• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 5 6 7 8 9 … 219 Dalej »
Gaźnik DPR czy BVF ?

Gaźnik DPR czy BVF ?

Diablo Offline

Weteran


Postów: 634
Reputacja: 15
#1
07.01.2023, 18:37
Witam,
Pany do zwykłej 70/2 bez przeróbek zamierzam kupić gaźnik 19N1-11 tylko się zastanawiam czy BVF czy DPR.

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...aign-id=19

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...u5XKWKyTPI

Jakie są różnice pomiędzy nimi prócz szybszej wymiany dyszy głównej w gaźniku DPR i chyba większej dyszy głównej montowanej w gaźniku.
Czy ktoś testował ten DPR ?
W DPR dysza główna jest 100 na pewno będzie za duża do zwykłej 70/2 więc prosiłbym mniej więcej jaki zakres dysz głównych dokupić 75-85 czy celować wyżej ?


Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#2
07.01.2023, 22:58
Bierz DPRa śmiało, patrząc na wygląd to ta sama fabryka. Dodatkowo masz tu plastikowy pływak.
Najlepiej komplet dysz, 70-85, to tanio wychodzi. W 70/4 mam 85 w 21n1


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,570
Reputacja: 22
#3
08.01.2023, 01:27
Bierz ten zakres do 85 chyba koszt 15zł.
Przy okazji rozumiem że roztoczyłes kanał ssący? Do 19mm i kanały przepułkujace i wydechowy.


Diablo Offline

Weteran


Postów: 634
Reputacja: 15
#4
08.01.2023, 12:11
Właśnie w tym DPR z plastikowym pływakiem to trzeba go regulować czy jest jak w bingu że ustawiony fabrycznie ?
Seryjnie już w S70 ma być 19mm ssący pytałem jackmotors, a dodatkowo ten leciutki porting/fazowanie okien itp.
Myślałem żeby założyć zamiast 70/2 to 80/2 ale czy różnica będzie na tyle opłacalna by dopłacać jeszcze raz tyle za cylinder ?
Zaznaczając że ma to być set do spokojnej jazdy po kątach, trasy max 100km w weekend.


Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,570
Reputacja: 22
#5
08.01.2023, 20:46
Nie plastików się nie reguluje i się nie rozregulowują.
Co do cylindrów dawno temu jeździłem na 50/2 obecnie jeden z moich silników też jest 50/2 tylko przerobiony. Wlotowy 19 mm wylotowy 32. Tłumik zt reso 2019.
Ten silnik mam wrażenie że jest dwa razy lepszy od oryginału.ma dwa razy więcej mocy Le PRZEDEWSZYSTKIM dwa razy więcej Nm.
Co za elastyczność co Zamość od dołu. Aż chce się jeździć a oryginalne 70/2 którymi jeździłem to wciąga nosem i Nm i KM mam wrażenie że moc i moment na poziomie WSK 125 ale to jest moje sugestywne odczucie
Zasada jest jedna lepszy dobrze przerobiony 70/2 niż "oryginalny" 8/2


Diablo Offline

Weteran


Postów: 634
Reputacja: 15
#6
08.01.2023, 21:28
Czy jest gdzieś tu na forum temat gdzie mogę przeczytać o Twoich przeróbkach 50/2 jestem bardzo ciekawy co tam zrobiłeś prócz dolotu na 19mm i wydechu na 32mm, kombinowałeś z wysokością kanałów czy powiększenie płuczących ?
Z racji że mam kartery już zrobione pod 80/2 to jednak założę 80/2 (najprawdopodobniej najzwyklejszy ALMOT z JM) a co do przeróbek to myślałem tylko o klasycznym zwykłym portingu przez jackmotors fazowanie okien i usunięcie niedoskonałości podczas produkcji. Nie chcę go za bardzo przerabiać bo ma do być wytrzymałe nie wysilone no i nie chce żeby mi palił jakieś kosmiczne wartości paliwka. Chciałbym się mieścić chociaż w tych 4 litrach haha Biggrin


Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#7
15.01.2023, 14:35
Ten DPR do którego dałeś link to starsza generacja. Ten z plastikowym pływakiem jest oznaczony jako 2022 i to jest ten sam gaźnik co ZT.
Gaźniki DPR 2022 są otwarte i biorą 100% powietrza z filtra, są bardziej czułe na to jaki jest filtr i jaką ma wkładkę.
Różnic jest sporo, są inne śruby regulacji, chromowana przepustnica, dłuższa dysza wolnych obrotów itp.
BVF ma plombę i bierze część powietrza otworem spod gaźnika pomijając filter.


Lista części silnika 110 cm³
Paul S. Offline

Weteran


Postów: 502
Reputacja: 15
#8
29.01.2023, 03:04
Straszej produkcji gaźniki dpr miały nieprzyjemne zadziory z odlewów przy ważnych kanałach- króciec, ssanie. Trzeba było to usunąć żeby nie było jaj. Bvf byl lepiej odlany. Te dpr z technologią zmienniej dyszy przez komore pływaka były też w sprzedaży przez Lang Tunning i niestety ale u mnie to przeciekało właśnie przez tą śrubę.


Diablo Offline

Weteran


Postów: 634
Reputacja: 15
#9
29.01.2023, 11:58
Szczerze jakość wykonania DPR nie powala nawet tych 2022, wziąłem na próbę i jednak wole BVF moim zdaniem jest lepiej wykonany.


Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa