14.09.2015, 18:42
witam Jak to jest z tymi tulejkami? mają być 4 takie same? i coś mi się nie zgadza z osią wahacza z jednej strony jest krótszy a z drugiej dłuższy gwint, męczę się strasznie, żeby to zlożyć.
14.09.2015, 18:42
witam Jak to jest z tymi tulejkami? mają być 4 takie same? i coś mi się nie zgadza z osią wahacza z jednej strony jest krótszy a z drugiej dłuższy gwint, męczę się strasznie, żeby to zlożyć.
15.09.2015, 20:21
Tulejki :
http://www.jackmotors.pl/dane/full/1e134...28ffd8.jpg Nie rozumiem jaki masz z nimi problem. Jeśli chodzi o gwint wachacza jest to zależne od tego z jakiej strony ile nakręcisz nakrętkę.
16.09.2015, 22:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.09.2015, 22:47 przez jaroslaw97.)
Więc tak. Tulejki metalowe i gumowe wszystkie 4 takie same. Tam gdzie więcej gwintu dajesz grubą podkładkę a tam gdzie mniej powinna być podkładka specjalna - http://www.jackmotors.pl/podkladka-zabez...-2162.html ,taka sama jak przychodzi na oś przedniego koła,z lewej strony,choć mało kto ją ma,ale powinna być bo tak pokazuje ten schemat(jest pod osią) - http://www.jackmotors.pl/os-kola-simson-...d-571.html . To że ona jest cieńsza ma duże znaczenie gdyż jak dasz grubszą i skręcisz mocno to za mocny ścisk nastąpi i wahacz będzie ciasno chodził i tulejki dostaną też.
Tulejki kupiłem z JM i odradzam. Zgłaszałem do nich reklamację.Nie szło tego złożyć. Jak się okazało ich tulejki ,metalowe mają 32 mm a powinno być 31 mm więc na dwóch to już 2 mm. A to jest w diabła za dużo bo tam wszystko jest na styk. Inne sklepy oferują dobre. Tulejki wchodzą fajnie. Smarujesz je płynem do naczyń żeby lekko weszło. Najpierw częściowo wkładasz tulejkę metalową w gumę(idzie w rękach) tak do pół lub trochę mniej,musisz wyczuć bo wchodzi głębiej lub wyskakuje. Potem tak trzymając gumę żeby ci tulejka nie wyskoczyła wciskasz w wahacz. Jak ci troszkę wejdzie to pilnujesz żeby nic nie wyskoczyło i wkładasz między szczęki imadła. Najlepiej je mieć podszykowane(rozwarte).Jedną ręką dokręcasz imadło. Jak już lekko ściśnie to pilnujesz żeby szło prosto ! I dociskasz. Możesz najpierw włożyć częściowo tuleje do wahacza a potem wcisnąć częściowo tulejkę i ścisnąć. Ja jednak zrobiłem jak w tej pierwszej wersji. Trzeba trochę wprawy albo pomocy drugiej osoby.Tulejki nasmarowane płynem wyskakują. Nie wolno smarować smarem ! Może być mydło w płynie itp. Jak włożysz tuleje całą do wahacza a potem próbujesz wciskać tulejkę metalową to albo nie pójdzie albo ją rozerwiesz. Zasada jest jedna. Wciskasz tylko częściowo a potem ściskasz imadłem. Mi to nie zajęło więcej niż 30 minut. Trochę sprytu. I pomierz te metalowe bo jak będą za długie to za diabła tego nie włożysz. Pewnie sporo ludzi nie mierzyło i miało kłopot. Wymieniałem gumowe i metalowe.I w amorach od MZ.Mam Enduro Gumowe kupiłem oddzielnie i metalowe w sklepie JM.Może być tak że w kompletach tulejki metalowe mają odpowiednią długość.Sklep potwierdził tylko tyle że te tulejki luzem są dłuższe o 1mm |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Tulejki osi wahacza | Uskarit | 1 | 848 |
08.06.2020, 15:26 Ostatni post: Paul S. |
|
kostka mocowania obejmy tlumika | Supryk | 4 | 1,448 |
02.05.2018, 11:43 Ostatni post: Supryk |
|
Wymiary mocowania wzmocnienia ramy enduro | Drake | 9 | 4,009 |
19.12.2017, 20:40 Ostatni post: Frugas09 |
|
Wyśrodkowanie wahacza. | PiekarzPaola | 2 | 1,693 |
10.05.2016, 22:12 Ostatni post: PiekarzPaola |
|
Tuleje wahacza-poliamidowe czy zwykłe ? | DominiqrLi | 3 | 1,972 |
10.05.2016, 20:22 Ostatni post: jaroslaw97 |