11.09.2021, 15:29
Czy jak ustawie multimetr na ciągłość obwodu i przyłoże go do dwóch przewodów wychodzących z impulsatora to powinien być przepływ prądu?
11.09.2021, 15:29
Czy jak ustawie multimetr na ciągłość obwodu i przyłoże go do dwóch przewodów wychodzących z impulsatora to powinien być przepływ prądu?
12.09.2021, 08:42
Tak, tylko trzeba odłączyć jeden przewód od modułu, ten na masie moze zostać, na forum powinen być poradnik ile ohm powinien wynosić opór impulsatora, ale coś koło 20 ohm.
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
12.09.2021, 13:48
Już mierzyłem i pokazał 15ohm czyli sprawny. Niepokoiła mnie właśnie ta ciągłość obwodu. Ale teraz już wiem że impulsator jest dobry. Wiesz może jak podłączyć ładowanie przez mostek prostowniczy?
12.09.2021, 22:10
kamax672 napisał(a):Wiesz może jak podłączyć ładowanie przez mostek prostowniczy?Która to wersja? SR 50 czy SR50/1? 12V czy 6V? Okrągłe kierunki czy sześciokątne? Ma rozrusznik? Lampa HS-1? Który rocznik? Mostek był oryginalnie w wersjach SR50/80 C i CE: https://media.akf-shop.de/media/pdf/0e/2...0-80ce.pdf SR 50/1 miały EWR: https://media.akf-shop.de/media/pdf/35/b...0-1c_d.pdf
13.09.2021, 07:29
Prawidłowa rezystancja nie świadczy o sprawności impulsatora! Przy zwartych zwojach uzwojenia impulsatora rezystancja też wyjdzie prawidłowa!
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
13.09.2021, 13:43
kamax672 napisał(a):12V, brak rozrusznika, kierunki sześciokątne, zwykły sr50Z opisu wygląda na SR50/1 C (12V, lampa HS-1, EWR). Jeśli oryginalnie miał EWR, a teraz chcesz założyć sam prostownik, to tak jak na tym schemacie: https://media.akf-shop.de/media/pdf/35/b...0-1c_d.pdf Na schemacie część EWR ma oznaczenia +,-,~,~. Na mostku będą takie same, i tak samo podłącz (te kable które oryginalnie szły do EWR)
13.09.2021, 14:30
U mnie nie było EWR. Mam zwykłą żarówkę z przodu i regulator napięcia segu
A czy da się jakoś sprawdzić czy cewka ładowania jest dobra?
Do tego na schemacie widzę przewody o kolorze żółtym i szarym idące do EWR których u mnie nie ma. Mam obok bezpieczników zwykłą kwadratową kostkę na 4 wejścia kamax672 napisał(a):A czy da się jakoś sprawdzić czy cewka ładowania jest dobra?Najprościej odłączyć kable idące od cewki (czerwo-żółty i szaro-czerwony) od mostka/EWR i podłączyć między nie żarówkę 12V 21W. Powinna wyraźnie świecić od wolnych obrotów. kamax672 napisał(a):Do tego na schemacie widzę przewody o kolorze żółtym i szarym idące do EWR których u mnie nie ma. Mam obok bezpieczników zwykłą kwadratową kostkę na 4 wejściaTe są od świateł, nie mają znaczenia przy ładowaniu. Istotne są czerwo-żółty i szaro-czerwony. I te podłącz do mostka.
15.09.2021, 19:41
Podłączyłem kable jak mówisz i multimetr nie pokazuje żadnego wzrostu na odpalonym silniku. A gdy przyłoże żarówkę to tylko delikatnie się tli
16.09.2021, 07:14
Więc albo cewka jest walnięta albo jest to cewka 6V. Tak czy inaczej trzeba wymienić na sprawną cewkę 12V.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
16.09.2021, 08:22
Czyli po połączeniu żarówki powinna mocno świecić? Podłączyłem dwa kable z cewki, jeden masowy i jeden z kostki do Elby. Poprawnie czy czegoś jeszcze brakuje?
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Zapłon LFK w Simsonie S50 Impulsator trze o magneto | Kamil22555 | 12 | 6,420 |
01.07.2016, 08:22 Ostatni post: Kamil22555 |
|
Gdzie kupić impulsator? | mymys | 3 | 1,753 |
09.04.2014, 21:33 Ostatni post: Piotrek111938 |
|
Impulsator | kondzio13k | 4 | 2,297 |
06.05.2012, 21:44 Ostatni post: kondzio13k |