• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 9 10 11 12 13 … 219 Dalej »
Jaki gaźnik do jawy mustang/ ogara 200?

Jaki gaźnik do jawy mustang/ ogara 200?

twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#1
20.01.2022, 19:49
Plany wakacyjne mi się trochę pozmieniały, i w wakacje pojadę najprawdopodobniej z kolegą na 3 tygodnie gdzieś na Bałkany albo do innej Mołdawii.
Ja będę jechał moim habichtem z przyczepką a on jak zawsze pojedzie ogarem 200 HA TFU na to gówno.
Nawet ten sknerus i dusigrosz czyli mój kolega stwierdził że jednak IKOV to jest straszne gówno i trzeba wsadzić coś bardziej kulturalnego.
Pytanie brzmi czy są jakieś gaźniki pasujące do tego sinika bez przeróbek?


maras52 Offline

Doświadczony


Postów: 282
Reputacja: 3
#2
20.01.2022, 20:40
Bez przeróbek ciężko raczej. Nie wiem na ile trzeba rzeźbić by wsadzić szajzłomowy 16nX, który wiem ze wsadzają i chwalą (w sumie wsadziłbyś goły wężyk w króciec to i tak było by to lepsze nie wymysł knedli Szczerbol2)


Zdravim =MRS=
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
SLX i wincyj nie trzeba Szczerbol
jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#3
20.01.2022, 21:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2022, 21:08 przez jaro5.)
Widziałem na yt z gaźnikiem od piły;
https://www.youtube.com/watch?v=TDFHh0OA1hA
Masz tu jeszcze z amalem 18
https://www.youtube.com/watch?v=-oud4xbGF9g


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
maras52 Offline

Doświadczony


Postów: 282
Reputacja: 3
#4
20.01.2022, 21:29
(20.01.2022, 21:05 )jaro5 napisał(a): Widziałem na yt z gaźnikiem od piły;
https://www.youtube.com/watch?v=TDFHh0OA1hA
Masz tu jeszcze z amalem 18
https://www.youtube.com/watch?v=-oud4xbGF9g


Czekaj, czekaj amal to nie synonim przecieku ? Szczerbol


Zdravim =MRS=
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
SLX i wincyj nie trzeba Szczerbol
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#5
20.01.2022, 21:30
Tak zgadza się, najtaniej ulepić krociec pod 16n1, 16n3 to sami wiece


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#6
20.01.2022, 21:39
AmAL jak sama nazwa wskazuje nadalj się tylko do analu.
Tak gównianego gaźnika jak anal nie miałem prócz jawowskiego Ikova bo ten to przebija nawet dno piekła.
Amal po 3 tys km zasysał lewe powietrze pomiędzy korpusem a przedłużka która była niby oryginalna.
Od nowości nie za dobrze siedziała przepustnica. Po tych 3 tys km dostała takich luzów że wręcz obijała się o ścianki a iglica w przepustnic latała jak żyd po pustym sklepie. Jeśli gaźnik był lekko przechylony jak w simsonie to wręcz nie prawdopodobnym było bez kombinacji paluchami od strony filtra osadzić iglicę w rurce emulgacyjnej.
Amal to gówno. Podobno kiedyś były dobre. Być może tutaj też jest jak w narzędziach Boscha że kiedyś świetne, wykupiły chińczyki albo zarząd się zmienił i nowi sprzedając taniego chińczyka za cenę trzy razy większą jadą na marce. Ale to już się kończy, dzisiaj każdy który minimalnie ma stycznośc z elektro narzędziami wie że bosch to ostatnie gówno nawet ich ta niby profesjonalna linia. Tak samo z gaźnikami amal każdy kto coś robi przy silnikach 2t wie że te gaźniki to zwykły tani chińczyk.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#7
20.01.2022, 21:46
Ja miałem Amala 21 w mojej drynie i działał rewelacyjnie i nigdy nie przeciekał,może trafiłem jakiś lepszyWink
Jak dorobi sobie kolega króciec to może wsadzić co chce pod niego.
Ja bym dał 16n1-11


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#8
20.01.2022, 21:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2022, 21:59 przez Qwet.)
Zaryzykuję stwierdzenie, że w tuningu silnika jawy 50 mam z was wszystkich największe doświadczenie, więc się trochę wypowiem.

Albo może lepiej zacytuję tu fragment historii, którą już kiedyś snułem "przy innym ogniu w inną noc"

Qwet napisał(a):Po zakupie naszego "komarka" od początku największą bolączką był gaźnik - Jikov 2917 PSb. Niestety już podczas pierwszych prób regulacji rzucałem przekleństwami jak szewc. Kupiłem zestaw naprawczy, zaimplementowałem, kolejne regulacje i jeszcze więcej przekleństw. Po godzinach doszedłem do ustawienia gdzie komarek jako tako jechał, ale pozostawał trójkąt nierozwiązywalności - albo silnik jest mocny i dobrze reaguje na gaz, albo ciepły ładnie odpala, albo ładnie chodzi na wolnych obrotach - wybierz jedno z tych trzech. Próbowałem też zmieniać średnice dysz głównej i wolnych obrotów, ale nic nie pomagało. Trochę z maszą pojeździliśmy na tym gaźniku, ale co drugie skrzyżowanie gasł, nie dawał się odpalić trzeba było pchać, na światłach, na środku skrzyżowania, między omijającymi ze wszystkich stron samochodami, no katorga jakaś nie da się tak ćwiczyć jazdy po mieście. Później jeszcze zaworek iglicowy zaczął się zacinać co przelało czarę goryczy, gaźnik dostał takiego kopa że wylądował prosto w śmietniku na drugim końcu podwórka. Szybka akcja: wujku google na jakim gaźniku jawki chodzą najlepiej? no słuchaj najlepiej to chodzą na gaźniku BVF 16N1-11 z simsona, dobra dzięki wujku, zaraz zamawiam na allegro nówkę sztukę za 135zł do tego linka ssania i ze trzy dyszki do regulacji. Zanim jeszcze przyszła paczka nawierciłem otwory pod nowy gaźnik, zrobiłem dźwigienkę ssania na kierownicy. W końcu przyszedł gaźnik BVF 16N1-11 w oryginalnym opakowaniu z pełną instrukcją i katalogiem detali, założyłem, podłączyłem, pierwsze odpalenie i od razu są wolne obroty, chwila na rozgrzanie, wstępna regulacja, pierwsze jazdy i szok - reakcja na gaz super, wolne obroty super stabilne i niskie, odpalanie na pierwszego kopa. Normalnie nie mogłem w to wszystko uwierzyć. Regulowanie tego gaźnika to czysta przyjemność, wszystko chodzi jak w zegarku. Masza po pierwszych jazdach mega zadowolona, w końcu mogliśmy w pełni cieszyć się normalną jazdą bez obawy o zgaśnięcie silnika w najmniej odpowiednim momencie.

Silnik naszej jawki 50 z założonym gaźnikiem BVF 16N1-11 wyglądał wtedy tak:

[Obrazek: download.php?id=7917] [Obrazek: download.php?id=7918]

Później przyszedł czas na tuning, także porzeźbiłem cylinder, założyłem membranę i zaczęło wyglądać tak:

[Obrazek: download.php?id=7968]

Na tym samym gaźniku, ale z większą dyszą główną, silnik też chodził dobrze.

A tutaj trochę opowiadam o komarku byłemu instruktorowi nauki jazdy maszy Smile Chciałbyś twojstara1 żeby wasz ogar 200 tak odpalał i tak chodził? Montujcie BVF 16N1-11 bp



Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#9
25.01.2022, 20:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.01.2022, 20:18 przez twojstara1.)
Qwet
Masz membranę w jawce?
Jaka pojemność i ile to pod tobą jechało vmax gps?
Masz ten star króciec na sprzedaż?
Jaki tłumik i jakiej długości kolanko masz w niej?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#10
26.01.2022, 00:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.01.2022, 00:18 przez Qwet.)
Króćca ostatnio usilnie szukałem ale nie mogłem znaleźć. Znając życie znajdzie się przy przeprowadzce za 5 lat jak już nikomu nie będzie potrzebny Szczerbol

Jawki już nie mam, w zeszłym roku poszła cieszyć nowego właściciela:

[Obrazek: download.php?id=8348] [Obrazek: download.php?id=8349]

W ramach odpowiedzi na twoje pytania, przytoczę tutaj historię tuningu jawki:

Qwet napisał(a):Części zakupiłem w jackmotors, między innymi wał, cylinder 40mm (poj. 55cc), tłok AK20, łożyska, simmeringi i sporo innych drobiazgów. Przy okazji wspomnę, że wał który był założony to jakiś totalny chińczyk, który w internecie kosztuje 45zł fabrycznie nowy! Znając trwałość tych wałów zdecydowałem się na zakup najdroższego wału na rynku - duells, o którym krążą generalnie same dobre opinie. Korzystając z okazji rozbierania silnika, zdecydowałem się na lekki tuning, a jakże, w celu zwiększenia mocy Smile Po pierwsze podszlifowanie kanałów przepłukujących i wydechowego w celu powiększenia kątów ich otwarcia. Po drugie zastosowanie zaworu membranowego w dolocie, który zapobiega cofaniu się mieszanki do gaźnika podczas ruchu tłoka w dół zanim okno ssące zdąży się domknąć. Po trzecie, nawiercenie kanałów przelotowych w tłoku w celu wydłużenia kąta otwarcia dolotu i pozostawienia całego rozrządu zaworowi membranowemu, a przy okazji jeszcze podfrezowanie tłoka w celu jego wyważenia i odchudzenia z 77g do 67g. Po czwarte zwiększenie stopnia sprężania pod tłokiem przez zainstalowanie wkładki w komorze korbowej, tzw. podkowy. Po piąte splanowanie głowicy o 0,7mm co zwiększa stopień sprężania nad tłokiem z 9,2 do około 10,8. Wszystkie te czynności wykonałem za jednym zamachem, w ramach remontu silnika. W końcu, po całym weekendzie spędzonym w garażu, przyszedł czas na założenie silnika do moto i pierwsze odpalenie. Silnik odpalił jakoś na 3 czy 4 kopnięcie, potem dość mozolna regulacja gaźnika - przede wszystkim dysza główna, na dotychczasowej dyszy 76 strasznie się dławił dopiero na dyszy 90 mieszanka przestała być zbyt uboga. Potem jeszcze ustawienie iglicy, regulacja paliwa wolnych obrotów i można śmigać.

Poniżej zdjęcia kolejno: zestaw części z jackmotors, rozbiórka silnika, montaż podkowy w skrzyni korbowej, zawór membranowy, modyfikacja cylindra, modyfikacja i odchudzanie tłoka, planowanie głowicy, wymiana łożysk, montaż wału, składanie silnika do kupy.

[Obrazek: download.php?id=7933] [Obrazek: download.php?id=7932] [Obrazek: download.php?id=7934]

[Obrazek: download.php?id=7935] [Obrazek: download.php?id=7936] [Obrazek: download.php?id=7937]

[Obrazek: download.php?id=7938] [Obrazek: download.php?id=7939] [Obrazek: download.php?id=7940]

[Obrazek: download.php?id=7941] [Obrazek: download.php?id=7942] [Obrazek: download.php?id=7943]

[Obrazek: download.php?id=7944] [Obrazek: download.php?id=7946] [Obrazek: download.php?id=7947]

[Obrazek: download.php?id=7948] [Obrazek: download.php?id=7949] [Obrazek: download.php?id=7950]

[Obrazek: download.php?id=7951] [Obrazek: download.php?id=7952] [Obrazek: download.php?id=7953]

[Obrazek: download.php?id=7954] [Obrazek: download.php?id=7955] [Obrazek: download.php?id=7956]

[Obrazek: download.php?id=7957] [Obrazek: download.php?id=7958] [Obrazek: download.php?id=7959]

[Obrazek: download.php?id=7960] [Obrazek: download.php?id=7961] [Obrazek: download.php?id=7962]

[Obrazek: download.php?id=7963] [Obrazek: download.php?id=7964] [Obrazek: download.php?id=7965]

[Obrazek: download.php?id=7966] [Obrazek: download.php?id=7967] [Obrazek: download.php?id=7968]


Qwet napisał(a):Przy okazji prac zabrałem się za przeczyszczenie tłumika i zauważyłem jedną rzecz - komora rezonansowa wydechu zakończona jest płaską ścianką z otworkami (takie sitko), co średnio sprzyja zjawisku rezonansu pneumatyczno-akustycznego spalin. Generalnie charakterystyka silnika dwusuwowego bazuje na strojeniu układu wydechowego, jest ściśle związana z odbiciem fali, jej siłą i szybkością propoagacji. Pobrałem więc program do obliczania układu wydechowego 2T, wprowadziłem parametry oryginalnego układu wydechowego i obliczyłem wymiary jaki powinien mieć stożek przy założeniu strojenia na 7500obr/min. Później aluminiowy wałek na tokarkę i wycinanie tulei ze stożkiem o obliczonych wymiarach, wspawanie rurki "stinger", wycięcie i montaż komór tłumiących hałas i pozostało już tylko wsunąć całość do oryginalnej puszki wydechu jawy. W ten sposób mam strojony wydech z w pełni stożkową komorą rezonansową i całkowicie fabrycznym wyglądem, który nie zdradza poczynionych modyfikacji.

Poniżej zdjęcia kolejno: wywalenie oryginalnego wkładu, screen z programu, rysunki CAD porównawcze oryginalnego i zmodyfikowanego wydechu, no i foto gotowego układu wydechowego.

[Obrazek: download.php?id=7919] [Obrazek: download.php?id=7920] [Obrazek: download.php?id=7921]

[Obrazek: download.php?id=7922] [Obrazek: download.php?id=7923] [Obrazek: download.php?id=7924]

[Obrazek: download.php?id=7925] [Obrazek: download.php?id=7926] [Obrazek: download.php?id=7927]

[Obrazek: download.php?id=7928]


Qwet napisał(a):Po modyfikacjach charakterystyka silnika zmieniła się diametralnie, poprawiły się zarówno niskie jak i wysokie obroty, no i ogólnie silnik o wiele ostrzej reaguje na dodawanie gazu. Pojawił się też efekt "rezo" wydechu, po przekroczeniu wyższych obrotów silnik zaczyna wyraźnie mocniej ciągnąć. Sporo czasu nam zajęło docieranie silnika jazdą na delikatnym gazie, co było dość irytujące, bo żywiołowo wkręcający się silnik aż sam się prosi do odkręcenia manetki. Dopiero po kilkuset kilometrach pozwalaliśmy sobie pojechać trochę ostrzej i byłem zaskoczony z jaką łatwością "komarek" teraz przekracza 60km/h. Masza również zachwycona, głównie dlatego, że "komarkiem" o wiele łatwiej jest ruszać z miejsca i trudniej go zgasić jak coś pójdzie nie tak, bo silnik jest w stanie się "wyciągnąć" z nawet bardzo niskich obrotów rzędu 1500obr/min.

OSIĄGI
Przy nie modyfikowanym kolanku i zębatce 12z, motorek osiągał powtarzalne 64km/h po GPS.
Potem jeszcze miałem dziki pomysł skrócić kolanko o ładnych parę centymetrów i zmienić zębatkę na 11z, to vmax wzrósł do powtarzalnych 68km/h bp
A z wiatrem w plecy zdarzało się jeszcze więcej, na przykład:

https://youtu.be/8kOVomOzMcI

72km/h przy 8500rpm Wow

BTW, mam nadzieję, że nie zaśmiecam ci tematu historią mojej dawnej jawki Smile


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#11
26.01.2022, 00:58
Szkoda że silnik jawy jest kiblem pod względem ilości alu w cylindrze i ani tego powiększyć ani nakierować. Prosty kanał z zakrętem na końcu. 3 biegowy zamulacz też nie pozwalał na budowanie dużej mocy bo tracimy wtedy elastyczność. A szkoda bo naprawdę można z mustanga coś fajnego zbudować


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#12
26.01.2022, 22:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.01.2022, 22:26 przez Qwet.)
Oczywista sprawa, te szeroko rozstrzelone 3 biegi to tragedia przy tuningu. W naszej jawce to jeszcze jakoś zdawało egzamin, ale gdybyśmy mieli takie rezo jak teraz w simsonie, to po każdej zmianie na wyższy bieg silnik wpadałby w sam środek rezodziury i baaardzo długo mulił przed wejściem w rezo.

Tak, też zauważyłem mało mięsa przy poprawianiu kanałów, ale jednak można coś ciekawego z tego wyrzeźbić zobacz:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...ossner-jmp
Przy wąskich kanałach i zastosowaniu membrany bardzo dużo daje boost port, także chwilami w rezo w dolnym martwym punkcie tłoka mieszanka może być zasysana wprost z gaźnika, nie tylko z komory korbowej.

A tutaj jawka na podobnym secie jak w linku wyżej:




10KM, powtarzalny vmax ponad 90km/h, a jak się pochyli to w dobrych warunkach potrafi zrobić 103kmh Smile



Także kolego twojstara1 - MOŻNA SIĘ BAWIĆ bp


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#13
26.01.2022, 22:43
Qwet wiadomo że można się bawić i gdybym to był ja to bym się bawił. Po moich przeróbkach Ogra jechał 60km/h (niestety nie mierzone gps tylko kilkoma pojazdami)
Ale ogarem jedzie kolega dusigrosz a on po pierwsze uważa że niekoniecznie jest mu większa moc potrzebna a po drugie że prędkość 45km/h jest spoko.

I jest to prędkość do przyjęcia o ile jest stała. Najbardziej mi zależy aby się ogra znów nie zaczoł sypać w połowie drogi tak jak to miało miejsce dwa lata temu. Pisałem o tym. Ostatnie 600km pchałem go moim simsonem. On wbijał 3 bieg dawał gazu do końca i miałem trochę lżej. Bo silnik jechał ale miał siłę się przemieszczać tylko na 1 biegu. Prawdopodobnie uszczelniacze na wale poszły i były przedmuchy z komory korbowej.

PAMIĘTASZ WYMIARY OKIEN PO TUNINGU?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#14
27.01.2022, 08:31
W życiu nie pamiętam, przede wszystkim nigdy tego nie mierzyłem. Pamiętam że okna bardziej poszerzone niż podwyższone.

Tutaj masz fajny gotowiec do jawki:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...ed-ak20-pl

Do tego jakiś wydech 28mm z simsona ze stożkiem w środku (na pewno masz leżeć jakiś używany), gaźnik BVF i będzie cie mieć szybki i niezawodny silnik. Tylko czy portfel kolegi-dusigrosza udźwignie te parę stówek?


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gaźnik 16n1-11 Jaki kupić Simsonmaniacc 2 232 28.06.2024, 18:41
Ostatni post: Simsonmaniacc
  Jaki gaźnik simson 85/4 Seweryn 4 399 07.06.2024, 20:05
Ostatni post: Qwet
  Jaki gaźnik najlepszy Reyser 2 728 09.06.2023, 05:55
Ostatni post: Reyser
  Jaki gaźnik 21 wybrać Filip51 5 1,893 21.11.2019, 09:17
Ostatni post: Filip51
  Jak rozpoznać jaki mam gaźnik MiśEdward 14 3,889 31.03.2019, 13:38
Ostatni post: HoeronixHD

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa