A co tam jest historia simka s51 a s50 nie a warto o nich pamiętać
Simson S50 - motorower produkowany w latach 1975 - 1980, w niemieckiej fabryce VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl, należącej do związku IFA. Powstał jako następca modeli SR4, wyglądem przypominał motocykl. Po raz pierwszy zastosowano widelec teleskopowy, co było spowodowane trendem (motocykle MZ również zostały wyposażone w widelec teleskopowy). Zawieszenie w przeciwieństwie do MZ nie posiadało hydraulicznego tłumienia, a jedynie hydrauliczny ogranicznik skoku, który wynosił 130mm. Zastosowany silnik M53/2 został zmodernizowany w stosunku do swoich poprzedników, otrzymał chłodzenie swobodnym przepływem powietrza, zwiększono osiągi i elastyczność.
Dzisiaj można spotkać jeszcze ten model Simsona, jednak jest on mniej popularny, niż jego następca, Simson S51. Silniki, zastosowane w S50 miały trójstopniowe skrzynie biegów. Simsony, produkowane od 1978r. miały zbiorniki tzw. płytkie, stosowane potem w S51.
Modele Simsona S50
S50 N (1975-1980 - 86.300 szt)
Najuboższa wersja, nie posiadała stacyjki, nie miała kierunkowskazów, reflektor przedni o mocy 15/15W, sygnał dźwiękowy zasilany z baterii 4 ogniw R20. Oferowana była jedynie w niebieskim kolorze. Typ silnika, zastosowany w tym modelu to: M53/2KF
S50 B (1975-1976 - 81.400 szt)
Bogatsza wersja, w której były kierunkowskazy (przełącznik po prawej stronie kierownicy), stacyjka i akumulator. Typ silnika,który można było w tym modelu spotkać to: M53/21KF.
S50 B1 (1976-1980 - 287.000 szt)
Wersja "B" ze zmodernizowaną instalacją elektryczną. Zastosowano reflektor przedni o mocy 25/25W, pojawiła się funkcja świateł postojowych, funkcja "flash" i przełącznik kierunkowskazów po lewej stronie kierownicy. Typ silnika,który można było w tym modelu spotkać to: M53/21KF.
S50 B2 "electronic" (1976-1980 - 125.000 szt)
Wersja wyposażona w nowy, bezstykowy elektroniczny układ zapłonowy. Zastosowano reflektor przedni o mocy 35/35W. Na prawej pokrywie silnika pojawiło się oznaczenie "SIMSON electronic". Ta wersja miała silnik typu: M53/22KF.
Dane techniczne
Silnik spalinowy - dwusuwowy, jednocylindrowy typ M53/2KF
Moc - 3,7 KM (2,72 kW) przy 5500 obr/min
Zużycie paliwa - 2,5 - 2,8 l/100km
Prędkość maksymalna - 60 km/h
Średnica cylindra 40 mm
Skok tłoka 39,5 mm
Stopień sprężania 9,5:1
Skrzynia biegów o 3 przełożeniach
Przeniesienie napędu - łańcuch
Instalacja elektryczna 6 V
Skok zawieszenia - przód/tył 130/85
Rozstaw osi - 1250mm
Hamulce - bębnowe
Masa - 81 kg
Producent IFA
Inne nazwy VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl
Premiera 1975
Okres produkcji 1975 - 1980
Miejsce produkcji Suhl
Poprzednik Simson SR4
Następca Simson S51
Klasa Motorower
Silnik M53/2KF jednocylindrowy silnik dwusuwowy o mocy 3,6 KM (2,65 kW) przy 5500 obr/min i momencie obrotowym 5 Nm przy 4800 obr/min o pojemności 49,6cm3, chłodzony powietrzem.
