05.07.2015, 00:03
Pany mam sima na dotarciu, cylek 50 almot, tlok chyba cx czy tam almot i mam pytanie co ile km robic przerwe zeby go nie przegzac ? Predkosc z ktora jezdze na dotarciu to 35-50.
05.07.2015, 00:03
Pany mam sima na dotarciu, cylek 50 almot, tlok chyba cx czy tam almot i mam pytanie co ile km robic przerwe zeby go nie przegzac ? Predkosc z ktora jezdze na dotarciu to 35-50.
05.07.2015, 10:40
Na twoje pytanie trudno odpowiedzieć bo to zależy od wielu czynników. Ja jak docierałem Simsona to robiłem mu przerwę po 5-6 kilometrach i czekałem aż przestygnie. Najlepiej jest docierać maszynę w cyklu miejskim często zmieniając biegi.
05.07.2015, 10:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.07.2015, 10:53 przez rezonator.600.)
A jeszcze lepiej jak się dociera w zimie wtedyj na każdym biegu ile się da i cylinder zimny :p
![]() Niema co się pierdzielić z 50tką tylko jeździć normalnie jak ci pójdzie tłok to za dwie dychy masz nowy. Ja w mojej starej 50 tce średnio chińskie tłoki co 700km zmieniałem :p Co innego jak masz gar za parę stówek to zmienia postać rzeczy. Wtedyj trzeba docierać przynajmniej z 300km ![]()
83/5/3m
(05.07.2015, 10:52 )rezonator.600 napisał(a): A jeszcze lepiej jak się dociera w zimie wtedyj na każdym biegu ile się da i cylinder zimny :p Kompletnie się z tym nie zgodzę. Simson został stworzony do jazdy po mieście i na dojazdy do pracy na krótkich dystansach. Jeśli kupuje się niemiecki cylinder wraz z tłokiem to motorower może spełniać swoje zadanie ponad 30000km. Najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie szilfu oryginalnemu cylindrowi i wstawienie tłoka dobrej firmy, np. MZA. Taki zestaw w Simsonie docieramy 500km. Najważniejsze jest pierwsze 100km, bo to właśnie w tym momencie panuje największe tarcie i dopasowywanie się gładzi. Aktualnie mamy w całej Polsce wysokie temperatury, w związku z tym polecam Ci jazdę (chociaż przez pierwsze 100km) wieczorami, gdy temperatura powietrza jest niższa i dużo przyjemniej się jeździ. Przerwy rób tak jak czujesz. Przykładowo, gdy ja docierałem Simsona to przez pierwsze kilometry robiłem przerwy co 5km, a później wydłużałem ten dystans. Nie zgodzę się też z opinią kolegi wyżej, że najlepiej dociera się Simsona w podczas jazdy miejskiej. Kompletnie nie sprawdza się to w dzisiejszych realiach większych miast i wzmożonego ruchu, który cały czas się korkuje. Nie zapominajmy, że silnik Simsona jest chłodzony powietrzem, więc gdy stoi, jest praktycznie pozbawiony chłodzenia co źle wpływa na temperaturę pracy silnika. Przykładowo w instrukcji MZ ES250/2 napisane jest, że cytuję z pamięci: "Najlepiej motocykl ten jest docierać na trasie z krętymi drogami". Potwierdzając tę opinię, autor instrukcji podkreśla, że motocykl MZ ma dużą pojemność i najlepsze chłodzenie osiąga podczas umiarkowanej jazdy. Wielu może teraz się sprzeciwić mojej opinii, że takie samo stwierdzenie można przytoczyć do Simsona, argumentując to tym, że Simson ma pięć razy mniejszą pojemność i słabsze osiągi a co za tym idzie, gorsze chłodzenie. Jednakże pragnę zaznaczyć, że Simson przy prędkości ok. 50km/h dostaje idealny pęd powietrza do ochładzania cylindra a przy krętych drogach, też zmieniają się obroty silnika i dochodzi do redukcji biegów co pozwala tak jak w przypadku MZ na najlepsze dotarcie nowego zespołu elementów. Chciałbym też zauważyć, że przy docieraniu seryjnego Simsona nie należy się tak bardzo bać. Proszę zobaczyć, że żeberka w Simsonie są takiego samego wymiaru jak żeberka w motocyklu WSK, a nawet większe przez co przy mniejszej pojemności motorower posiada lepsze parametry chłodzenia niż wcześniej wymieniony motocykl. Inżynierowie w NRD pomyśleli o wszystkim i poddali testom swój motorower, przy czym pracowali najbardziej przy chłodzeniu silnika. Był to najlepszy motorower w byłym Bloku Wschodnim, więc jeśli wszystko jest zrobione w nim tak jak pomyśleli konstruktorzy to przy docieraniu nie powinniście mieć żadnych obaw. Pozdrawiam!
Szymcio
05.07.2015, 13:03
Od siebie powiem tak:
Dobry olej w stosunku 1:33, jeśli motor to znosi to iglica wyżej (blaszka niżej) i właśnie jeździć z różnymi obrotami i jeśli jedziesz te 30, 40 to czasem dać gaz do dechy żeby przepłukać trochę cylinder. Unikać hamowania silnikiem na potegę.
05.07.2015, 13:46
Szymcio tylko że u mnie ten tłok tak dostawał po dupie cały czas v-max itp. Teraz mam lepszego tłoka i od początku katuje i już 1800km zrobiłem ale za tego tłoka dałem 120zł.
Szymcio nie oszukujmy się simson seryjny stoi w miejscu chcąc gdzies wyjechać dalej musowo jechać te 65+ a dla sima DDR to już v-max. A jak będziesz jechał wolniej to tylko ruch tamujesz dlatego 50 tki to tylko dla dziadków lub jako pojazd po browary ale nie na dalsze trasy.
83/5/3m
@Zamykam temat, bo zachowujecie się jak dzieci. Temat jest o docieraniu a nie o tym co jest lepsze. Jak nie rozumiecie sensu mojej wypowiedzi to nie mój problem, a ja tam napisałem do czego Simson jest a do czego nie miedzy innymi a dorabianie kanałów i tuningowanie to wymysł współczesnej demokracji... Simson nie jest motocyklem, żeby robić Wasze długie trasy. Wytłumaczone jak docierać a i były takie materiały w archiwum, więc zamykam.
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Docieranie łożysk | kamax672 | 2 | 1,325 |
26.02.2021, 17:16 Ostatni post: Posimsonowany |
|
Docieranie silnika | r4dly | 4 | 1,523 |
23.08.2019, 21:03 Ostatni post: Deadthive |
|
Docieranie | RickRoll | 16 | 4,148 |
29.09.2017, 18:03 Ostatni post: adriano19921106 |
|
Docieranie | kacperowski0 | 3 | 1,720 |
25.06.2017, 11:04 Ostatni post: kacperowski0 |
|
Docieranie | TITUS | 2 | 1,377 |
07.04.2017, 07:25 Ostatni post: jaro5 |