• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 2 3 4 5 6 … 59 Dalej »
Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2

Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2

swinkers Offline

Wtajemniczony


Postów: 30
Reputacja: 0
#1
12.03.2022, 14:41 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2022, 15:01 przez swinkers.)
A więc tak, w skład mojego miodowego pocisku wchodzi :
- Cylinder 70/4 mk2 z JM (dolot 21mm , tak pisze na stronie )
- Zapłon DE
- Oryginalny filtr powietrza (mechaniczny)
- Gaźnik 16N1-11 ( ale jaka dysza tam jest to nie pamiętam)
- Kosz sprzęgła s70 MZA
- Fi 32 z bulwą
- 4 biegowa skrzynia biegów, 3 są jak w oryginale a 4 bieg to tak naprawdę zębatka od 5 biegu.
- zębatka zdawcza 14 , zębatka tył 34 jak w oryginale

Simson jedzie max 80km/h , prędkość powtarzalna około 70 km/h z GPS ( taką staram się utrzymać podczas jazdy ) , próbowałem jazdy z zębatkami zdawczymi od 13 do 16 , najlepiej wypadła 14 co bardzo mnie zdziwiło , 13 kreci bardzo mocno jednak prędkość max. to 70-74 km , 15/16 nie daje rade na 4 biegu (max 60-65km/h)

A więc teraz przechodzimy do pytań
1. Wiem już od kolegi Qwet ,że blokuje mnie z mocą gaźnik. Więc jaki możecie mi polecić w miarę rozsądnych pieniądzach.
2. Oryginalny bieda filtr powietrza myślałem zmienić na taki : https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr...aign-id=19 aczkolwiek cena 190zł za kawałek plastiku to nawet na te czasy przesada , co możecie mi polecić zamiast tego i czy w grę wchodzi zrobienie sobie samemu filtra Smile ?
3. Teraz trochę elektryki , rok temu simson trafił do pseudo mechanika z Częstochowy
który miał mi ogarnąć simka do życia ( tak jestem lewy dopiero teraz sam się uczę wszystkiego ). Ładowanie na akumulator jakie dawał zapłon DE było w granicach 18-21V więc , wymieniłem regulator napięcia , nic to nie dało .Paliło mi co chwila żarówki gdy tylko mocniej odkręciłem / nie wskoczył mi bieg .Jeździłem tak dobre 2k km aż w końcu padły mi migacze postanowiłem ,że pora sprawdzić o co w tym wszystkim chodzi . Rozebrałem simka ( pozbyłem się siedzenia i baku ) , zdemontowałem akumulator bo i tak padł . Okazało się ,ze koleś zamiast zmienić cała instalacje za co mu zapłaciłem zmienił tylko zapłon dołożył cewko moduł jak się nie mylę i tyle (instalacja 6v , stare kable podłączone do DE ) .
Co dobre migacze działają mi nawet bez akumulatora tylko ,że jak one są włączone to tez miga mi przednia i tylna lampa . Zmieniłem stary przerywacz mechaniczny na nowy 12v, spróbowałem już 2-3 ograniczników napięcia nic nie dało to .

Czy nie powinna być tu zastosowana Elba ? I czy po prostu nie lepiej jest mi położyć na nowo cała instalację ( już kupiłem nową 12v w motozbycie )?

4.Tylni wahacz , tu sprawa wygląda tak ,ze przed oddaniem do naprawy ( miał wymienić tuleje wahacza) koło szło w linii z całością motorku , teraz nie da się ustawić aby tak było , zawsze koło wychodzi bardziej na prawy bok , czy warto np. wymienić na wzmocniony wahacz z jm ?


