.pl/oferta/yamaha-booster...9698060446
https://allegro.pl/oferta/zaplon-kolo-ma...0513520126

magneta wejdą, brak informacji o otworze na wał. Najwyżej by się krzywkę od ori magneta simsona odnitowało i wstawiło w te nowe magneto. impulsator w niektórych modelach może się nie zmieścić ale mam jakiś słaby dekiel do pocięcia.

Napiszcie co o tym myślicie. Kombinuję z pobudek czysto eksperymentatorskich, choć nie powiem chciałbym mieć normalny, stabilnie świecący reflektor i kierunkowskazy.

Pozdrawiam,


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#2
23.03.2021, 18:26
Impulsator na zewnątrz. Już będzie problem żeby go upchnąć. Mam Ducati, leży na półce. Nie mieści się, a nie chcem ciąć pokrywy i spawać jakieś dziwne obejścia. Szukaj czegoś zespolonego, wszystko pod kołem magnesowym musi być. Jak w org elektroniku


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#3
24.03.2021, 11:34
Nie wiem, czy tak jest, ale wydaję mi się, że jak masz zewnętrzny impulsator to trzeba wyciąć też karter, a nie sam dekiel


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#4
24.03.2021, 17:43
W najgorszym wypadku trzeba też. Ale można zawsze na magnecie przerobić punkt zapłonu, i impulsator moze się zmieścić już nad krawędzią bloku. Tak czy siak, lepiej szukać coś zespolonego ?


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#5
25.03.2021, 12:59
Ja powiem tyle: jak masz kombinować z takimi zapłonami przy silniku seryjnym to szkoda czasu i kasy...
W takim przypadku lepiej sobie kupić używane de albo używanego electronica i kupić/zrobić wzmacniany moduł.Przy tych zapłonach co wysyłałeś zwykle trzeba ciąć kartery by wpakować tam impulsator...Jak masz coś na secie to też bym z tymi chińskimi zapłonami nie kombinował,bo pomimo,że ich cena kusi to ich jakość wykonania jest marna i trzeba dużo czasu i wysiłku włożyć w ich udoskonalenie.


easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#6
29.03.2021, 11:00
Bardziej niż na zapłonie zależy mi na dobrym ładowaniu akumulatora, żeby zasilić z akumulatora wszystkie światła. Jak tego dokonać bez zamontowania alternatora takiego jak w załącznikach z 1 posta?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#7
30.03.2021, 10:47
Pamiętajcie że do tych chińskich trzeba doliczyć regulator napięcia, odpowiedni moduł zapłonowy i cewkę, no i oczywiście sporo rzeźbienia - dopasowanie magneta na wał, mocowanie stojana z możliwością regulacji kąta, dorobienie wiązki itp. Moim zdaniem nie warto, bo masz gotowy zestaw zawierający już to wszystko w sobie:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplo...50-kpl-org

Oryginalny iskrownik simsona generuje na wolnych obrotach moc 10-15W, na pełnych obrotach około 40W. Zapłon Ducati Energia generuje około 30W mocy na wolnych obrotach i ponad 80W na pełnych obrotach.
W obu przypadkach można zrobić na dwa sposoby - zostawić tak jak jest oryginalnie czyli połowa mocy na akumulator a połowa na światło główne (mijania/drogowe) lub całą moc skierować na ładowanie akumulatora (wymaga drobnej przeróbki wyprowadzeń uzwojeń) i wtedy wszystkie światła i odbiorniki zasilane z akumulatora - ja tak zrobiłem. Tutaj schemat mojej instalacji:
http://simsony.info/attachment.php?aid=3477

Mocy jest tak dużo że mogłem zrobić jeszcze podgrzewane manetki, ładowanie telefonu itp Smile


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#8
30.03.2021, 11:07
Na schemacie nie poznaję jaki masz zapłon. Oryginał czy DE. U ciebie są dwie cewki w ori są trzy.
Przerabiając oryginalny iskrownik łączyć cewkę ładowania i świateł aby ładowała akumulator? jak to zrobić?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#9
30.03.2021, 12:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2021, 12:27 przez Qwet.)
Mam oczywiście Ducati Energia.

Jeśli chcesz wykorzystać standardowy iskrownik simsona to możesz zrobić tak. Cewkę ładowania zostawiasz jak jest, a cewkę świateł odłączasz od masy i puszczasz dwa wyprowadzenia na drugi taki sam mostek prostowniczy jak przy cewce ładowania. Potem za tym drugim mostkiem dajesz drugą ELBĘ - pin 59a do plusa tego drugiego mostka, pin 31b do masy, pin 49a zostawiasz nie podłączony, a pin 49 łączysz z pinem 49 pierwszej ELBY.

Można zrobić inaczej. Tak jak poprzednio dwa mostki z dwóch cewek, z plusa mostków do jakiegoś równoległego regulatora napięcia a dalej do plusa akumulatora (przez stacyjkę). Dokładnie tak jest u mnie. Regulator napięcia możesz zbudować sobie sam, na przykład taki jak u mnie:
[Obrazek: 7676065200_1612899059_thumb.jpg]
Na tym schemacie widać trzy osobne regulatory, ty możesz zrobić tylko jeden taki. W takim wypadku zamiast rezystora 6R6 40W powinieneś dać 3R3 50W - to głównie on będzie "strawiał" nadwyżkę ładowania.

Ewentualnie możesz zastosować jakiś motocyklowy regulator napięcia - jednofazowy i pełnomostkowy, wtedy cewki powinieneś połączyć równolegle jeszcze w iskrowniku i dać dwoma kabelkami do regulatora. Ale tu mam wątpliwości, bo ze względu na rozmieszczenie cewek na stojanie może być lekkie przesunięcie fazowe napięć między cewkami i w efekcie jakieś prądy wyrównawcze. Nie wiem, nie sprawdzałem tego na własnej skórze, w teorii jednak powinno w miarę działać.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#10
15.04.2021, 14:04
Super. dzięki za odpowiedź.

opcja nr 2 wydaje się dla mnie najlepsza. Ale mam problem z dostępnością irf19530g. Znacie numery zamiennika? Ze schematu wynika, że regulator ma już mostek. Po co więc cewki łączyć z mostkami i potem wpinać w regulator który też ma mostek?
ewentualnie odpuszczę sobie robienie tego regulatora z Twojego schematu i zastosuję gotowca. Taki będzie ok? https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...238ac05f28


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#11
15.04.2021, 17:25
Na schemacie jest przykładowy tranzystor IRFI9530G ale nie ma problemu żeby zastosować jakikolwiek inny. Nadadzą się wszystkie tranzystory MOSFET z kanałem P na prąd powyżej 10A i z dziurką do przykręcenia do radiatora.
Zobacz tutaj:
https://allegro.pl/listing?string=mosfet...15&order=p
Na przykład IRF9530 za 2,31zł/szt Smile
Przy okazji możesz jedną przesyłką kupić inne części elektroniczne od tego samego sprzedawcy - zwykle mają szeroki asortyment elektroniki.

Jeśli budujesz ten regulator to oczywiście zamiast łączenia ze sobą cewek daj dwa mostki po jednym na każdą cewkę, a wyjścia mostków połącz do regulatora w taki sam sposób jak jest podłączony ten który widzisz na schemacie. Możesz najpierw narysować sobie tak przerobiony schemat żeby później nie pomylić się przy budowaniu układu.

Jeszcze jedna sprawa - na schemacie nie ma kondensatora. Powinieneś dać taki kondensator pomiędzy +12V (górna linia) oraz GND (dolna linia), kondensator elektrolityczny o pojemności 1000uF i napięciu 16V, ale może być większy lub kilka połączonych równolegle.

A ten regulator z twojego linka to ja NIE WIEM czy się nadaje, bo nie wiem czy jest to regulator półmostkowy z osobnymi wyjściami na aku i na światła, czy pełnomostkowy z wyjściem tylko na aku. Nawet gdybym wiedział jaki to regulator to nie mam zielonego pojęcia który pin jest od czego. A błędne podłączenie skończy się kupką dymu syczącą z regulatora.
Możesz poszukać regulatora z przewodami: zielony, czerwony, żółty, różowy - wtedy masz 99% pewności który jest od czego.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zapłony Adrianovsky 7 2,307 16.01.2016, 20:14
Ostatni post: łagodny

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa