• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
1 2 3 4 5 … 59 Dalej »
Jaki cylinder wielokanałowy do tuningu s51

Jaki cylinder wielokanałowy do tuningu s51

Strony (2): 1 2 Dalej »
damianno481 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#1
30.10.2024, 19:47 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2024, 18:47 przez kamilo0002. Powód edycji: Przenoszę do modyfikacji mechanicznych i poprawiam nazwę )
Witam, mam simsona S51 z cylindrem 60/2 i gaźnikiem od simsona s53, na oryginalnym wydechu i chciałbym wsadzić do niego cylinder 70 wielokanałowy (najlepiej 8). Chciałbym się dowiedzieć jaki cylinder aktualnie będzie dobry, czy amal 21 będzie do niego odpowiedni i czy tłumik reso c32 też da radę?


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#2
30.10.2024, 21:21
Chcesz zrobić remont generalny silnika przy okazji? Nie powinno się zakładać 70ccm do wału z S51 ze względu na wyważenie układu.


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
damianno481 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#3
31.10.2024, 09:51
(30.10.2024, 21:21 )BoBxKarol napisał(a): Chcesz zrobić remont generalny silnika przy okazji? Nie powinno się zakładać 70ccm do wału z S51 ze względu na wyważenie układu.

Tak to też uwzględniłem


Paul S. Offline

Weteran


Postów: 502
Reputacja: 15
#4
31.10.2024, 18:13
Musisz jeszcze uwzględnić, że jeżeli posiadasz oryginalne kartery pod cylinder 50ccm to trzeba wyfrezować je pod cylinder 70ccm w miejscu gdzie tuleja cylindra wchodzi w kartery. Kartery pod 50ccm mają otwór na około 46mm średnicy.
Są różne typy cylindrów 70ccm. Standardowo najczęściej szerokość tuleji to ok. 50,1 mm ale można zakupić także cylindry z grubszą tuleją Ok. 53 mm.
Co do gaźnika to Amal jak najbardziej da radę.
Jeżeli to będzie wielokanałowiec 8 kanałów? Domyślam się, że chodzi ci o 70/4/3 ? Wydech fi32 powinien być dobry.


damianno481 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#5
01.11.2024, 00:15
(31.10.2024, 18:13 )Paul S. napisał(a): Musisz jeszcze uwzględnić, że jeżeli posiadasz oryginalne kartery pod cylinder 50ccm to trzeba wyfrezować je pod cylinder 70ccm w miejscu gdzie tuleja cylindra wchodzi w kartery. Kartery pod 50ccm mają otwór na około 46mm średnicy.
Są różne typy cylindrów 70ccm. Standardowo najczęściej szerokość tuleji to ok. 50,1 mm ale można zakupić także cylindry z grubszą tuleją Ok. 53 mm.
Co do gaźnika to Amal jak najbardziej da radę.
Jeżeli to będzie wielokanałowiec 8 kanałów? Domyślam się, że chodzi ci o 70/4/3 ? Wydech fi32 powinien być dobry.

A jeśli wiesz to jaką moc bym osiągnąć montując takiego seta?


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#6
01.11.2024, 15:26
Od 4 do10KM

ale ty się do tego źle zabierasz.
Po pierwsze bez problemu na 60/4/3 i wydechu płatek 10500 obr osiągniesz 9-10 KM.
Po drugie jak już chcesz rozwiercić kartery to wsadź jak największy czylinder jaki się da. Np. 85cm albo więcej. Czym większą pojemność tym niżej uzyskiwania moc 10KM na wydechu zwykłym 32 lub tym więcej mocy nawet 14KM na opłatku 10500.
Amal jest jednym z najgorszych gaźników trzyma się kupy jakieś 3 tys km potem zaczynają się problemy.


