• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 219 Dalej »
Jaka zębatka i dysza główna pod 70/2

Jaka zębatka i dysza główna pod 70/2

Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#1
27.06.2024, 21:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.06.2024, 22:04 przez Kacperr.)
Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem simsona powoli będę go odnawiał bo nie jest w stanie zbyt ładnym ale sprawny w 100% więc nie raz będę zadawał pytania lecz nie o tym mam w nim cylinder 70/2 almot który był założony dobre 8 lat temu lub więcej gaźnik bvf n3 dysza główna 72 chcę ją zmienić ponieważ dysza jest seria czyli pod 50 a ja mam teraz 70 i nie wiem jaką założyć to było by pierwsze a po 2 aktualnie mam założoną zębatkę zdawczą 17z vmax 60kmh i delikatnie chciała się jeszcze podnosić ale nie było siły więc myślę że jest zbyt duża tym bardziej że ja waże około 55kg a druga osoba która chciała by też się przejechać rekreacyjnie 2 razy tyle więc nie było by mocy chciałbym osiągnąć jak największy vmax ale żeby też była jakaś moc bo 70 powinna pójść te 75 może a poprzedni właściciel mówił coś o tym że ten simson leciał 90kmh co wydaje się abstrakcją totalną ale to jest raczej mało ważne więc planuje też spojrzeć czy pierścienie nie są zużyte i zrobić full serwis lecz bez rozpoławiania silnika bo nie ma takiej potrzeby.


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,521
Reputacja: 20
#2
28.06.2024, 10:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.06.2024, 10:30 przez twojstara1.)
1. Nie pamiętam jak była dysza s oryginale w 70 chyba 74-76? Ale trzeba poczekać na kogoś kto pamięta.
2. Zębatka zdawcza jest zdecydowanie zbyt duża kup dwie 15 i 16z i zobacz w pozycji wyprostowanej jakie będą vmax POWTARZALNE czyli jeździsz w dwie strony ta samą drogą. I wtedy wybierz ta szybszą.
Koniecznie przymocuj telefon do kierownicy z aplikacją GPS aby porównać vmax Simsona, gdyż linka nie odbiera prędkosci z koła tylko z obrotów walka napędzającego zębatkę zdawczą.
Śmiem wątpić abyś na seryjnym 70/2 osiągnął te 75km/h GPS.
Ale bez przeróbek da się podniesć vmax o około 8-10km/h
Wystarczy wymienić wydech na płatek 9500 obr. Dla pojemności 60-80cm3 poszukaj używanego to może za 300zł znajdziesz. Tylko wtedy będziesz musiał zmienić zębatkę na niższą o 2 zęby.
Kiedyś miałem oryginalny silnik 50/2 zdławiony poprzez wywiercone otwory w lejku odbicia. Jechał licznikowe 48-52. Po zamontowaniu wydechu wyżej wymienionego jechał LICZNIKOWE 70-72km/h.

Nie kupuj pierwszy lepszy używany wydech z olx. Bo ważna jest pojemność do jakiej wydech jest przeznaczony i obroty w których najmocniej doładowuje.


Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#3
28.06.2024, 11:51
Dzięki za odpowiedź myślę że bardzo przydatna dla mnie jeżeli ktoś chciałby coś dodać to zapraszam do dyskusji


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#4
28.06.2024, 12:37
Ja u SB mam cylinder 70/2 z almotu zębate przód 15z a tył standard czyli chyba 34. Gaźnik amal dysza 75 wcześniej był bvf dysza 76. V-max 75 na liczniku org na GPS nie sprawdzałem ale sprawdzę nie bawem


Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#5
29.06.2024, 00:14
Ogólnie to vmax był na liczniku dpr który dopiero co kupiłem i pewnego razu przestał działać okazało się że po włożeniu linki w licznik i próbie zakręcenia ręcznie stał dęba dopiero kombinerkami mogłem ruszyć ale ruszała się cała wskazówka ani nie wracała, ani nie chodziła płynnie coś się zacieło rozłożyłem coś pogrzebałem niby się rozruszał ale słabo powracał no i szlak trafił sprężynkę w liczniku po zakręceniu zbyt mocno wiertarką, i leży rozebrany a ja trochę wkurzony bo wywaliłem 110zł a stary jest 48mm i ma ramkę w słabym stanie ale chyba odnowię i zostawię stary


Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#6
29.06.2024, 01:33
(28.06.2024, 10:25 )twojstara1 napisał(a): 1. Nie pamiętam jak była dysza s oryginale w 70 chyba 74-76? Ale trzeba poczekać na kogoś kto pamięta.
2. Zębatka zdawcza jest zdecydowanie zbyt duża kup dwie 15 i 16z i zobacz w pozycji wyprostowanej jakie będą vmax POWTARZALNE czyli jeździsz w dwie strony ta samą drogą. I wtedy wybierz ta szybszą.
Koniecznie przymocuj telefon do kierownicy z aplikacją GPS  aby porównać vmax Simsona, gdyż linka nie odbiera prędkosci z koła tylko z obrotów walka napędzającego zębatkę zdawczą.
Śmiem wątpić abyś na seryjnym 70/2 osiągnął te 75km/h GPS.
Ale bez przeróbek da się podniesć vmax o około 8-10km/h 
Wystarczy wymienić wydech na płatek 9500 obr. Dla pojemności 60-80cm3 poszukaj używanego to może za 300zł znajdziesz. Tylko wtedy będziesz musiał zmienić zębatkę na niższą o 2 zęby.
Kiedyś miałem oryginalny silnik 50/2 zdławiony poprzez wywiercone otwory w lejku odbicia. Jechał licznikowe 48-52. Po zamontowaniu wydechu wyżej wymienionego jechał LICZNIKOWE 70-72km/h.

Nie kupuj pierwszy lepszy używany wydech z olx. Bo ważna jest pojemność do jakiej wydech jest przeznaczony i obroty w których najmocniej doładowuje.

Kurcze właśnie sobie przypomniałem że ostatnio wypalałem wydech i w tej dłuższej części z tej całej komory czyli lejka jest durszlak czyli wychodzi na to że powinienem zmienić wydech na seryjny ale bez tych dziurek i samo to powinno przynieść efekty?


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,521
Reputacja: 20
#7
29.06.2024, 08:29
Tak, sama wymiana wydechu z nie dziurawym lejkiem powinna przynieść efekty.
Natomiast jak już chcesz wymieniać wydech to poczekajmy u może ktoś odpowie na pytanie.

JAK ORYGINALNY 70/2 BĘDZIE WSPÓŁPRACOWAŁ Z KOLANKIEM I WYDECHEM 32MM.
Jaka będzie różnica w stosunku do oryginalnego 28mm?


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 443
Reputacja: 10
#8
29.06.2024, 08:40
Możesz spróbować przerobić wydech jak ja:

https://simsony.info/Thread-simson-s51-e...#pid167929


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
Kacperr Offline

Wtajemniczony


Postów: 48
Reputacja: 1
#9
29.06.2024, 13:36
(29.06.2024, 08:40 )BoBxKarol napisał(a): Możesz spróbować przerobić wydech jak ja:

https://simsony.info/Thread-simson-s51-e...#pid167929

Dużo dała u ciebie ta przeróbka? nie mam też takich sprzętów tzn migomat z gazem i przecinarki więc słabo by było z estetyką mojej roboty więc zastanowił bym się ewentualnie nad kupnem używanego wydechu platek jak pisał kolega wyżej lub dpr 28 lub 38


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 443
Reputacja: 10
#10
29.06.2024, 13:44
Ciężko powiedzieć bo nie mam porównania z org wydechem. Odrazu go przerobiłem. Natomiast w porównaniu do spawaka jest duża większa elastyka ale niżej silnik kręci ale jestem pewny że przeróbka coś dała na ++


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  16n1-11 60/2 jaka dysza? Arek67 4 150 28.03.2025, 10:15
Ostatni post: twojstara1
  zębatka Natan459 1 932 15.09.2022, 21:35
Ostatni post: twojstara1
  zębatka Natan459 1 840 15.09.2022, 10:42
Ostatni post: twojstara1
  Zębatka 17 Arek67 6 910 17.07.2022, 09:20
Ostatni post: jaro5
  Wieniec/zębatka simsona S51 iksdelelel 1 825 24.05.2021, 19:08
Ostatni post: maras52

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa