• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Elektryka v
1 2 3 4 5 … 55 Dalej »
Ducati 80cc wyprzedzenie zapłonu

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Ducati 80cc wyprzedzenie zapłonu
wujcio47@wp.pl
Offline

Początkujący

Postów: 8
Pojazd: S51 enduro
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 28-06-2023
Reputacja: 0
#1
24.07.2023, 17:35
Witam . Tak jak w temacie jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu w 80/2 Ducati energia . Inni piszą 1.4 inni 2 inni że 3 mają to jak ustawić ?
Z góry dziękuję.
Raakieta50ccm
Offline

Stały bywalec

Postów: 103
Pojazd: Simson s51
Skąd: Kraków
Dołączył: 24-03-2022
Reputacja: 0
#2
24.07.2023, 18:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.07.2023, 18:20 przez Raakieta50ccm.)
Zacznij od 1.6 i sprawdź jak działa , jeśli nadal to nie jest to możesz iść w górę 1.8mm, 2mm,2,2mm,2,5 mm. 3mm to już dość duże wyprzedzenie , może wystąpić spalanie stukowe.
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,218
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#3
24.07.2023, 20:13
Musisz testować wyprzedzenie, czyli ustawiasz np. 1,8 i sprawdzasz vmax o ile silnik dotarły. Następnie przedstawiasz na 2,0 i znów vmax i tak co 0,2 aż do 2,8 i ustawiasz takie na jakim ma najlepszy vmax.
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#4
24.07.2023, 21:08
Optymalnie dla cylindra ze skokiem 44 i korbowodem 85 wychodzi 1,8 +/- 2 ale zapłon ma trzy fazy, przy odpalaniu powinno być 1,5 żeby nie waliło w nogę, przy średnich obrotach 2,0 a przy wysokich około 1,6.

Przy silniku do jazdy na co dzień 20-22 stopnie (1,6-2,0) a przy silnikach sportowych 18-20 stopni (1,4-1,6)

Czym wcześniejszy zapłon tym więcej mocy bo wybuch wali w tłok ale jak wali za wcześnie to hamuje tłok i zazwyczaj kończy się to dziurą w tłoku.
Czym późniejszy tym większe straty mocy bo wybuch idzie częściowo w kolanko ale jest to bezpieczne dla tłoka.
Lista części silnika 110 cm³
wujcio47@wp.pl
Offline

Początkujący

Postów: 8
Pojazd: S51 enduro
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 28-06-2023
Reputacja: 0
#5
24.07.2023, 23:00
Yhym miałem coś 1.4-1.5 mm i czuć jak odbija w nogę. A tak z innej beczki miałem dysze 82 i na biegu jałowym przy gazowaniu czuc było muła takiego a na fullgazie przerywał jakby mu paliwa brakowało , zmieniłem na dysze 85 już się lepiej zrywa nie przerywa ale w czasie jazdy gdy jest fullgaz i odpuszczam to czuc jakby dostawał mocy tak jakby coś go dławiło i po odpuszczaniu gazu już było ok . Co to takiego za dużo powietrza czy paliwa?
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Żarówka h4 przy ducati energia BartoszKom 19 1,507 17.06.2023, 09:58
Ostatni post: Leinad_DDR
  Simson ducati światła lancki123 5 1,611 30.01.2023, 10:59
Ostatni post: Cloudy
  zapłon ducati a zarowka h4 BOCIAN85 1 1,234 27.08.2022, 15:13
Ostatni post: HoeronixHD
  schemat Ducati Bialy_komandos 1 848 15.05.2022, 23:19
Ostatni post: HoeronixHD
  Ducati Problem simson88 25 6,567 11.10.2021, 18:15
Ostatni post: bombelm7

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa