Witam.Mam problem z simsonem sr50 otóż to pali cewki wn kiedyś wracając do domu nagle zgasł i nie chciał odpalić.Od razu jak go przypchałem do garażu świeca itp.nic wymieniłem na inną cewkę wn od pierwszego odpalił aż mi ryj ze szczęścia wygieło polatałem z miesiąc i też wracając do domu zdechł i nic zero prądu więc mam prośbę zanim kupię kolejną cewkę wn chciał bym się dowiedzieć co to za przyczyna że pali cewki wn, co to może być za przyczyna? zapłon 12v platynki
01.01.2016, 21:03
Cewki nowe kupujesz? Jakiej firmy?
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
01.01.2016, 22:22
http://www.jackmotors.pl/cewka-simson-za...d-770.html ta 1 moja cewka była org.ddr a co w linku to 2 i też się spaliła
ale te butelkę co podałeś to jest pod elektronika a nie pod platynowca
a nie sory to ta jest pod elektronika http://www.jackmotors.pl/cewka-simson-za...d-388.html http://www.jackmotors.pl/cewka-simson-za...-3756.html spróbuj z tą ja miałem ją w 6v przed lfk chociaż jest na 12v to działała
01.01.2016, 22:35
ale to nowe cewki będę kupował i po kolei każdą będzie palił? chodzi mi o przyczyny palenia cewek butelkowych a nie o doradzanie cewek wn więc no...
01.01.2016, 22:44
możliwe że masz żle styki podłączone
02.01.2016, 12:25
jak bym miał źle podłączone styki to wgl wcześniej by nie chodził. Jest to możliwe że kondensator nie zabiera nadmiaru prądu i wali na cewkę wn?
02.01.2016, 14:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.01.2016, 14:57 przez Lorazepan1.)
Nie masz czasem nowego magneta? One są zazwyczaj mocniej na magnetyzowane i lubią palić, i bez regulatora się nie obchodzi, ale raczej cewki wn by nie paliło, a więc
sprawdź cewkę zapłonową w iskrowniku, jak mierzyłem, to w działającym platynowcu powinna mieć około 1,5-2 omy, (nie mylić z elektronikiem który ma 540-560 gdyż jest nawinięta cienkim drutem),wymień kondensator, przeczyść platyniki i ŚWIECĘ wtedy wyeliminujesz problem iskrownika. Kondensator nie ma bata żeby nie zbierał, on się ładuje i rozładowuje kilka razy na sekundę, i albo się wylewa/pęka i nie jest zdatny albo działa. Jak masz miernik to sprawdź ile ma faradów. A na WN kiedyś klient jeździł na odwróconych podpięciach. Jeździł ale po kilku miesiącach znikła mu iskra a jak odpalił to kultura pracy silnika była beznadziejna, i po kilku godzinach ustawiania zapłonu spojrzałem na cewkę przez głupotę, przemieniłem i simson odżył. A więc można jeździć ale do czasu
02.01.2016, 16:40
Sprawdzę cewkę zapłonową jak mówiłeś ale miernik muszę pożyczyć od kumpla.A z tą cewką wn jaki styk powinien mieć masę a który plus?
02.01.2016, 19:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.01.2016, 19:46 przez Lorazepan1.)
Pin nr. 15 -> Masa
Pin nr.1 -> to stacyjka/kostka zaciskowa (czyli ten + jak mówisz)
02.01.2016, 20:20
Ja osobiście po uszkodzeniu cewki oryginalnej, użyłem cewki od aprilii sr i działa jak ta lala do tej pory.
W innym przypadku zakładałem cewkę taką jaką znalazłem w garażu bodaj od kymco i też działa do tej pory. dokładnie taka http://imged.pl/cewka-zaplonowa-honda-pe...45554.html
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
02.01.2016, 20:31
Moim zdaniem każda cewka sprosta zadaniom która jest na napięcie 12v i jest do 2T.
02.01.2016, 21:52
To mam dobrze podłączone Jeszcze sprawdzę cewkę zapłonową i zobaczymy
02.01.2016, 21:55
Mhm, sprawdzaj, ale wpierw zobacz jeszcze na innej świecy
02.01.2016, 22:05
Nie wiem jak z 4t, spróbuj, to niczym nie grozi. A może pójdzie.
02.01.2016, 22:27
Tak dokładnie na takiej smigam i myślę że z 4t też będzie działać.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
04.01.2016, 20:45
to jeszcze raz ja mierzyłem cewkę zapłonową i moja ma 5 omów a pisałeś że powinna mieć 1,5 do 2 omów. Cewki butelkowe też badałem i każda jaką mam nie ma przejścia na stykach 1 i 15 więc wychodzi na to że spalona tak? a z tą cewką zapłonową jest wszystko ok? że ma aż 5 omów ?
05.01.2016, 00:09
Co do cewki zapłonowej, 5 omów to jest wartość jeszcze względna gdyż trzeba patrzeć na temperaturę a to ma wpływ na rozszerzalność metali, więc cewkę zostaw zapłonową.
Na sprzawdzenie cewki WN są dwa sposoby. 1) podłączyć ją do aku, następnie odłączyć minus na aku i powinna przeskoczyć iskra na świecy. 2)Od cewki butelkowej odkręcasz dwa przewody oraz wyjmujesz przewód wysokiego napięcia. przełączasz miernik na wyższy zakres 20kohm albo 200kohm i podłączasz miernik między styk wysokiego napięcia a ten jeden z gwintem, potem jeden przewód zostaje na styku wysokiego napięcia a drugi do drugiego styku z gwintem. W obu przypadkach wartości powinny być zbliżone do siebie i wynosić kilka/kilkanaście tysięcy ohm. Amen.
05.01.2016, 16:21
to niby jak tak sprawdzałem co ty mówiłeś z wyjścia na kabel wn i na styk 1 i 15 to były podobne wartości.A jak przykładałem 1 i 15 nic.Na akumulatorze sprawdzałem te ceki i nie mają ciągłej iskry jak przykładałem tylko raz tak raz nie a powinna być raczej ciągle.Czyli cewka wn pewnie się spaliła.No i pytanie teraz czemu? na styku 1 powinien być na pewno + a na 15 - tak? Znalazłem cewkę butelkową od golfa 2 i na 15 ma + a na 1 - to teraz całkiem zgłupiałem :/
|
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Zanikająca iskra | Wiktor98 | 10 | 2,859 |
04.11.2019, 09:04 Ostatni post: Wiktor98 |
|
Znikająca iskra | Grv | 5 | 1,413 |
31.07.2019, 23:05 Ostatni post: Wrymbrym |
|
Znikająca iskra | Dawid212 | 15 | 4,256 |
13.05.2019, 07:48 Ostatni post: Dawid212 |
|
Zagineła iskra... | Simpek | 9 | 3,057 |
01.06.2018, 17:09 Ostatni post: Simpek |
|
Problem z iskrą | Ferolex | 0 | 950 |
01.07.2017, 21:51 Ostatni post: Ferolex |