15.01.2012, 18:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.01.2012, 22:09 przez skrzydlaty9.)
Witam, chciłbym Wam pokazać jak zrobić remont przednich amortyzatorów.
Potrzebne będą;
-klucz 10
- klucz 13
-klucz 19
-szczypce do segerów (ściskowe)
-specjalny olej do amortyzatorów(może być amortyzol, albo hydrauliczny,ja kupiłem Adinol ze Stazetu) 15zł
-2 simeringi 6zł
-2 sprężyny orginalne albo tuningowe 2x8zł
Najpierw trzeba ściągnąć koło. Bierzemy w tym celu klucz 19 i odkręcamy nakrętkę osi potem bierzemy dwie trzynastki i odkręcamy ta mniejszą śrubkę.Następnie musimy wybić oś rurką albo prętem o takiej samej lub mniejszej średnicy niż oś(najlepiej aluminium żeby nie obić osi). Ściągamy błotnik i odkręcamy śrubki pod kierownicą i te niżej wyciągamy teleskopy. Najlepiej zrobić sobie miejsce na stole lub biurku i położyć na nim stare prześcieradło albo poszwe. Kładziemy amortyzatory na stole i ściągamy gumowe osłony wyciągamy lagi do góry i wylewamy olej do miski lub wyciętej butelki . Wkładamy szmate w kielich po to by przy ściąganiu segera resztki oleju nie lało nam sie po rękach . Następnie obracamy cały amortyzator ściągamy seger kombinerkami, ponieważ jest to seger ,,rozciskowy'' . Można poprosić kogoś by potrzymał nam kielich by się nam to nie zjeżdżało, gdy ściągniemy seger wy ciągamy sprężyne . Sprężyne wykręcamy z tych uchwytów. Bierzemy do ręki kielich i duży śrrubo kręt owinięty szmatą i podwarzamy simering(on mocno siedzi więc trzeba użyć dożo siły) czyścimy siedzenie simeringa i wkładamy nowy żeby dobrze siadł dobijamy go jakimś plastykiem. Bierzemy nową spreżyne wkręcamy na uchwyty wsadzamy w laga i zakładamy segera dozujemy olej strzykawką po 40ml tak jak wylewaliśmy. Składamy wszystko do kupy WAŻNE SA STRONY. POWODZENIA W PRACACH
P.S Polecam robienie zdjęć podczas remontu żeby potem wiedzieć jak złożyć.
Potrzebne będą;
-klucz 10
- klucz 13
-klucz 19
-szczypce do segerów (ściskowe)
-specjalny olej do amortyzatorów(może być amortyzol, albo hydrauliczny,ja kupiłem Adinol ze Stazetu) 15zł
-2 simeringi 6zł
-2 sprężyny orginalne albo tuningowe 2x8zł
Najpierw trzeba ściągnąć koło. Bierzemy w tym celu klucz 19 i odkręcamy nakrętkę osi potem bierzemy dwie trzynastki i odkręcamy ta mniejszą śrubkę.Następnie musimy wybić oś rurką albo prętem o takiej samej lub mniejszej średnicy niż oś(najlepiej aluminium żeby nie obić osi). Ściągamy błotnik i odkręcamy śrubki pod kierownicą i te niżej wyciągamy teleskopy. Najlepiej zrobić sobie miejsce na stole lub biurku i położyć na nim stare prześcieradło albo poszwe. Kładziemy amortyzatory na stole i ściągamy gumowe osłony wyciągamy lagi do góry i wylewamy olej do miski lub wyciętej butelki . Wkładamy szmate w kielich po to by przy ściąganiu segera resztki oleju nie lało nam sie po rękach . Następnie obracamy cały amortyzator ściągamy seger kombinerkami, ponieważ jest to seger ,,rozciskowy'' . Można poprosić kogoś by potrzymał nam kielich by się nam to nie zjeżdżało, gdy ściągniemy seger wy ciągamy sprężyne . Sprężyne wykręcamy z tych uchwytów. Bierzemy do ręki kielich i duży śrrubo kręt owinięty szmatą i podwarzamy simering(on mocno siedzi więc trzeba użyć dożo siły) czyścimy siedzenie simeringa i wkładamy nowy żeby dobrze siadł dobijamy go jakimś plastykiem. Bierzemy nową spreżyne wkręcamy na uchwyty wsadzamy w laga i zakładamy segera dozujemy olej strzykawką po 40ml tak jak wylewaliśmy. Składamy wszystko do kupy WAŻNE SA STRONY. POWODZENIA W PRACACH
P.S Polecam robienie zdjęć podczas remontu żeby potem wiedzieć jak złożyć.
Jeśli Ci pomogłem, KLIKNIJ PLUSA.
Moje marzenie Simson sr50/80 CE, DUO 4/2
Moje marzenie Simson sr50/80 CE, DUO 4/2