18.04.2014, 20:48
Witam otóż kupiłem nowy gaznik 16n3, załozyłem odkręciłem kranik po napełnieniu się wylewa się paliwo przelewem i jeszcze drugą dziurą

18.04.2014, 20:48
Witam otóż kupiłem nowy gaznik 16n3, załozyłem odkręciłem kranik po napełnieniu się wylewa się paliwo przelewem i jeszcze drugą dziurą
![]()
18.04.2014, 20:54
To musi być wina pływaka. Rozbierz gaźnik, sprawdź może się zaciął, może jest dziurawy i się nie podnosi. Jak wszystko z samym pływakiem ok, i mechanizm działa, to musisz podgiąć blaszkę, aby wcześniej zamykał się.
18.04.2014, 22:03
Ustaw poziom paliwa w gaźniku, link masz do tutorialu w moim podpisie.
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-1-89-by-bykuu93 Simson S51/1; 2006 - 08.03.2014
http://simsony.info/Thread-bykuu-mz-S80-4-Comfort Simson S80/4 Comfort; 06.09.2015 - 01.06.2017 Volkswagen Touran; 2.0/140KM - 06.03.2016 - http://simsony.info/Thread-KTM-640-SUPERMOTO-motoandrey KTM 640 SM 27.10.2016 -
19.04.2014, 00:15
Ustaw sobie ten gaźnik tak jak przewidział producent.
Lehrvideo masz pokazane na ile ma być ustawione. Co do kolejnych nastaw jeżeli nie wiesz jak poprawnie ustalić położenie iglicy pod silnik posłuż się książką E. Wernera. Przeczytałem chyba wszystkie tutki regulacji gaźników w necie i śmiem twierdzić że opisujący nie znają zasady działania to i w opisie żadnej konkretnej informacji nie znajdziesz - co najwyżej w którą stronę kręcić dławikiem, czy jak należy rozebrać gaźnik do czyszczenia (duży opis nie wiele na temat) ale tego jak na taką zmianę reaguje silnik nie znajdziesz w tutorialu. Nawet nikt nie pokusił się o informacje dla jakich prędkości obrotowych konkretna nastawa jest regulowana. Do tego wszystkiego pamiętaj że to w sumie są dwa gaźniki w jednym korpusie.
19.04.2014, 08:04
Przeczyszczłę cały gaznik poustawiam i zobaczymy
![]() O i jeszcze jedno ![]() W sensie obroty są a on muli na wyzszych obrotach , na biegu jałowym normalnie chodzi ![]()
19.04.2014, 09:44
(19.04.2014, 08:04 )dkaniel napisał(a): Przeczyszczłę cały gaznik poustawiam i zobaczymyPrzy gaźniku 16n3 stosunek paliwa do powietrza ustala dysza główna, tylko ona dla zakresu po wyżej 3/4 uchylonej przepustnicy.
19.04.2014, 10:55
ale wiesz 1,2 idzie 3-4 przymula
![]()
19.04.2014, 11:19
(19.04.2014, 10:55 )dkaniel napisał(a): ale wiesz 1,2 idzie 3-4 przymula Nie mieszaj pojęć, poprawna regulacja gaźnika ma wpływ na cały zakres prędkości obrotowych silnika, ale nie jest jedyną odpowiedzialną za słabe osiągi. Jeżeli silnik uzyskuje max obroty na biegu jałowym nie dusząc się przy tym i utrzymuje niskie w miarę równomierne to gaźnikowi nic nie można zarzucić. W gaźnikach 16N3 jedyną możliwością zmniejszenia dawki dla max obrotów jest zmniejszenie dyszy głównej. Jadąc na zasadzie 1,2,3,4 z manetką odkręconą do np. 1/2 wysokości uchylonej przepustnicy narzekasz że nie domaga to korekta iglicą. (najlepiej jest to na średnich zablokowanych obrotach ustalić podjeżdżając pod wzniesienie i ustalając na jakim położeniu jest najmocniejszy) Jeżeli po regulacji nadal nie jesteś zadowolony z osiągów (bo praca powinna być poprawna) to jest jeszcze kwestia poprawnej regulacji zapłonu - tu najczęściej odczuwamy różnicę. Do tego jest jeszcze rezonans, czyli czysty wydech i dolot powietrza łącznie z samym filtrem. Odsyłam do lektury to nic nie boli, a jest o wiele bardziej czytelnie opisane.
19.04.2014, 21:43
Wszystko okej chyba jest zapłon zle ustawiony mianowicie gaznik trzyma nic nie cieknie idealnie
![]() Odpalę simsona przejadę dystans okolo 400m i jest juz gorący . ![]()
20.04.2014, 19:35
tłoka raczej dalem za niego ponad 60 dych, i ma przebieg okolo 200 km wiecej .
20.04.2014, 23:28
(19.04.2014, 21:43 )dkaniel napisał(a): Wszystko okej chyba jest zapłon zle ustawiony mianowicie gaznik trzyma nic nie cieknie idealnieWłaśnie dla tego okres docierania jest ważny z racji występującego tarcia. Wzmożone grzanie się w tym okresie jest normalnym zjawiskiem. Olej w odpowiedniej ilości i nie piłowanie silnika by już pokazał co potrafi, a odwdzięczy się z czasem.
22.04.2014, 06:23
(20.04.2014, 23:28 )pss napisał(a):(19.04.2014, 21:43 )dkaniel napisał(a): Wszystko okej chyba jest zapłon zle ustawiony mianowicie gaznik trzyma nic nie cieknie idealnieWłaśnie dla tego okres docierania jest ważny z racji występującego tarcia. Wzmożone grzanie się w tym okresie jest normalnym zjawiskiem. Olej w odpowiedniej ilości i nie piłowanie silnika by już pokazał co potrafi, a odwdzięczy się z czasem. Jadę powoli okolo 50-60 , ale dzisiaj zapłon ustawiam xd |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Gaźnik 16n3-4 | matt135 | 1 | 651 |
10.08.2023, 06:46 Ostatni post: Leinad_DDR |
|
Gaźnik 16n3-2, dziwnie działająca śruba od mieszanki | thuban303 | 3 | 1,183 |
10.08.2021, 08:52 Ostatni post: twojstara1 |
|
Problem z gaznikiem 16N3-3 | Marcino250 | 7 | 2,525 |
02.01.2020, 11:12 Ostatni post: Marcino250 |
|
SR50 Gaźnik 16N3 Nowy regulacja | Egon | 5 | 4,629 |
14.05.2017, 19:22 Ostatni post: Egon |
|
Problem z wolnymi obrotami s51 70ccm 16N3-2 | Entyl | 14 | 4,074 |
06.04.2017, 09:04 Ostatni post: arturwietnam |