damianno481 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#7
01.11.2024, 16:05
(01.11.2024, 15:26 )twojstara1 napisał(a): Od 4 do10KM

ale ty się do tego źle zabierasz.
Po pierwsze bez problemu na 60/4/3 i wydechu płatek 10500 obr osiągniesz 9-10 KM.
Po drugie jak już chcesz rozwiercić kartery to wsadź jak największy czylinder jaki się da. Np. 85cm albo więcej. Czym większą pojemność tym niżej uzyskiwania moc 10KM na wydechu zwykłym 32 lub tym więcej mocy nawet 14KM na opłatku 10500.
Amal jest jednym z najgorszych gaźników trzyma się kupy jakieś 3 tys km potem zaczynają się problemy.

Jak widać ty masz sporo większe doświadczenie przy simsonach to jeśli bo nie byłby problem to mógłbyś mi polecić jakiś dobry cylinder, wydech, gaźnik, wał i jakiś innych części jakie mógłbyś polecić.


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#8
01.11.2024, 19:38
Najpierw odpowiedz na pytanie.
1. Chcesz mieć 60cm3 czy Chcesz mieś 85cm3 nisko czy wysoko obrotowe te 85.


damianno481 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#9
01.11.2024, 21:13
(01.11.2024, 19:38 )twojstara1 napisał(a): Najpierw odpowiedz na pytanie.
1. Chcesz mieć 60cm3 czy Chcesz mieś 85cm3 nisko czy wysoko obrotowe te 85.

Chyba lepsze byłoby 85 wysoko obrotowe do osiągania wyższych prędkości rzędu 100 km/h


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#10
04.11.2024, 19:41
Musisz zadzwonić do jckmotors i powiedzieć o swoich założeniach.
Masz dwa rozwiązania. Albo kręcić silnik do 10tys obr i mieć pojemność 106-115cm3 z cylindrem od zt tuning albo kręcić silnik do 13tys obr i kupować pojemność 80/85cm3 cena jest podobna gdyż cylindry za 700zł nie mają szans.
Przy cylindrach o większej pojemności możesz sobie zastosować wydech który jest zbliżony wyglądem de zwykłego a przy 85cm3 musisz stosować płatka 10500obr. Tłok zt/barykitt, kosz o prostych zębach i jak największej jej ilości. 5 tarcz i docisk 1,6.
do cylindra 80 wał mza z wypełniaczami starczy do 85 i więcej wał już jest dwa razy droższy. Zapłon tylko elektroniczny, albo oryginał albo DE lub lepszy.
Skrzynia koniecznie 5b z długim pierwszym biegiem i jak najdłuższa. Gaźnik Mikunii/dellorto.
Rozwiercanie karterów.
Nowe łożyska i simeringi.
Ogólnie 8tys zł o ile będziesz to sam składał.


damianno481 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#11
04.11.2024, 23:26
(04.11.2024, 19:41 )twojstara1 napisał(a): Musisz zadzwonić do jckmotors i powiedzieć o swoich założeniach.
Masz dwa rozwiązania. Albo kręcić silnik do 10tys obr i mieć pojemność 106-115cm3 z cylindrem od zt tuning albo kręcić silnik do 13tys obr i kupować pojemność 80/85cm3 cena jest podobna gdyż cylindry za 700zł nie mają szans.
Przy cylindrach o większej pojemności możesz sobie zastosować wydech który jest zbliżony wyglądem de zwykłego a przy 85cm3 musisz stosować płatka 10500obr. Tłok zt/barykitt, kosz o prostych zębach i jak największej jej ilości. 5 tarcz i docisk 1,6.
do cylindra 80 wał mza z wypełniaczami starczy do 85 i więcej wał już jest dwa razy droższy. Zapłon tylko elektroniczny, albo oryginał albo DE lub lepszy.
Skrzynia koniecznie 5b z długim pierwszym biegiem i jak najdłuższa. Gaźnik Mikunii/dellorto.
Rozwiercanie karterów.
Nowe łożyska i simeringi.
Ogólnie 8tys zł o ile będziesz to sam składał.

A jaki wał polecasz o skoku 44 mam, bo myśle nad cylindrem zt tuning zt90 stage 2 z gaźnikiem dellorto i wydechem reso spezial? Dziękuję wgl za porady których już bardzo dużo mi udzieliłeś.


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#12
05.11.2024, 15:31
Niema sensu cylinder 90 cm bo i tak wał jest drogi i musisz rozwiercić kartery. Od razu zakładaj maksymalnie duży cilinder od zt tuning.
Masz 110-120 https://zt-tuning.de/Zylinderkit-ZT120N-Stage-1

Jeśli naprawdę chcesz mieć mocny silnik bo musisz mieć Minimum 15KM aby osiągać powtarzalne 100km/h i masz kasę to odezwij się albo do Jack motors albo do Piotra chyla https://chyloracing.pl/silniki-simson/

Ale niema co wysyłać swojego silnika bo i tak zasadniczo nic nie wykorzystają z nich. Trzeba zbudować nowy. Koszt z wydechem i zapłonem około 12tys zł.


Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#13
05.11.2024, 17:40
Musisz napisać do Chyla.
JM nie mogą już sprowadzać niczego od ZT i nigdy nie sprowadzali od PZ
Chylo ma układ w kilku firmach, Ronge, PZ, ZT i z tych firm nie opłaca się nawet kupować w Niemczech.


Lista części silnika 110 cm³
kacper-102 Offline

Doświadczony


Postów: 142
Reputacja: 1
#14
05.11.2024, 22:02
Ja mialem caly silnik u wojtali remont wyslalem mu z cylindrem rzt 60/4/2 za czas oczekiwania przerobił na membrane krecił do 14tys, wydech rzt dali racer r, zapłon de, wal ifa z wypełniaczami ale kartery został złożone bez uszczelki, gaźnik amal, skrzynia zwykła 4b, kosz zwykły mza tarcze 4 z dociskiem 1,6  przelotowo 80km na 10tys obrotów max 100km/h rezo zaczyna sie od 9k do 14k nie raz jechałem po 5 km na całej gazie i sie nic nie działo Smile cylek juz 2 raz przeszedł tulejowanie u wojtali po 15 tys silnika staneła korba na wale średnio cylinder wytrzymuje okolo 5,6 tys km

https://www.facebook.com/profile/1000647...rch/?q=rzt
https://www.facebook.com/wojtalagarage/v...0166121251


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#15
05.11.2024, 23:06
Kacper my tu piszemy o powtarzalnych 100km/h pokazywanych przez GPS. Powtarzalnych czyli jedziesz wyprostowany w jedną stronę z 3km vmax i następnie na wracasz i znów vmax 3 km. I porównujesz wyniki.
Ja mam 106cm w śr i niby hamownia wypluła 18KM a 103km/h to osiągnąłem tylko w jeden dzień. Normalnie to 93-97km/h GPS. Co pozwala wyprzedzać praktycznie większość 125 4t. Jeśli na nich siedzi gość gabarytami zbliżonymi do mnie.
Oczywiście w tych 125 pokazuje jak w zontes ie Qwet-a po 110 na liczniku a na gps jedzie 95km/h.



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jaki cylinder 60 i jaki wał ShadowH 17 1,600 28.12.2023, 21:48
Ostatni post: ShadowH
  opłacalność tuningu stachujones51 6 2,470 18.03.2019, 17:20
Ostatni post: ProMot
  Mam pytanie dotyczące Tuningu mechanicznego Simsona MłodySimek 6 2,516 16.07.2018, 08:38
Ostatni post: MłodySimek
  Jaki tłok i cylinder pwajda69 21 9,349 16.03.2018, 09:33
Ostatni post: simson514
  Ogólne pytania co do tuningu S70 Bobciuuu 2 2,421 25.05.2017, 12:10
Ostatni post: Mgbnynynek

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa