09.04.2020, 17:51
Cześć wszystkim,
to mój pierwszy post na forum więc wypada się przywitać. Po 10 latach wyciągnąłem Simsona z garażu i w celu przeglądu rozebrałem silnik na części i wymieniam wszystkie simmeringi, łożyska itp. I tu pojawia się mały problem.
Pamiętam, że zawsze był problem z 1 biegiem, wypadał, trzeba było przytrzymać wajchę żeby jechać. Rozebrałem cały mechanizm i zauważyłem, że podkładki mają różne grubości, chyba 1,2 i 1,0 po dwie sztuki. Na filmikach na YT zauważyłem że zakłada się grubość 1,0 i ostatnią, żeby luz między nią a segerem był 0,1-0,4 jak na znanym niemieckim filmiku.
Wie ktoś dokładnie, według schematu jaka powinna być grubość tych podkładek? Jeżeli poskładam wszystko na podkładkach 1,0 to luz jest tak duży, że szczelinomierz 0.50 bez problemu wchodzi, przy podkładce pod segerem 1,2.
Kombinować raczej z podkładkami 1,2 między trybami czy po prostu tą ostatnią dać 1,4 czy 1,6? Na jackmotors są 4 różne wymiary tych podkładek i nie bardzo wiem, które wziąć do skrzyni 4b.
Z góry dzięki za odpowiedź.
to mój pierwszy post na forum więc wypada się przywitać. Po 10 latach wyciągnąłem Simsona z garażu i w celu przeglądu rozebrałem silnik na części i wymieniam wszystkie simmeringi, łożyska itp. I tu pojawia się mały problem.
Pamiętam, że zawsze był problem z 1 biegiem, wypadał, trzeba było przytrzymać wajchę żeby jechać. Rozebrałem cały mechanizm i zauważyłem, że podkładki mają różne grubości, chyba 1,2 i 1,0 po dwie sztuki. Na filmikach na YT zauważyłem że zakłada się grubość 1,0 i ostatnią, żeby luz między nią a segerem był 0,1-0,4 jak na znanym niemieckim filmiku.
Wie ktoś dokładnie, według schematu jaka powinna być grubość tych podkładek? Jeżeli poskładam wszystko na podkładkach 1,0 to luz jest tak duży, że szczelinomierz 0.50 bez problemu wchodzi, przy podkładce pod segerem 1,2.
Kombinować raczej z podkładkami 1,2 między trybami czy po prostu tą ostatnią dać 1,4 czy 1,6? Na jackmotors są 4 różne wymiary tych podkładek i nie bardzo wiem, które wziąć do skrzyni 4b.
Z góry dzięki za odpowiedź.