Skrzynia biegów 3
Ogumienie 2,75 x 16"
Rozstaw kół 1250mm
Pojemność baku 9,5l, w nowszym baku 8,7l
Masa własna 84kg
Simson S50 - motorower produkowany w latach 1975 - 1980, w niemieckiej fabryce VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl, należącej do związku IFA. Powstał jako następca modeli SR4, wyglądem przypominał motocykl. Po raz pierwszy zastosowano widelec teleskopowy, co było spowodowane trendem (motocykle MZ również zostały wyposażone w widelec teleskopowy). Zawieszenie w przeciwieństwie do MZ nie posiadało hydraulicznego tłumienia, a jedynie hydrauliczny ogranicznik skoku, który wynosił 130mm. Zastosowany silnik M53/2 został zmodernizowany w stosunku do swoich poprzedników, otrzymał chłodzenie swobodnym przepływem powietrza, zwiększono osiągi i elastyczność.
Dzisiaj można spotkać jeszcze ten model Simsona, jednak jest on mniej popularny, niż jego następca, Simson S51. Silniki, zastosowane w S50 miały trójstopniowe skrzynie biegów. Simsony, produkowane od 1978r. miały zbiorniki tzw. płytkie, stosowane potem w S51.
Modele Simsona S50
S50 N (1975-1980 - 86.300 szt)
Najuboższa wersja, nie posiadała stacyjki, nie miała kierunkowskazów, reflektor przedni o mocy 15/15W, sygnał dźwiękowy zasilany z baterii 4 ogniw R20. Oferowana była jedynie w niebieskim kolorze. Typ silnika, zastosowany w tym modelu to: M53/2KF
S50 B (1975-1976 - 81.400 szt)
Bogatsza wersja, w której były kierunkowskazy (przełącznik po prawej stronie kierownicy), stacyjka i akumulator. Typ silnika,który można było w tym modelu spotkać to: M53/21KF.
S50 B1 (1976-1980 - 287.000 szt)
Wersja "B" ze zmodernizowaną instalacją elektryczną. Zastosowano reflektor przedni o mocy 25/25W, pojawiła się funkcja świateł postojowych, funkcja "flash" i przełącznik kierunkowskazów po lewej stronie kierownicy. Typ silnika,który można było w tym modelu spotkać to: M53/21KF.
S50 B2 "electronic" (1976-1980 - 125.000 szt)
Wersja wyposażona w nowy, bezstykowy elektroniczny układ zapłonowy. Zastosowano reflektor przedni o mocy 35/35W. Na prawej pokrywie silnika pojawiło się oznaczenie "SIMSON electronic". Ta wersja miała silnik typu: M53/22KF.
Dane techniczne
Silnik spalinowy - dwusuwowy, jednocylindrowy typ M53/2KF
Moc - 3,7 KM (2,72 kW) przy 5500 obr/min
Zużycie paliwa - 2,5 - 2,8 l/100km
Prędkość maksymalna - 60 km/h
Średnica cylindra 40 mm
Skok tłoka 39,5 mm
Stopień sprężania 9,5:1
Skrzynia biegów o 3 przełożeniach
Przeniesienie napędu - łańcuch
Instalacja elektryczna 6 V
Skok zawieszenia - przód/tył 130/85
Rozstaw osi - 1250mm
Hamulce - bębnowe
Masa - 81 kg
Producent IFA
Inne nazwy VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl
Premiera 1975
Okres produkcji 1975 - 1980
Miejsce produkcji Suhl
Poprzednik Simson SR4
Następca Simson S51
Klasa Motorower
Silnik M53/2KF jednocylindrowy silnik dwusuwowy o mocy 3,6 KM (2,65 kW) przy 5500 obr/min i momencie obrotowym 5 Nm przy 4800 obr/min o pojemności 49,6cm3, chłodzony powietrzem.
Skrzynia biegów 3
Ogumienie 2,75 x 16"
Rozstaw kół 1250mm
Pojemność baku 9,5l, w nowszym baku 8,7l
Masa własna 84kg
"Bo życie jest po to, by zapi**dalać na moto!!"
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_50/82799
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/84145
Najstarszy simek na forum (chyba) IV '76
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_50/82799
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/84145
Najstarszy simek na forum (chyba) IV '76