• Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Zagłosuj na Simsona Sezonu 2023! Kliknij tutaj

Simsony.info

Forum Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 … 38 39 40 41 42 … 58 Dalej »
Co myślicie o takim zestawie...?

Co myślicie o takim zestawie...?
Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#1
13.02.2014, 22:42
Chcę podrasować simka.
Mianowicie
Zestaw tuningowy 60/4/3 z jackmotors.pl
Cylinder 60/4/3
Tłok MZA 1P toczony
Głowica
Wał S51 z wypełniaczami
Gaźnik Amal 19T/21T (który.?)
Łożyska FAG TVH


Wydech LV/RESO/SPAWAK (jaki.?)

Skrzynia 4b

Zapłon elektronik 6V/12V (pytanie czy elektronik 6V/12V pociągnie ten zestaw.?)

Sprzęgło bez zmian. Do gaźnika oczywiście stożek.


Komentujcie
Pozdrawiam :-D


pss
Offline

Doświadczony

Postów: 115
Pojazd: Simson S51
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 06-10-2013
Reputacja: 6
#2
13.02.2014, 23:19
Szykowanie pod 60cm ma sens tylko, jak pozostawiasz inne elementy silnika.
Przy takiej inwestycji i zakresie prac szykuj 70cm i nie zawracaj sobie głowy 60-ką.
I zapewniam Cię że są lepsze zestawy niż ten co wybrałeś poszukaj opinii co do osób które je przerabiają i jakie uzyskują wydajności. pamiętaj że jak by nie patrzeć to to jest rzemiosło.


Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#3
14.02.2014, 13:27
No tak ale pod 70cc to już trochę więcej zabawy.
-roztoczenie karterów
-zapłon
-kosz sprzęgłowy
-sprzęgło

A jakby nie patrzeć to jest ok. 1000zł więcej.


pypu140
Offline

Mentor

Postów: 1,258
Pojazd: Simson s51
Skąd: Miechowice Małe/Tarn
Dołączył: 01-01-2010
Reputacja: 29
#4
14.02.2014, 15:04
że tak spytam po huj kosz sprzęgła i zapłon zmieniać przy 70ccm...? możesz mieć i 90ccm i zapłon ten sam (jeśli będzie wyrabiał na obrotach) i kosz sprzęgłowy też możesz mieć zwykły bo poza zmianą przełożenia to kosz s70 NIC NIE DAJE!! kartery fakt roztoczyć trzeba i mocniejszy docisk sprzęgła ale to koszty raptem... bądźmy hojni 100zł a nie 1000... założysz 70/4/3 powiedzmy albo od razu szlifniesz na 77ccm albo dopiero jak zajedziesz tamten tłoczek (bo to kwestia czasu jak z każdym MZASzczerbol) a wydech jedynie spawak


piwo
pss
Offline

Doświadczony

Postów: 115
Pojazd: Simson S51
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 06-10-2013
Reputacja: 6
#5
14.02.2014, 15:35
Docisk sprzęgła jak jest dobry to przy koszu S51 jest wystarczający, chociaż można dać grubszy, ale nie trzeba.
Osobiście zalecam pozostanie przy koszu S51 i zmianie zębatki zdawczej z 15 na 17 zębów (jeżeli nie jest zbyt wysoko strojony).
Zyskasz większą żywotność tarcz sprzęgłowych (sam kosz DDR jest lepszy) i układu przeniesienia, a prędkość będzie dokładnie taka sama jak przy koszu S70 i zębatce 15z.
Zapłon zostaw ten co masz przynajmniej do czasu gdy zdecydujesz inaczej. O roztaczaniu było wyżej, to dodam tylko że głowica raczej S 70 bo ma inne zawirowania i mimo że tłok nie uderzy to będzie dochodziło do niedostatecznego napełniania.
Odległość tłok głowica w GPZ i sposób pomiaru jest przedstawiona na filmikach YT polecam zasięgnąć materiałów.


pypu140
Offline

Mentor

Postów: 1,258
Pojazd: Simson s51
Skąd: Miechowice Małe/Tarn
Dołączył: 01-01-2010
Reputacja: 29
#6
14.02.2014, 15:41
co do docisku to śmiem twierdzić, że chyba nie miałeś styczności z DOBRZE podrasowanymi silnikami skoro mówisz, ze docisk 1,5mm wyrobi przy DOBRYM 70/4/3 z osprzętem... kumpla 60/5/3m na docisku seryjnym wyło jak w rezo wchodziło jak nie wiem... a poza tym 17z żaden zestaw strojony powyżej 8500 to Ci nie pociągnie za skarby świata... a poza tym to 17z i seryjny kosz daje bardziej przybliżone przełożenie do 16z i kosza s70 niż do 15z...Tongue


piwo
pss
Offline

Doświadczony

Postów: 115
Pojazd: Simson S51
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 06-10-2013
Reputacja: 6
#7
14.02.2014, 16:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.02.2014, 16:18 przez pss.)
Jeżeli chodzi o docisk to faktycznie nie zaznaczyłem, bo nie używam w ogóle 1.5 tylko 1.6 i o nim myślałem.
Co do zębatki zdawczej i kosza widzę że nie do końca się orientujesz jakie są zależności i przeliczenia więc tak, różnica w koszach jest 10km a na każdy ząbek zdawczej przypada około 5km żeby nie bawić się w po przecinku.
Jeżeli chodzi o strojenie to pisałem ogólnie bo autor jeszcze nie podjął decyzji i nie jest w posiadaniu docelowego zestawu.
Nie można zakładać z góry że się zdecyduje na taki czy seria więc nie będę w błąd wprowadzał.
Napisałem wyraźnie "jeżeli nie jest zbyt wysoko strojony" tu zawsze trzeba indywidualnie dobierać sam powinieneś o tym wiedzieć.


pypu140
Offline

Mentor

Postów: 1,258
Pojazd: Simson s51
Skąd: Miechowice Małe/Tarn
Dołączył: 01-01-2010
Reputacja: 29
#8
14.02.2014, 17:50
przyjmując obwód koła 175cm przy prędkości obrotowej równej 10000rpm i koszu s51 (3,25) 4b (1,54) i napędzie 15-34 wychodzi prędkość 92,6km/h a z koszem s70 (2,95) i wszystkim takim samym jak w przypadku wyżej wymienionym i 14z wychodzi 95,2 natomiast przy 13z 88,4 bez kilku setnych więc jednak bliżej więc jednak bliżej jest do mojej wersji...

ale że w huja ludzi nie chce robić i rację Ci muszę przyznać że w przypadku zębatki 17z minimalna przewaga jest w kierunku 15z i kosza s70 niż w kierunku 16zSzczerbol


piwo
Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#9
14.02.2014, 23:26
Pany tak pytanie z innej beczki.
Czy 60/4/3 na pierwszym biegu wchodząc w rezo chce wyrwać na koło.?


Dani3l
Offline

Stały bywalec

Postów: 98
Pojazd: simson s51
Skąd: małopolska
Dołączył: 29-10-2010
Reputacja: 7
#10
15.02.2014, 21:19
Zależy. Nie jest powiedziane jakie to 60/4/3 ma kąty otwarcia kanałów. To zależy też od wielu czynników takich jak wydech zgrany z cylindrem przełożenie nakierowania kanałów itp. Cylinder cylindrowi nie równy.


http://www.bikepics.com/members/dannmich/
pypu140
Offline

Mentor

Postów: 1,258
Pojazd: Simson s51
Skąd: Miechowice Małe/Tarn
Dołączył: 01-01-2010
Reputacja: 29
#11
16.02.2014, 11:09
60ccm nie ma szans wchodząc w rezonans podnieść przodu samoczynnie nawet na stożku 13* ostatnim wiem bo miałem trochę tego gównaSzczerbol ale jak masz wydechowe konkretne to na 2b jeszcze jak gazem strzelisz to koło podniesieTongue ale przód zaczyna odlatywać w górę już przy 70/x/x tylko to musi być naprawdę KONKRETNE 70ccm bo jak będzie zjebane to nawet w 80ccm+ przód nie "odleci"Tongue


piwo
Jaagi
Offline

Mentor

Postów: 1,564
Pojazd: Romet Ogar 205
Skąd: [SD] Strzemieszyce
Dołączył: 25-02-2013
Reputacja: 54
#12
16.02.2014, 11:30
Załóż w uja małą zębatkę zdawczą to i wyrwie, ady v-max 40 km/h. Szczerbol


Zajrzyj do tematu o moim Romecie

http://simsony.info/Thread-Romet-Ogar-20...syk-Kacpra
Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#13
16.02.2014, 14:03
A czym się różni głowica S51 od S60.?


Patryk1997
Offline

Mentor

Postów: 1,480
Pojazd: Simson sr50
Skąd: Strzemieszyce
Dołączył: 09-10-2011
Reputacja: 80
#14
16.02.2014, 15:18
Praktycznie niczym jest większa może tam o znikome różnice w milimetrach więc nie opłaca się zmieniać s51 na s60 jeśli chodzi o głowicę :>


Regulamin forum
Simsony.info na Facebook


Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#15
16.02.2014, 20:22
Czyli jak teraz mam cyl 60cc Almot, to do 60/4/3 może zostać ta co teraz.?


pypu140
Offline

Mentor

Postów: 1,258
Pojazd: Simson s51
Skąd: Miechowice Małe/Tarn
Dołączył: 01-01-2010
Reputacja: 29
#16
17.02.2014, 15:48
jak dasz mniejszą zębatkę to ani tyle nie wyrwie... z racji tego, że moment przeniesiony na tylne koło będzie mniejszyTongue x racji tego, że definicja momentu to siła razy ramie więc jak będzie mniejsze ramie (mniejsza zębatka) to huja z tego będzieSzczerbol a znowu "mały" set typu 60/4/3 nie ma tyle momentu, żeby dużą zębatkę uciągnąć więc masz podwójnie przesraneSzczerbol wiem bo objeździłem dużo tego gówna... i nawet 70/x/x musi być naprawdę bardzo dopracowane, żeby koło podczas wchodzenia w rezonans podniosło samoczynnie akurat jedno 70/5/3m którym jechałem dawało takie wrażenie chociaż porównując do mojego osobistego seta było ono znikome ale koło odrywałoTongue


piwo
Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#17
19.02.2014, 23:09
A jaki wy byście polecali secik.?


pypu140
Offline

Mentor

Postów: 1,258
Pojazd: Simson s51
Skąd: Miechowice Małe/Tarn
Dołączył: 01-01-2010
Reputacja: 29
#18
20.02.2014, 17:24
to opisz swoje wymaganiaTongue to Ci powiem mniej więcej co i jakTongue napewno secik na lepszym tłoku a nie na mzaTongue


piwo
Jaagi
Offline

Mentor

Postów: 1,564
Pojazd: Romet Ogar 205
Skąd: [SD] Strzemieszyce
Dołączył: 25-02-2013
Reputacja: 54
#19
20.02.2014, 21:30
77/4 na Meteorze powinno być dobre, Pypu w tej kwestii powinien Ci pomóc. Biggrin


Zajrzyj do tematu o moim Romecie

http://simsony.info/Thread-Romet-Ogar-20...syk-Kacpra
Smuxeer
Offline

Stały bywalec

Postów: 60
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 19-01-2014
Reputacja: 0
#20
20.02.2014, 23:14
Mimo wszystko chce zachowac troche ekonomi w simie, 77 to za duzo...


« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (2): 1 2 Dalej »


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  70/2 spalanie v max na oryginalnym zestawie Robii 7 4,249 05.01.2016, 23:17
Ostatni post: kamil_614
  witam co sądzice o takim seciku do Sima dominik550pl 3 1,854 10.01.2015, 10:16
Ostatni post: dominik550pl
  co sądzicie o takim secie jakie spalnie by miał i jaki max dominik550pl 2 2,515 23.09.2014, 08:50
Ostatni post: dominik550pl
  jakie są osiągi na secie 60/5/3 i max co sądzicie o takim secie dominik550pl 4 2,174 05.09.2014, 20:03
Ostatni post: rezonator.600
  co sądzicie o takim secie do simsona 80/6/3 był kali dominik550pl 7 3,449 02.09.2014, 21:05
Ostatni post: dominik550pl

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek




D&D Powered by MyBB © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa