09.11.2016, 16:17
Jak w temacie.Kupiłem silnik,widać że jakiś remont był,niby luzów nie ma ale warto by było zajrzeć do środka.Jak rozpołowić by nie uszkodzić łożysk itp?Coś podgrzać?
09.11.2016, 16:17
Jak w temacie.Kupiłem silnik,widać że jakiś remont był,niby luzów nie ma ale warto by było zajrzeć do środka.Jak rozpołowić by nie uszkodzić łożysk itp?Coś podgrzać?
09.11.2016, 18:42
grzejesz łożyska opalarką lub czymś innym i w moim przypadku po podniesieniu karterów i wypchaniu palcami skrzyni i wału wylazło samo wszystko
09.11.2016, 19:37
Oj nie tak panowie nie tak.., najlepiej użyć przyrządu do rozpaławiania silnika i wyciskania wału i wałka napędowego, bez tego można pokrzywić wał i uszkodzić kartery.
09.11.2016, 19:54
ale nie urzywałem młotka tylko sam mi się roszedł silnik, więc myśle że postompiłem prawidłowo a te przyrządy można wykonać samodzielnie wim bo robiłem podobne do matorynki i Wsk'i
09.11.2016, 20:06
Tylko jak jest ciasne pasowanie łożysk wału i wałka zdawczego z karterem, to się już nie uda. Zerknij w dział tutoriale, inspirowany tą dyskusją wstawiłem tam odpowiedni tutorial.
09.11.2016, 20:42
aa to fakt jeśli są barzdo dobrze spasowane łożyska w kartery to tylko pozostaje kwestia tych "przyrządów"
09.11.2016, 21:54
Czyli nie grzanie tylko przyrząd tak?A ściąganie z wałka,wału itp. jak?
09.11.2016, 22:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.11.2016, 22:22 przez Nico_Grant.)
Wałki z karterów się wyciska właśnie przyrządem (wał korbowy i wałek zdawczy).Samo ściąganie łożysk z wału robi się ściągaczem do łożysk (przy jego braku amatorzy stosują metodę "dwóch siekierek"), lecz przy nieumiejętnym demontażu silnika uszkodzimy przede wszystkim kartery i wał, łożyska są dość odporne.
09.11.2016, 22:52
Ale jak podejść ściągaczem do łożysk za łożysko na wale?Tam między nim a wałem nie ma za wiele miejsca.Czy takie zdjęte łożysko się będzie jeszcze do czegoś nadawać?
09.11.2016, 23:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.11.2016, 23:24 przez Nico_Grant.)
Są do tego specjalne ściągacze podobne do dwóch półpierścieni, które skręca się ze sobą- wbijają się one "klinem" w tę szparę między łożyskiem a ciężarem wału- to metoda profesjonalna.
A partactwo "druciarskie" polega na zastosowaniu do tego dwóch cienkich klinów (np. dwie siekiery o cienkich ostrzach) - jeden klin kładziemy na dole, wbijamy go w szczelinę, drugi wprowadzamy od góry w szczelinę i naparzamy w niego młotkiem- wtedy łożysko wypychane klinami z góry i z dołu wysuwa się. Lepiej jednak załatwić ściągacz, np. : https://www.najlepszenarzedzia.pl/pl/p/S...SILVER/271 |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jak rozebrać amortyzator tylni? | KacperS | 5 | 4,293 |
09.11.2021, 21:31 Ostatni post: dzik123@op.pl |
|
Docieranie łożysk | kamax672 | 2 | 1,255 |
26.02.2021, 17:16 Ostatni post: Posimsonowany |
|
Luźne gniazda łożysk | JarosPL | 36 | 13,837 |
04.10.2019, 15:52 Ostatni post: bomBer |
|
osadzanie łożysk | simsonex | 2 | 1,672 |
03.08.2017, 21:48 Ostatni post: simsonex |
|
Sprzęgło Simson Duo jak rozebrać, wyregulować i złożyć ? | Kamil22555 | 6 | 4,652 |
31.10.2016, 21:15 Ostatni post: Kamil22555 |