Za wszelką pomoc z góry dziękuję , z miła chęcią przyjmę wszystkie sugestie co do tuningu , polepszenia prędkości czy po prostu ogólnego polepszenia walorów Simsona Biggrin


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#2
12.03.2022, 15:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2022, 15:48 przez Qwet.)
Gaźnik może nie jakiś super dobry, ale absolutnie najlepszy stosunek jakości do ceny
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...11-s51-s70

Do mojego setu zrobiłem wydajny i dobrze filtrujący filtr kosztem około 15zł. Najpierw wyciąłem środek pokrywy zostawiając tylko brzegi:
[Obrazek: 4154436700_1609621877_thumb.jpg] [Obrazek: 5013400300_1609621880_thumb.jpg] [Obrazek: 6544683500_1609621883_thumb.jpg]

Przyciąłem na wymiar gąbkę o grubości 15mm kupioną w Gmoto, nasączyłem olejkiem do filtrów przykręciłem pokrywą do obudowy:
[Obrazek: 3641464800_1609621915_thumb.jpg] [Obrazek: 5706084800_1609621918_thumb.jpg] [Obrazek: 6793025100_1609621920_thumb.jpg]

Co do elektryki to musiałbym sam przepatrzeć połączenia w twoim simsonie i rozrysować sobie schemat na kartce, tak w ciemno nie umiem powiedzieć co jest przyczyną. Nie musisz kupować gotowej instalacji, bo i tak musiałbyś ją przerabiać. W sieci jest wiele schematów simsona z zapłonem Ducati Energia, możesz popodłączać wszystko samodzielnie właściwie bez kosztów, bo komplet Ducati Energia przecież cały masz.

Odnośnie wahacza, problem dokładnie taki jak twój był omawiany w tym temacie:
http://simsony.info/Thread-Wachacz-S51-zbieznosc-kol

Ważna rzecz - im wyższe strojenie tym mniejsza zębatka zdawcza. Twoje strojenie jest podniesione przez okno wydechowe i wydech z bulwą. Nie dziw się, że na zębatce 15z na najwyższym biegu utkniesz tuż przed rezo i będziesz musiał zredukować żeby pójść dalej.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#3
12.03.2022, 16:13
1. Podobno bvf jest w miarę dobry for niby też. MIERZ KRUCIEC SSĄCY W CYLINDRZE I WEŹ oty wymiarze gaźnik.
2. Filtr powietrza jak napisał Qwet.
3. Nieznany się na prądach
4. Zobacz czy tuleje są prosto osadzone jeśli tak to zobacz na to co Qwet podlinkował. Wachacza od wójtami jest bardziej wytrzymały na przeciążenia ale jak źle koło zamontójesz to tak samo będzie krzywo.


maras52 Offline

Doświadczony


Postów: 282
Reputacja: 3
#4
12.03.2022, 19:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2022, 19:34 przez maras52.)
3. Elba to regler ładowania + przerywacz (felerne ustrojstwo) - czyli najprościej wywalić i zamontować normalny przerywacz + regulator z skutera ( tylko uważaj bo niby to samo, a pinout jest różny zależny od tego jak kitajec miał humor). U siebie miałem sprawdzony od GY6 https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...1417033223 podłączasz wtedy tak :

[Obrazek: 1647106254940.jpg]


Co do instalacji jeśli masz starą drutowaną, łataną, sztukowaną to lepiej puścić na nowo Wink


Zdravim =MRS=
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
SLX i wincyj nie trzeba Szczerbol
swinkers Offline

Wtajemniczony


Postów: 30
Reputacja: 0
#5
13.03.2022, 21:38
Dobra już wiem mniej więcej co i jak Smile
Gaźnik potrzebuje 21 gdyż takie wyjście mam z cylindra , więc wpada taki
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...aign-id=19 tylko nie wiem jeszcze jak z dyszami jakie kupić
Filtr powietrza zrobię identycznie jak kolega Smile bo w sumie nic trudnego a taniej .

A co do instalacji to pójdę tym wzorem :
https://obrazki.elektroda.pl/3213350600_1588841154.png
po palcu będę jutro jechał i szukał przyczyny problemu Smile

Dziękuję za porady Biggrin jeszcze będę się odzywał Biggrin





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Papierowy filtr powietrza do skutera S51 elektryk_pl 1 189 05.08.2024, 15:00
Ostatni post: twojstara1
  Filtr powietrza bomBer 22 8,592 12.10.2021, 07:42
Ostatni post: Qwet
  Simson Filtr Powietrza Ejlender 3 1,961 14.03.2018, 17:04
Ostatni post: Grzegrzyk
  Filtr powietrza .... krzychoopl09 8 2,877 27.02.2018, 12:38
Ostatni post: niki95
  Filtr powietrza krzychoopl09 10 4,547 17.08.2017, 17:16
Ostatni post: jaro5

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa