• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 56 57 58 59 60 … 219 Dalej »
Kilka pytań.

Kilka pytań.

Strony (2): 1 2 Dalej »
PiekarzPaola Offline

Weteran


Postów: 821
Reputacja: 1
#1
27.12.2016, 17:04
Witam, jako, że projekt chyli się ku końcowi mam kilka pytań. Tak na szybko.

1. Cewka świetlna w 6v - mam tą ddrowską, czy przy wsadzeniu mocniejszej (oczywiście 6v) poprawi mi to na tyle światła, kierunki aby mogło to dorównać 12v instalacji? Nie mam funduszy już na inwestowanie w simsona, więc poszukuję jakichś tańszych alternatyw... Pytam, bo simsonem mam zamiar latać do miasta, a wiadomo jak to jest ze światłami i kierunkami na 6v...

2. Pytałem kiedyś odnośnie tulejek poliamidowych, muszę je w końcu kupić i moje zastrzeżenia są odnośnie tego jak u nich z wytrzymałością. Muszę dobrać między gumowymi a poliamidowymi, seta mam 50, może będzie 60ccm. Chcę aby mi nie wypadły po 1 sezonie, będę latał asfaltami no i też które lepiej się sprawują, bo ta guma mi podejrzana jest, to nie jest ddrka...

Akurat reszta pytań wyleciała z głowy, ale będę aktualizować. Za pomoc plusiki, mam wenę do pracy, więc pomóżcie! Smile


Temat z moim simsonem Smile
TUTAJ
Supryk Offline

Doświadczony


Postów: 230
Reputacja: 1
#2
27.12.2016, 17:31
Ad. Cewka swietlna nie ma nic do kierunków, dużo to nie da


PiekarzPaola Offline

Weteran


Postów: 821
Reputacja: 1
#3
27.12.2016, 20:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.12.2016, 20:36 przez PiekarzPaola.)
Poprawiam się:
1. Chodzi mi o poprawę świateł. Mam upatrzoną 35w cewkę na 6v i pytanie czy jak wsadzę żarówkę 35w to poprawi mi to światła? I czy dorówna to 12v?

3. Nie wiem czy dobrze myślę, ale poprawcie mnie: zmiana cewki zapłonowej nic mi nie zmieni w kwestii zapłonu tak samo cewka stop/ładowania nic mi nie zmieni w kwestii światła tylnego/stop?


Temat z moim simsonem Smile
TUTAJ
Supryk Offline

Doświadczony


Postów: 230
Reputacja: 1
#4
27.12.2016, 21:06
Nie wiem jaka teraz masz ale pewnie mniejsza wiec poprawi ale nie porównywał bym do 12

Zmiany cewki zaplonowej zmienia ulepsza/pogarsza zapłon

Zmiana cewki stop zmieni światło stop


Kierunki sa z aku


Jurcyk Offline

Doświadczony


Postów: 177
Reputacja: 2
#5
27.12.2016, 21:14
1. Na pewno coś poprawi względem tego oświetlenia co masz obecnie. Co do instalacji 12v to trudno powiedzieć bo instalacja 12v miała różne schematy i różne układy zastosowane ale lampy z żarówką BA20d ,,bańka'' czy to 12v czy 6 v świeciły bardzo podobnie ( moc 35W ) ale jakaś różnica była to wiadomo.

3. Cewka zapłonowa w iskrowniku nic nie zmieni w kwestii zapłonu, podawane w sklepach napięcie 6 czy 12V jest raczej umowne, podobnie jak z cewką butelkową. Na JM można kupić cewki zapłonowe z cieńszym i z grubszym uzwojeniem. Odnośnie cewki stop/ładowania to bodajże czy 6v czy 12v te cewki mają moc 21W . No zależy jaką masz instalację i jakie układy zastosowane.


qpqp Offline

Wtajemniczony


Postów: 26
Reputacja: 1
#6
27.12.2016, 21:15
Co do tulejek bierz poliamid, gumy z czasem sparcieją, się wyrobią. Ja miałem tak że: silnik napędza koło z prawej strony przez łańcuch, to mi jak i wachacz tak i łoża silnika zciągło w prawą strone. Poprostu gumy się poddają i je siła silnika zciśnie. A poliamid jest wytrzymały


PiekarzPaola Offline

Weteran


Postów: 821
Reputacja: 1
#7
28.12.2016, 01:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.12.2016, 01:18 przez PiekarzPaola.)
Ok, to podejrzewam, że lepszego efektu nie uzyskam już za takie pieniądze, czyli wrzucę tylko cewkę świetlną wraz z tymi żarówkami. Jeden z użytkowników pisał mi, że jak da się w kierunkach 18W żarówki z 21W to będzie mniejsze obciążenia i kierunki będa mocniej świecić. To się sprawdza? Co do cewki zapłonowej i butelkowej, pewnei zostaną skoro nie zmieniają zapłonu, jak tak to mniejsze koszta. Mając prosty układ pod platyny cewka na 12v chyba nic by mi nie zmieniła? (cewka stop/ładowania). A czy zostawić mam koło magnesowe? Bo zostaje zapłon platyny, ale czy ta cewka nic nie zmieni?

Co do poliamidów, mam seta 50ccm, to nie będzie przeszkadzało dla tych tulejek? Bo ludzie odradzają mi brać poliamidów "bo to nie pod te sety"?

A co do podwyższania przodu. Dostałem info, że jak się podniesie przód lagami od sr50 to potrafi to wpłynąć na łańcuch, tzn ta guma od koła będzie się szybciej wycierała. To prawda? I jak z tym kątem odchylenia przodu? Bo ludzie podobno narzekają na ból pleców Tongue

I ostatnie co do głowy wpadło odnośnie podwyższania. Czy tak na prawdę te spreżyny strasznie opadają? Ważę 95kg, nie wiem teraz który zestaw wziąć do sima żeby podwyższył mi te 5-10cm na stałe, ale też żeby zawiecha nie była miękka...

I nowy problem, przepraszam, że tak pogmatwanie, ale mam pytanie odnośnie kierownicy. Zapewne zakupię oryg, ale jak to jest z nimi? Nie będę co prawda robił sporych tras, ale czy jak dam np kierownicę z poprzeczką, szerszą to poprawi mi to komfort jazdy? Tylko tak anwiasem pytam.


Temat z moim simsonem Smile
TUTAJ
arturwietnam Offline

Weteran


Postów: 638
Reputacja: 49
#8
28.12.2016, 17:44
Tylko czy jak założysz szerszą kierownicę to linki i kable do przełącznika nie będą za krótkie?


W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#9
28.12.2016, 18:39
Tulejki poliamidowe sprawdzają się gdy dużo jeździmy po mieście,natomiast do jazdy w terenie zdecydowanie gumowe.Poliamid jest twardym materiałem/sztywnym i dużo jeżdżąc w terenie popęka.Dłużej wytrzyma na asfaltowych drogach ale nie w terenie.Jeśli masz cewkę świetlną 25 wat i dasz 35 wat to światło będzie lepsze.Radzę kupić dobrą żarówkę,nie najtańszą bo też ma wpływ na świecenie.Osobiście polecam gumowe tuleje,mam z JM i sobie chwalę.Nie kombinuj z żarówkami w kierunkach,daj takie jak powinny być.A tak na marginesie to można przerobić światła i ładowanie na 12V ale trzeba by zmienić aku,żarówki itd.Regulator można zastosować uniwersalny/od chinola-15zł.W statorze zmieniasz tylko cewkę od światła i od ładowania i po krzyku.


qpqp Offline

Wtajemniczony


Postów: 26
Reputacja: 1
#10
28.12.2016, 20:36
To kwestia własna jeśli chodzi o takie wybory jak np: te tulejki. Osobiście innych bym nie założył jak poliamid. Swoją drogą jestem ciekaw czy rzeczywiście pękają w terenie. Jakoś mi sie wierzyć w to nie chce.


PiekarzPaola Offline

Weteran


Postów: 821
Reputacja: 1
#11
29.12.2016, 23:31
Od razu mówię, że zostawię oryg kierownicę, niech to będzie oryginałem pachniało Biggrin A z drugiej strony mam gotowe kable więc drugi raz lutować to i mi się nie chce...

Tylko mam pytanie od razu do kabli, czy warto dawać kable w termokurcze i pancerze? Bo stwierdziłem, że będzie bezpieczniej Biggrin Co do tulejek mam rozkminę niezłą, bo będzie only asfalt i żwirówki i mam aktualnie gumy, tylko kupowałem nie na JM i są tak zwalone, że nie mogłem ich wgl wepchnąć ni imadłem i niczym, siedzi do biedy, ale to pewnie wywalę i czy mi te tulejki zdadzą egzamin na tym małym secie?

Nie no mniejsze żarówki (w sensie mniej Watów) podobno poprawiają, wiec to chyba nie kombinowanie? A co do przeróbki tych kierunków i świateł to coś grubszego?

Mam jeszcze kilka innych pytań,

mianowicie co do lag, poczytałem i słyszałem o tym, że srki lepiej nadają się do dużych setów bo idzie wtedy większa zębatka i nie będzie takiego ścierania przez te podwyższenie. Ale również słyszałem o tym, że jak da się do lag od s51 sprężyny 3.6 to fakt się ułożą, ale nie tak jak to było w przypadku 3.2, bo podobno te są oryg. Chciałbym mieć twardsze zawiechę bo te oryg za miękkie było. Czy 3.6 to nie przesada?

Od razu mam pytanie bo mi się nasunęło, jak moja stopka centralna ociera o koło to znaczy, że koło źle nastawione tak?

Kolejne, to jak mam puszkę filtra, białą. chcę ją pomalować z zewnątrz, dostęp do tego będę miał sporo później, więc wolałbym to załatwić na dniach i na mysli przyszedł mi spray. Czy to wgl zdaje egzamin?


Temat z moim simsonem Smile
TUTAJ
Supryk Offline

Doświadczony


Postów: 230
Reputacja: 1
#12
30.12.2016, 00:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.12.2016, 00:30 przez Supryk.)
"Od razu mam pytanie bo mi się nasunęło, jak moja stopka centralna ociera o koło to znaczy, że koło źle nastawione tak?"

Może ale może nie
Krzywa rama
Wybite otwory osi stopki centralnej
Krzywy wahacz


PiekarzPaola Offline

Weteran


Postów: 821
Reputacja: 1
#13
31.12.2016, 01:42
Nic nie ma krzywego, ani wybitego, czy jest opcja po prostu źle nastawionego koła?

Proszę o pomoc, fakt, że chaotycznie opisane, ale mam czas tylko po nocach tutaj pisać, a wiadomo jak mózg pracuje... Przez ten nawał prac nawet na forum brak czasu :/


Temat z moim simsonem Smile
TUTAJ
Jurcyk Offline

Doświadczony


Postów: 177
Reputacja: 2
#14
31.12.2016, 09:45
Najbardziej prawdopodobne jest to że masz źle ustawione koło - spróbuj ustawić jeszcze raz tak żeby była zbieżność z kołem przednim aby nie było dwuśladu. Przede wszystkim ustaw poprawnie koło bo to jest najważniejsze, stopka jest mniej ważna. Jak ustawisz to możesz jeszcze tylnie koło cofnąć troszkę poluzowując napinacze łańcucha ale tak żeby zbyt mocno łańcucha nie napiąć bo łańcuch musi mieć troszkę luzu - ok 20mm.
W moim przypadku kiedy stopka ocierała mi o koło, miałem wszystko ustawione poprawnie. Problemem okazała się sama stopka, która sama skręcała po złożeniu w stronę koła. Miała już dość duży luz, ta tulejka w otworach też była mocno zużyta. Kupiłem nową stopkę razem z tulejką ale i to nie wiele pomogło - stopka miała gdzieś 1- 2 mm do koła czyli bardzo blisko. Poradziłem z tym sobie w inny sposób ale na razie nie będę o tym rozkminiał. To w ostateczności.


Adrianovsky Offline

Zaawansowany


Postów: 434
Reputacja: 7
#15
31.12.2016, 14:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.12.2016, 15:00 przez Adrianovsky.)
To nie ma przecież iść na styk między koło a stopke, na 100% masz wyrobione otwory na stopke, norma w ramach S51 u siebie poradziłem sobie zaspawaniem otworów i wywierceniem ich od nowa, albo krzywa rama, albo wybite otwory, ustawienie koła dużo tutaj do rzeczy nie ma, tam ma być ok 2-3cm luzu z każdej strony u mnie tak było. Na oponie 90/90x16 1.6
Od razu do kabli, oczywiście, że pakuj je w pancerz, nie dosć, że wygląda to estetyczniej to w dodatku są dobrze chronione, a wszystkie kostki przerywacze itd polecam schować w małe torebeczki i zakleić izolacją, woda się nie dostaje i można bez problemu myć motor.
http://www.tme.eu/pl/details/wic1-0-9/oz...561-01100/ polecam kupić sobie do oznaczania kabli, mi pomogło strasznie, głównie przy stacyjce. Te numeraki i karteczki na kablach ułatwiają robotę.


FANPAGE!

Pomogłem? Kliknij rep + Smile

Aktualnie brak motto Sad

Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  S51 z 1990(?)r. - kilka pytań chruścik 4 156 04.04.2025, 16:17
Ostatni post: Paul S.
  Pierwszy Simson - Kilka pytań Grzybu77 38 6,509 08.05.2018, 19:22
Ostatni post: Grzybu77
Wink Simson SR50N - kilka pytań do znawców. GP-T1000 5 2,951 22.05.2017, 18:27
Ostatni post: Kornerzu
  Kilka pytań. PiekarzPaola 15 5,220 25.12.2015, 02:46
Ostatni post: Enduro.s70
  Parę pytań odnośnie simka Thunderbird 6 3,445 05.08.2015, 16:31
Ostatni post: arnold

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa