• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 27 28 29 30 31 … 140 Dalej »
Gaźnikowy problem

Gaźnikowy problem

Strony (2): 1 2 Dalej »
szumanek Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#1
25.02.2018, 15:28
Witajcie maniacy Simsonów.Jestem tu nowy i potrzebuję porady.Jeśli to nie problem,proszę pomóżcie.

Otóż zrobiłem kapitalny remont silnika,oprócz gaźnika,który i tak był do wymiany,gdyż po nagrzaniu silnika,czasem się on dusił.
Kupiłem więc nowy za cenę 130 zł,niemiecki firmy Mza.
Dziś po zamontowaniu,silnik mojego Simsonka zaczął działać przeróżnie:
kłopoty z odpalaniem,kichanie,na niskich obrotach gasł.Nie szło nic zrobić.
Zmuszony zostałem do zamontowania poprzedniego.

Proszę o pomoc znających się na tej dolegliwości.
Nie wiem czy gaźnik zły,czy ja zrobiłem coś nie tak.
Dodam że jego oznaczenia to 16N3-4,silnik o poj 50 a simson to S51
Sam nie wiem co z tymi gaźnikami Confused Czy ja dobry kupiłem?


niki95 Offline

Doświadczony


Postów: 122
Reputacja: 2
#2
25.02.2018, 15:52
Regulowałeś stary gaźnik ?
Skoro się dusił po rozgrzaniu to miał za dużo paliwa


Grzegrzyk Offline

Zaawansowany


Postów: 419
Reputacja: 13
#3
25.02.2018, 15:59
Mam 16n3-4 i nie spotkałem się z takim problemem. Zawsze po kupnie gaźnika musisz go wyregulować, ponieważ każdy silnik jest inny. W zestawie z gaźnikiem powinieneś dostać instrukcję obsługi opisującą regulacje ( trzymaj link do google drive jeśli jej nie dostałeśSmile. Jak wyregulujesz wg. instrukcji napisz czy już działa czy nadal ma jakiś problem. Mam taki sam gaźnik (też kupiony ostatnio) i po minimalnej regulacji wszystko pięknie chodziło.


Pomogłem? Zostaw plusa!
szumanek Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#4
25.02.2018, 17:04
Jeśli chodzi o stary gaźnik to regulował go poważny mechanik simsonów od wielu lat i nic nie wskórał.Raczej jest to jakiś bubel za małe pieniądze.
W nowym gaźniku jest jedna śruba do regulacji i to wszystko na czym się znam Sad Kręciłem nią wiele razy i rożne rezultaty,nawet trochę jeździłem ale po zgaszeniu wielka trudność z odpaleniem.
Instrukcję miałem po niemiecku.Dzięki za tę po polsku.Muszę się dobrze wczytać aby to zrozumieć.
Dopiero za tydz podejmę drugi montaż i regulację,choć wątpię w moje siły.


Grzegrzyk Offline

Zaawansowany


Postów: 419
Reputacja: 13
#5
25.02.2018, 17:16
W 16n3-4 są dwie śrubki
jedna odsłonięta - od powietrza,
druga na łączeniu gaźnika z cylindrem (pod gumową plombą) - od składu mieszanki. [Obrazek: 2h5ilvd.png]
Na zdjęciu jest gaźnik 16n3-5 ale to nie ma znaczenia ponieważ z budowy różnią się tylko oznaczeniem i króćcem wężyka paliwa.
Twój stary gaźnik to prawdopodobnie był łatwiejszy w regulacji 16n1-11, który ma dwie śrubki regulacyjne na wierzchu i bardziej kanciatą pokrywę przepustnicy. Do regulacji gaźników nie potrzebna jest specjalistyczna wiedza tylko trochę czasu i instrukcja obsługi, a nie wieloletnie serwisowanie Simsonów.


Pomogłem? Zostaw plusa!
szumanek Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#6
25.02.2018, 18:00
Czyli podczas regulacji muszę zdjąć tę gumową plombę i regulować obiema śrubami?Wiele mi pomogłeś.Dzięki.


Grzegrzyk Offline

Zaawansowany


Postów: 419
Reputacja: 13
#7
25.02.2018, 18:08
Dokładnie. Wszystko (kolejność i jak to zrobić) masz w instrukcji, którą ci podrzuciłem pare postów temu. Po takim zgrubnym ustawieniu najlepiej się wybrać na krótką przejażdżkę żeby sprawdzić czy wszystko dobrze poustawiane. Miałem z tym gaźnikiem zabawną sytuację, a mianowicie przy obróceniu kierownicy w lewo silnik się dusił. Przyczyną była za krótka linka ssania (mam kierownicę od Enduro ale linki już nie) i unosiło tłoczek, więc na ustawienie linek też musisz zwrócić uwagę.


Pomogłem? Zostaw plusa!
szumanek Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#8
25.02.2018, 18:19
U mnie w wersji enduro raczej linki są spoko.Za tydzień wszystko się okaże na nowo czy gaźnik się sprawdzi.Napiszę czy się udało.
A tak przy okazji dodam iż myślałem że motorowery Simson są prostsze w konstrukcji.Kiedyś po rozebraniu silnika,niestety potrzebny był fachowiec znający się aby to poskładać.Niezawodny niemiecki motorower to nie to samo co łatwa Polska konstrukcja silnika Tongue
Pozdrawiam


daniel134178 Offline

Konto zablokowane

Postów: 23
#9
26.02.2018, 21:11
Wywal ten gaźnik on się do niczego nie nadaje. Kupiłem tak samo ,i nie dał się wyregulować. Kup DPR 16N1-11 i zapomnisz co to problemy.


Grzegrzyk Offline

Zaawansowany


Postów: 419
Reputacja: 13
#10
26.02.2018, 22:38
Mam 16n3-4 i nie mam żadnego problemu. Nawet tak bardzo regulacją się nie różnią tylko śrubki w innych miejscach i w inną stronę się nimi kręci żeby uzyskać taki sam efekt. Co raz częściej wydaje mi się, że na 16n3-4 narzekają tylko ludzie którym bardzo się śpieszy i nie mają 5 minut więcej na regulację.


Pomogłem? Zostaw plusa!
niki95 Offline

Doświadczony


Postów: 122
Reputacja: 2
#11
26.02.2018, 23:09
Dokładnie Grzegrzyk w moim przypadku mam 16n3-4 i 16n3-4 oba DDR pracują bardzo poprawnie a nawet ich jeszcze nie regenerowałem.


Grzegrzyk Offline

Zaawansowany


Postów: 419
Reputacja: 13
#12
26.02.2018, 23:18
Nawet nie koniecznie oryginały. Pół sezonu przejeździłem na 16n3-4 kupionym u Jacka i nie musiałem go dodatkowo regulować ani nie było z nim żadnych problemów.


Pomogłem? Zostaw plusa!
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,942
Reputacja: 30
#13
26.02.2018, 23:46
Ja tak miałem z 16N1-11 od Jacka - dwa sezony i żadnej regulacji. Raz się tylko ssanie zacięło ale to jednorazowo


szumanek Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#14
08.03.2018, 16:38
Witajcie ponownie.Otóż mój gaźnikowy problem prawie się skończył.Piszę prawie ponieważ po regulacji tego gaźnika według instrukcji,potem trochę na czuja trudno go odpalić gdy się rozgrzeje.Ile to można kopać aż załapie.Jest to bardzo frustrujące.Lecz gdy zimny pali od pierwszego kopa.
Nie wiem,może chodzi jeszcze tu o regulacje.Tylko nie wiem czy mieszanki czy powietrza,trudno wyczuć.
Może ktoś tutaj umiał by mi doradzić?


daniel134178 Offline

Konto zablokowane

Postów: 23
#15
09.03.2018, 00:05
Najprawdopodobniej wina leży po stronie zaplonu. Jaki zaplon?



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa