• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 44 45 46 47 48 … 219 Dalej »
Jak rozpoznać typ Simsona

Jak rozpoznać typ Simsona

KubaStrus16 Offline

Początkujący


Postów: 10
Reputacja: 0
#1
15.08.2017, 11:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.08.2017, 11:44 przez KubaStrus16.)
Cześć Simsoniarze!

Potrzebujemy Waszej pomocy.
Kopiliśmy Simsona i wydaje się, że jest on nieco skundlony poprzez wielu poprzednich właścicieli i trudno teraz określić, jaki to był oryginalnie typ.
I teraz seria pytań:
1) czy da się określić (na podstawie nr ramy lub silnika?) jaka była oryginalna specyfikacja (np. Simson S51/1 C) tego konkretnego egzemplarza?
2) jak rozpoznać model silnika i wariant prędkości?
3) jak poznać czy mam instalację 12V czy 6V? Akumulator jest 12V a cewka prawdopodobnie 6V?
4) jak rozpoznać rodzaj zapłonu (właściciel twierdzi, że electronic)?

Więcej zdjęć w wątku Powitanie

Z góry bardzo dziękujemy!
Kuba & Tata

p.s. Książka Jeżdżę motorowerem Simson zamówiona, więc będziemy później mieć mniej banalnych pytań Smile

p.s.II. Bardzo prosimy o PW od osób, które zechciałyby podzielić się telefonicznie swoim doświadczeniem


Załączone pliki Miniatury
                   


KsD Offline

Zaawansowany


Postów: 317
Reputacja: 2
#2
15.08.2017, 12:28
Zapłon możesz sprawdzić odkręcając dekielek od zapłonu lub czy masz moduł zapłonowy. Jeżeli akumulator masz 12V to instalacja też powinna być 12V. Na wiele pytań sam byś znalazł odpowiedzieć wystarczy się przyjrzeć dokładnie simkowi Smile


Pawelek01 Offline

Mentor


Postów: 1,422
Reputacja: 59
#3
16.08.2017, 22:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.08.2017, 22:07 przez Pawelek01.)
1. nie da się
2.dało by radę ale to sie mija z celem bo musisz znać dokładnie każdy tryb na skrzyni co się równa z jego rozpołowieniem widze że to 4-biegi więc te 60 na luzaku powinien polecieć
3. cewki mogą być zakładane różne nap 6v do 12v i na odwród nie przeszkadza sprawdź multi metrem jakie masz napięcie na żarówkach lub same żarówki i bedziesz wiedział ale jeśli aku masz 12V to musisz mieć zapłon 12V bo po dłuższych jazdach momentalnie by ci aku padło Biggrin
4.elektronik https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&...0278028771

platynki https://i.ytimg.com/vi/AdxDbwSzDg0/maxresdefault.jpg

ale możesz rozpoznać też po magnecie nie rozbierając go elektronik ma magneto 4ramienne a platynkiki 2 lub po samej elbie bo w niektórych platynkach jej nie ma Biggrin


http://simsony.info/Thread-Simon-s80-by-Pawelek

http://www.jackmotors.pl/
abes.90@wp.pl Offline

Wprawiony


Postów: 77
Reputacja: 0
#4
17.08.2017, 21:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.08.2017, 21:55 przez abes.90@wp.pl.)
2co ma ilość biegów do v-max chyba że 5b ale to się daje do grubszych setów a 3b i 4b ostatni tryb maja taki sam

3 co do cewek masz racje jA mam 6v a cewke 12v ps.nie jA TO zakładałem





(16.08.2017, 22:05 )Pawelek01 napisał(a): 1. nie da się
2.dało by radę ale to sie mija z celem bo musisz znać dokładnie każdy tryb na skrzyni co się równa z jego rozpołowieniem widze że to 4-biegi więc te 60 na luzaku powinien polecieć
3. cewki mogą być zakładane różne nap 6v do 12v i na odwród nie przeszkadza sprawdź multi metrem jakie masz napięcie na żarówkach lub same żarówki i bedziesz wiedział ale jeśli aku masz 12V to musisz mieć zapłon 12V bo po dłuższych jazdach momentalnie by ci aku padło Biggrin
4.elektronik https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&...0278028771

platynki https://i.ytimg.com/vi/AdxDbwSzDg0/maxresdefault.jpg

ale możesz rozpoznać też po magnecie nie rozbierając go elektronik ma magneto 4ramienne a platynkiki 2 lub po samej elbie bo w niektórych platynkach jej nie ma Biggrin


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 977
Reputacja: 50
#5
18.08.2017, 07:22
1) Jeśli wierzyć tabliczce znamionowej (rok produkcji, model) jest to S51, nie S51/1 i musiał wyjechać z fabryki z instalacją 6V.

Jeśli to wersja Enduro, to rama powinna mieć między ramą a główką ramy takie mocowanie pod wsporniki:
http://images46.fotosik.pl/26/f667ad065933ad07.jpg

Jeśli nie ma, to zaczynał jako B2-4 (jeśli to oryginalnie był elektronik), B1-4 (tylko ktoś przerobił zapłon na elektronik) albo B1-3 (tylko ktoś przerobił zapłon i silnik z 3 na 4 biegi, albo cały silnik zmienił).
Tyle, że teraz już nie widać na nim części charakterystycznych dla tych wersji.

2) Oryginalny wariant prędkości to chyba jest już nie do ustalenia ( i pytanie czy cokolwiek z ograniczników jeszcze mu zostało Smile).
Najważniejsze że to silnik od s51 i ma 4 biegi, a resztę się ustawi Smile.

3) Oryginalnie (jeśli to rok 84) powinien mieć 6V i chyba najprościej rozpoznać ją po grubości kabli, 6V są zwyczajnie grubsze niż 12V (tylko tu trzeba by mieć jakiś kawałek oryginalnej instalacji jako punkt odniesienia, na zdjęciach niewiele kabli widać).
Pytanie czy wciąż są tam oryginalne kable (albo ile ich zostało). Jeśli akumulator jest na 12V i to działa, to ktoś pewnie przekombinował część instalacji a część odpowiedzialną za zapłon zostawił (to są niezależne obwody i cewki).
Trzeba by wrzucić zdjęcie tego co jest pod pokrywami schowka/puszki filtra, to może da się zobaczyć co tam jest pokombinowane.

4) Cewka zapłonowa wygląda na typową dla elektronika.
Chyba najprościej zajrzeć pod prawą pokrywę schowka/puszki filtra czy ma taki moduł (lub gdzieś w innym miejscu):

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&...4179149456

Można też zajrzeć pod prawą pokrywę silnika. Po samej ilości okien w magnecie raczej nie da się dojść, bo i w elektronikach i w zwykłych widywałem z 0,2,3 i 4 oknami (we współczesnych zamiennikach też). Ale przez te okna można zobaczyć czy iskrownik ma taką białą, (albo czarną albo czerwoną) kostkę:

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&...4012559227


KubaStrus16 Offline

Początkujący


Postów: 10
Reputacja: 0
#6
18.08.2017, 10:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.08.2017, 10:52 przez KubaStrus16.)
Hej IFA_1988 - bardzo dziękuje za pochylenie się i odpowiedź.

Moje komentarze poniżej:
1) to nie jest wersja enduro - brak wsporników
2) motorower wyciąga 65km/h licznikowe; co daje ok 62 wg GPS (zadziwająca dokładność)
3) nadal zagubiony jestem w/s instalacji; mam wrażenie, że wszystko (oprócz wymienionej cewki) jest tu na 12V...
4) znalazłem moduł zapłonowy - jest elektroniczny. Przy okazji stwierdziłem brak filtra powietrza

Wymieniłem wczoraj fajkę i świecę na NGK. Mam subiektywne wrażenie, że silnik mniej chętnie wkręca się na obroty. Dziwne to bardzo, zważywszy że poprzedni właściciel użył nieodpowiedniej fajki a luz skasował owijając końcówkę drutem...

Chciałem zamontować oryginalne lusterka (moje są paskudne) i poległem - otwory montażowe mają większą średnicę - może są rozwiercone albo do MZ.

A świeca wyglądała tak:    
Zamieszczam kilka zdjęc - może to coś wyjaśni.

Pozdrawiamy,
Arek & Kuba
                       


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#7
18.08.2017, 11:12
Świeca czarna- za mało powietrza, sprawdź filtr powietrza lub wyreguluj porządnie gaźnik.
Jak najbardziej jest to wersja elektronik z 12voltową instalacją, zapłon bardzo dobry, można sprawdzić co najwyżej ustawienie zapłonu.
Na świecy nowej musisz ustawić przerwę o,4mm, fabrycznie jest większa.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
piotr43267 Offline

Wprawiony


Postów: 64
Reputacja: 1
#8
18.08.2017, 15:51
za pewnie wersja B2-4 (elektronik)


Simson S51 B1-4 '83 (2.09.2013r -27.08.2016r) Crying
Simson S51 B4 '88 "saharabraun"(20.11.2016r) zakochany
Simson S70/1 B4 '89 "orangerot"(02.09.2017r)
Simson s51B B1-4 '86 (20.11.2019)
Simson s51B1-4 '83 (05.01.2020)

IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 977
Reputacja: 50
#9
18.08.2017, 22:55
Cytat:Jak najbardziej jest to wersja elektronik z 12voltową instalacją, zapłon bardzo dobry, można sprawdzić co najwyżej ustawienie zapłonu.

Myślę że to nie może być oryginalne 12V, raz że nie było jeszcze w tym roku produkcji takiej wersji instalacji, dwa że na zdjęciu widać wszystkie typowe elementy instalacji 6V S51 B2-4 (ewentualnie B1-4/3): prostownik/ogranicznik dławikowy, skrzynka bezpieczników, grubsze kable.

Moim zdaniem do oryginalnej instalacji z kablami na 6V po prostu założono 12 V żarówki kierunkowskazów,przerywacz i akumulator 12V. No i coś pokombinowano z tym zaizolowanym kablem łączonym kostką.
Pytanie jakie są żarówki w lampach i cewki od światła.
No i jak działa ładowanie, bo prostownik z 6V został, pytanie jaka jest cewka ładowania i co tam jeszcze jest pokombinowane że to ładuje (o ile ładuje).





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak rozpoznać jaki mam gaźnik MiśEdward 14 3,872 31.03.2019, 13:38
Ostatni post: HoeronixHD
  Po czym rozpoznać niemiecki cylinder MZA? yuami 17 6,304 31.07.2018, 08:22
Ostatni post: yuami
  Jak rozpoznać tarze sprzęgła DDR? HoeronixHD 3 1,918 15.08.2017, 20:00
Ostatni post: zeflo
  Jak rozpoznać czy silnik DDR był rozbierany? G@cek 16 6,063 07.03.2016, 23:16
Ostatni post: JarosPL
  Cylinder Almot i CX- jak rozpoznać pawcia 7 3,985 07.02.2015, 22:07
Ostatni post: pawcia

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa