• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
1 2 3 4 5 … 57 Dalej »
Cylinder 60

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Cylinder 60
Reyser
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: S51,sr50,wsk125
Skąd: Trzebnica
Dołączył: 29-04-2023
Reputacja: 0
#1
03.06.2023, 10:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.06.2023, 10:33 przez Reyser.)
Witam, pochwaliłem się koledze że zwiększam pojemność w swoim simsonie do 80cc, więc też zastanawia Się nad zwiększeniem pojemności , mówiłem mu że 60 CC nie trzeba rozwiercać karterow i chciałby taki założyć , prosił żebym napisał żeby mu doradzić jaki zestaw założyć , posiada on orginalne kartery , 4 biegi ,wał współczesny twierdzi że jakiś lepszy , łożyska i uszczelniacze robił rok temu, zapłon elektroniczny , . Simson S51 ,
Proszę o doradzenie mu jaki cylinder najlepiej zestaw z Jack motor , jaki gaźnik i czy tłumik enduro może zostać bez zmian . Jego budżet to max 800zl może coś więcej wyskubie.
Reyser
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: S51,sr50,wsk125
Skąd: Trzebnica
Dołączył: 29-04-2023
Reputacja: 0
#2
03.06.2023, 16:32
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...+60+simson
Ten będzie ok?
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#3
03.06.2023, 20:20
Można by było wziąść 60/4/3 taki jak kolega wyżej wysłał. W tym przedziale cenowym ciężko się zmieścić jeszcze z gaźnikiem i tłumikiem, dla tego ja bym kupił większą dysze do oryginalnego gaźnika i tłumik fi32. U mnie przy cylindrze 70/4 tłumik zrobił gigantyczną różnicę.

Tłumik nieco budżetowy (słabo wyglądające spawy) ale daje tak samo rade : https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...aign-id=20
Tłumik lepiej wykonany: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...aign-id=14
Raakieta50ccm
Offline

Stały bywalec

Postów: 103
Pojazd: Simson s51
Skąd: Kraków
Dołączył: 24-03-2022
Reputacja: 0
#4
03.06.2023, 22:25
60/4 , tłok zt tuning/ barikit+ wydech fi32 , gaźnik fajnie jakby też trochę większy wleciał 19-21 mm. Wiem , że to i tak już przekroczyło budżet,ale ciężko coś fajnego złożyć w takiej cenie. Nie pakował bym się w żadne 60/4/3 , bo bez spawaka nie ma to sensu. 60/4 + fi32 będzie fajnym zestawem do jazdy na codzień, nie trzeba go kręcić Bóg wie do jakich obrotów ,przez co jazda na takim zestawie jest bardzo przyjemna.
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#5
04.06.2023, 08:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 08:58 przez twojstara1.)
REYSER

Cylinder https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...eystone-zt Ale bierz tłok zt tuning.

Gaźnik.
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...tuning-org

Dysze https://www.jackmotors.pl/oldtimer/dysze...on-bvf-kpl

KONIECZNIE TRZEBA GŁOWICĘ ROZTOCZYĆ POD 60CM LUB KUPIĆ NOWĄ
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...-s60-almot

Tutaj bez problemu możesz kupić używaną.
I masz 880zł.

Przydało by się kupić jeszcze wydech z kolankiem 32mm.
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...pr-classic

I masz 980 zł. Taniej się da jak kupisz wszystko używane.
Reyser
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: S51,sr50,wsk125
Skąd: Trzebnica
Dołączył: 29-04-2023
Reputacja: 0
#6
04.06.2023, 10:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 10:29 przez Reyser.)
A dysza jak ma być od wolnych i wysokich obrotów ? Żeby to chodziło , i nie zalewało się ?
I czy trzeba w tym gaźniku regulować śrubkę od powietrza przy dolocie czy fabrycznie jest ustawiona ?

Przy zamówieniu cylindra trzeba wybrać tłok jaki powinien być odpowiedni ?
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#7
04.06.2023, 10:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 10:54 przez Qwet.)
Też uważam, że wysoko strojony cylinder bez spawaka to marnotrawstwo. Lepiej 60/4 o umiarkowanych oknach i fi32, wtedy będzie przyjemna charakterystyka i dość dobre osiągi.

Jeśli cylinder na wylot pod 32mm, to kolanko powinno być 32mm, inaczej będzie odczuwalna utrata osiągów.

Ten cylinder z linka kolegi twojstara1 z tłokiem ZT-Tuning wychodzi znacznie drożej, z gaźnikiem i wydechem totalnie przekracza twój budżet. Jeśli nie zastosujesz spawaka to możesz wybrać tłok MZA i wtedy poprosić o dobranie luzu montażowego 0,09mm-0,10mm, wtedy też będzie ok.

Dysze wolnych obrotów do BVF dostępne są tylko dwie - 35 i 40. Na początek daj 35.
Dysza główna będzie odpowiednia taka gdzieś z zakresu od 68 do 110, a która dokładnie to musisz dobrać doświadczalnie w ramach szeroko pojętej regulacji gaźnika.
Śrubka od powietrza również powinna być regulowana pod konkretny cylinder.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Reyser
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: S51,sr50,wsk125
Skąd: Trzebnica
Dołączył: 29-04-2023
Reputacja: 0
#8
04.06.2023, 11:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 11:58 przez Reyser.)
Z almota jest zwykły tłok i toczony czym się różnią ?

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...+60+simson ten czym się różni od tego droższego ? https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...eystone-zt ,
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#9
04.06.2023, 12:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 12:18 przez twojstara1.)
Różnica jest w tłoku a dokładniej w jakości tłoka. Najważniejsze dla NIE zacierania się cylindra jest jakosć tłoka.
I teraz możesz zaoszczędzić 50zł i poprosić Jack motors aby zrobili luz montażowa 0,10mm tylko że na takim luzie będziesz miał około 5-7 tys km i trzeba będzie wstawiać większy tłok.
Natomiast na DOBRYM TŁOKU jak ZT (MZA TO OSTATNIE GÓWNO) luzie 0,04-0.05mm będziesz go docierał tak z 2 tys km a potem normalna jazda i bez problemu powinien przejechać 15 tys km.
Reyser
Offline

Wtajemniczony

Postów: 67
Pojazd: S51,sr50,wsk125
Skąd: Trzebnica
Dołączył: 29-04-2023
Reputacja: 0
#10
04.06.2023, 12:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 12:26 przez Reyser.)
Czyli ten for nie jest zły ?

Mam taką głowice to jest do 60?


Załączone pliki Miniatury
   
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#11
04.06.2023, 15:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 15:57 przez Qwet.)
Z tym 5-7tys przy pasowaniu 0,10mm bym nie przesadzał, na zwykłym fi32 wytrzyma na pewno więcej Wink

MZA toczony ma bardziej optymalny kształt. Mniejsze ryzyko zatarcia.

DPR jest opcją budżetową, a ten wykonany przez JackMotors jest na pewno lepszej jakości. Jak duża będzie między nimi różnica w osiągach nie wiadomo, ale lepsze będzie miał ten od JackMotors.

Cylinder 60cm³ ma średnicę 41mm albo 41,5mm, a w twojej głowicy zewnętrzny rant squish-a ma średnicę 39,5mm. Przede wszystkim podczas pracy tłok może spotkać się tym rantem co grozi katastrofą, a po drugie z racji małej kopułki stopień sprężania będzie wysoki i może doprowadzić do spalania stukowego. Musiałbyś dać do tokarza i przetoczyć, albo kupić głowicę od 60cm³
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...-s60-almot
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...on-s60-mza
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...mza-tuning
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#12
04.06.2023, 19:41
Co to za tłok o nazwie for? Pierwsze słyszę.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa