• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 3 4 5 6 7 … 219 Dalej »
Dysze, amal 21t

Dysze, amal 21t

BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#1
05.07.2023, 12:38
Witam, aktualnie posiadam simsona 70/4 z amalem 21t na dyszy 0.80. Fabrycznie było 0.85 ale go zalewało. Teraz jest 0.80 ale jadąc troche ponad 80km/h zaczyna go odcinać, nie jest to wina zapłonu bo tak było na platynkach i to samo występuje na zapłonie de. Czy zmieniając z powrotem na dysze 0.85 powinienem zmienić mieszanke paliwowo-powietrzną aby go nie zalewało? Zbieram pomysły bo aktualnie nie ma mnie przy simsonie.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#2
05.07.2023, 20:23
Nie rozumiem pytania. Przecież zmiana dyszy głównej sama w sobie jest zmianą mieszanki paliwowo-powietrznej Huh

Załóż dyszę 0.85, przejedź się, zobacz czy problem się powtarza. Potem załóż dyszę 0.75, przejedź się, zobacz czy problem się powtarza. Tylko nie schodź do zbyt małej dyszy głównej bo możesz przegrzać i zatrzeć silnik.

Druga sprawa to wyprzedzenie zapłonu. Na próbę opóźnij zapłon powiedzmy o 5 stopni, przejedź się, zobacz czy problem się powtarza.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#3
05.07.2023, 22:28
Chodzi mu pewnie o kręcenie śrubka regulacji wolych obrotów, która nie wpływa na skład mieszanki przy pełnym otwarciu przepustnicy czyli przy v-maxie.

Tak jak mówi Qwet. Jak zapłon i wszystkie podzespoły są w porządku to zostaje regulacja metodą prób i błędów.


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#4
05.07.2023, 22:47
Chodziło o tą śrubkę obok tej od obrotów jałowych. Okazało się że po zmianie dyszy musiałem ją na nowo wkręcić i wykręcić o 3 obroty a nie jak wcześniej o 2,5


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#5
05.07.2023, 23:07
Też zauważyłem że dysza główna ma delikatny wpływ na skład mieszanki na wolnych obrotach. Po znacznej zmianie dyszy głównej muszę delikanie obrócić śrubkę paliwa. Cóż.

Przede wszystkim doprowadź do ładu dyszę główną, a kosmetykę (iglica, śrubka itp) zostaw na koniec.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#6
06.07.2023, 09:23
Dysze zmieniłem na fabryczną 0,85 i już go nie odcina przy 80km/h tylko chce lecieć dalej. Ale przede wszystkim na innych niższych biegach też wyżej kręci.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zapłon i dysze w 60/4 Grzegrzyk 2 1,188 30.07.2020, 22:44
Ostatni post: jaro5
  Jakie macie dysze główne w 60/4 ? jaroslaw97 8 3,133 11.04.2018, 18:11
Ostatni post: jaroslaw97
  Porównanie-jakie macie dysze w MK2 60/4 ? jaroslaw97 1 1,409 06.03.2018, 21:08
Ostatni post: simson514
  Jaką dysze wybrać Fruler 11 4,641 13.09.2017, 21:07
Ostatni post: brayker
  amal dysze abes.90@wp.pl 2 1,406 26.07.2017, 16:27
Ostatni post: abes.90@wp.pl

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa