• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 … 13 14 15 16 17 … 57 Dalej »
Ładowanie akumulatora

Ładowanie akumulatora

SimsoZielony Offline

Wtajemniczony


Postów: 35
Reputacja: 0
#1
30.05.2018, 21:25
Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że mam wsadzony akumulator 12v w simaku, który ma instalacje na 6v. Wynikło to przy tym, jak straciłem kierunki i nie miałem ładowania. Sprawidziłem na prostowniku, że daje mi napięcie 7V. Zorientowałem się, że simak jest jednak na 6v, bo nigdzie też nie mogłem znaleźć schematu do s51 elektronika na 12v. Ok zmieniłem akumulator, troszkę pojeździłem jakiś czas, aż tu nagle znowu kierunki wysiadły. Na akumulatorze było ok 4-5V. Nie pamiętam już na którym przewodzie się to sprawdzało. Jest tu ktoś, kto pomógłby mi w oględzinach, posprawdzaniu poszczególnych rzeczy, oraz ewentualnie wytłumaczyłby prosto co i jak?
Schemat, do którego doszedłem i najprawdopodobniej jest od mojego to ten od s51 elektronika 2-4, s51e, s70e, s70e/2. Czy posprawdzanie napięcia na cewkach coś da? Jak mogę to sprawdzić, by ewentualnie je wymienić?


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#2
30.05.2018, 22:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2018, 22:40 przez IFA_1988.)
Przede wszystkim trzeba posprawdzać napięcia na kablach idących od cewek.
Który to rok Sima (12V były od 89)?
Dasz radę zamieścić zdjęcia instalacji (żeby zobaczyć w jakim jest stanie, czy nie poprzerabiana)?

Cytat: Nie pamiętam już na którym przewodzie się to sprawdzało
Cytat:Jak mogę to sprawdzić, by ewentualnie je wymienić?
A stop działa?
I działa tylko przy włączonym silniku?
Masz dostęp do multimetru?
Zmierz napięcie na "+" aku oraz na odpiętym od kablu żółto-czerwonym idącym od silnika (w oryg. fabrycznej instalacji ma taki kolor). Potem podepnij między ten kabel a masę żarówkę 21 W i jeszcze raz zmierz napięcie przy dodawaniu gazu (powinno rosnąć i żarówka jaśniej świecić).


SimsoZielony Offline

Wtajemniczony


Postów: 35
Reputacja: 0
#3
30.05.2018, 23:44
Simek w dowód ma wbity 87. Stop nie działa, ale to chyba wina tego stycznika w tylnim kole, pewnie nie styka do masy bo gdy mocniej depnie hamulec to swieci. Dostęp do multimetru mam. Z żólto-czerwonego kabla idzie prąd zmienny? Jutro załączę zdjęcia, poszukam żarówki.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#4
30.05.2018, 23:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.05.2018, 00:01 przez IFA_1988.)
Cytat:Simek w dowód ma wbity 87.
Jeśli na ramie też jest 87, to faktycznie powinien być 6V, B2-4 i schemat instalacji do niego powinien być taki:
http://www.a-k-f.de/moser/s51-s70.pdf
Cytat:Stop nie działa, ale to chyba wina tego stycznika w tylnim kole, pewnie nie styka do masy bo gdy mocniej depnie hamulec to swieci.
To może być dobry znak, że cewka ładowania i stop jest OK. Możesz jeszcze odpiąć ten kabel od stycznika przy kole, na krótko podpiąć do masy i sprawdzić czy stop mocno świeci.
Cytat:Z żólto-czerwonego kabla idzie prąd zmienny?
Tak, wszystkie cewki dają napięcie przemienne.
Żółto-czerwony idzie od odczepu z cewki ładowania i stopu, więc jeśli stop świeci mocno, to napięcie ładowania powinno być.


SimsoZielony Offline

Wtajemniczony


Postów: 35
Reputacja: 0
#5
02.06.2018, 19:25
Ok, dokonałem pomiarów. Żarówka świeciła po podłączeniu między cewką a minusem. Stop nie świecił po podłączeniu na krótko do masy. Po prostowniku patrzyłem, że przy włączonym silniku daje ok 1,3V. Przy większym gazowaniu nawet do 5v. Wyjąłem całkiem akumulator i w jego miejsce podpiąłem miernik, przejechałem sie, obserwując zachowanie miernika. Przy normalnej jeździe wskazywał około 3v. Na cewce miałem około 2v przy włączonym silniku, prąd ładowania był od 0,2 do 0,5A przy ładowaniu. Co dziwne mierzyłem akumulator, na którym miałem bardzo3 dziwne odczyty. Od 1 do nawet ponad 20V(wychodziło poza zakres). Czasem było 13V, czasem 3, czasem 17. Nie wiem czy to nie wina miernika... Załączam zdjęcia poglądowe instalacji.


Załączone pliki Miniatury
       


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#6
03.06.2018, 00:40
SimsoZielony napisał(a):Na cewce miałem około 2v przy włączonym silniku, prąd ładowania był od 0,2 do 0,5A przy ładowaniu.

Jak to mierzyłeś?

SimsoZielony napisał(a):Co dziwne mierzyłem akumulator, na którym miałem bardzo3 dziwne odczyty. Od 1 do nawet ponad 20V(wychodziło poza zakres). Czasem było 13V, czasem 3, czasem 17. Nie wiem czy to nie wina miernika...

To chyba miernik.
Spróbuj jeszcze:
1) Odsunąć akumulator o parę metrów od Sima (połącz kable idące do aku dłuższymi kablami) i zmierz na napięcie na aku.
2) Odłącz akumulator (odsunięty) i zmierz na napięcie na końcach kabli (przedłużonych).
3) Podłącz do przedłużonych kabli żarówkę ok. 21W.

Co do instalacji:
z prostownika powinny wychodzić kable
czerwony (do styku 30) i czerwono-zielony do (59a) i być podpięte do skrzynki tak jak na schemacie.
Jest tak podpięte?
Bo nie widzę żółto-czerwonego idącego od silnika.


SimsoZielony Offline

Wtajemniczony


Postów: 35
Reputacja: 0
#7
03.06.2018, 02:36
IFA_1988 napisał(a):Co do instalacji:
z prostownika powinny wychodzić kable
czerwony (do styku 30) i czerwono-zielony do (59a) i być podpięte do skrzynki tak jak na schemacie.
Jest tak podpięte?
Bo nie widzę żółto-czerwonego idącego od silnika.
Żółto-czerwony leci przez bezpiecznik do czerwono-zielonego od prostownika. Czerwony z prostownika leci przez drugi bezpiecznik do akumulatora. Tak jak na schemacie.
IFA_1988 napisał(a):Jak to mierzyłeś?
Napięcie na cewce mierzyłem między żólto-czerwonym a minusem na aku, miernik ustawiony na prąd zmienny, zakres 200v (najmniejszy jaki mam na mierniku). Prąd ładowania zmierzyłem poprzez podłączenie szeregowo miernika jako amperomierza między czerwonym kablem od prostownika a akumulatorem.

Co to da jak odsunę aku od simka?


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#8
03.06.2018, 10:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.06.2018, 11:04 przez IFA_1988.)
Podłączenie wygląda ok.
Kable od prostownika nie są nigdzie naderwane, przycięte, (również przy samych blachach prostownika)?
Mają dobry kontakt z bezpiecznikami?
Bezpieczniki w skrzynce bezpieczników mają dobry kontakt, styki nie mają luzów?

Jak mocną żarówką sprawdzałeś?
Świeciła się wyraźnie, czy tylko żarzyła?
Świeciła mocniej po dodaniu gazu?
Żarówka 21W wpięta zamiast aku (już za prostownikiem) jak świeci?
Aku po naładowaniu trzyma napięcie?

Cytat: Co to da jak odsunę aku od simka?
Może zmniejszyć wpływ na miernik. Alternatywnie można jeszcze spróbować osłonić fajkę świecy czyś metalowym, (o ile już nie ma blachy) i poskręcać przewody miernika.
Najmniejszy zakres w mierniku to 200V? Czy 20?


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#9
05.06.2018, 20:25
Zobacz jeszcze czy od prostownika nie idzie jeszcze zielony, niepodpięty do niczego kabel.
Zmierz napięcie między nim (zielonym) a masą, albo podepnij do niego żarówkę 21W i porównaj czy nie świeci mocniej niż przy podpięciu do zielonego-czerwonego.


SimsoZielony Offline

Wtajemniczony


Postów: 35
Reputacja: 0
#10
06.06.2018, 19:43
Żarówka bodajze 50W samochodowa, tylko sie żarzyła. Po dodaniu gazu żarzyła się mocniej. Aku po naładowaniu prostownikiem trzymał mi chyba coś ok. 3-4 dni. Najmniejszy zakres w mierniku mam 20 prądu stałego, 200 zmiennego. Od prostownika nie idzie zielony kabel. jest tylko zielono-czerwony. Przewody mają raczej dobry kontakt z prostownikiem. Zastanawiałem się czy dało by radę zastąpić prostownik zwykłym mostkiem groetza, ale nie wiem jakie dokładnie diody były by potrzebne.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#11
06.06.2018, 20:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.06.2018, 21:34 przez IFA_1988.)
SimsoZielony napisał(a):Żarówka bodajze 50W samochodowa, tylko sie żarzyła. Po dodaniu gazu żarzyła się mocniej.
Dziwne, wygląda jak by cewka i prostownik były OK.

SimsoZielony napisał(a):Aku po naładowaniu prostownikiem trzymał mi chyba coś ok. 3-4 dni.
To jest podejrzane.

SimsoZielony napisał(a):Najmniejszy zakres w mierniku mam 20 prądu stałego, 200 zmiennego.
A pomiary napięcia na aku które podawałeś robiłeś na jakim ustawieniu? Dla przemiennego?

SimsoZielony napisał(a):Od prostownika nie idzie zielony kabel. jest tylko zielono-czerwony.
Jeśli z prostownika wychodzą 4 kable, to pewnie ma jeden dławik i cały prostownik to jedna dioda 5A.

SimsoZielony napisał(a):Zastanawiałem się czy dało by radę zastąpić prostownik zwykłym mostkiem groetza, ale nie wiem jakie dokładnie diody były by potrzebne.
Można go zastąpić zwykłą diodą prostowniczą min. 5A albo typowym mostkiem Graetza'a i wykorzystać z niego jedną diodę.
Te mostki są chyba lepszą opcją bo łatwiej je dostać i od razu mają końcówki męskie, więc łatwo podpiąć. No i jeśli napięcie ładowania okaże się za duże (przy puszczaniu przez 1 diodę), to może jeszcze ewentualnie pomóc puszczenie prądu przez obie gałęzie mostka.
Tylko że to rozwiązanie ma tą samą wadę co oryginalny prostownik: nie ma w nim żadnego ograniczenia prądu oprócz impedancji cewki ładowania. I nie wiadomo czy aku nie będzie przeładowywany.
Wtedy pozostaje opcja eksperymentowania z chińskim regulatorem 6V.


kazimeirz44 Offline

Nowicjusz


Postów: 1
Reputacja: 0
#12
07.06.2018, 09:08
Ładowanie akumulatora zawsze jest bardzo trudnym zjawiskiem. Mi w tym na szczęście pomaga kolega bo nie wiem jakbym się poradził.

________________________________
http://wez-pozyczke.pl





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ładowanie 12V Diablo 9 197 18.04.2025, 08:46
Ostatni post: Diablo
  Zapłon Mvt Digital ładowanie akumulatora Dariusz2024 2 267 27.08.2024, 06:37
Ostatni post: Dariusz2024
  Tylne światło z akumulatora czy poradzi sobie? Kacperr 1 202 08.08.2024, 16:26
Ostatni post: adasiek185
  Odpalanie bez akumulatora Simsona bombelm7 3 1,819 05.08.2024, 15:02
Ostatni post: twojstara1
  Ducati Energia ładowanie Skrecik1991 0 387 11.05.2024, 00:29
Ostatni post: Skrecik1991

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa