• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 … 5 6 7 8 9 … 57 Dalej »
Napięcie 5 V na wyjściu z ELBY

Wątek zamknięty 
Napięcie 5 V na wyjściu z ELBY

easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#1
07.03.2021, 11:04
Witam,

Mam ELBE TGL 42409 jest ona na 12 V, jednak przykładając napięcie 12V na styk 49 na wyjściu na styku 59a jest 5,37V. Dzieje się tak na wyłączonym silniku. Nie gra mi to w ogóle bo styki 49 i 49a są od kierunków a 59a od ładowania. Skąd tam się bierze te 5,37V? Problem zauważyłem gdy składałem instalację i chciałem przetestować działanie świateł i okazało się że z samego aku nie chcą świecić. Czy może tak ma być?

Nadmienię, że podejrzewam, że ktoś przerobił instalację z 6V na 12V bo żarówki i elba są na 12 V a, klakson na 6V oraz wlepka na odbłyśniku przedniej lamy i oznaczenie na obudowie prędkościomierza również 6V.

I ostatnie pytanie. Po co w schemacie elektrycznym dla instalacji 12V jest dodatkowa dioda prostownicza poniżej ELBY. Czy to nie ona (ELBA) ma prostować sygnał? u mnie tej dodatkowej diody nie ma.

Dzięki


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#2
07.03.2021, 13:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.03.2021, 14:34 przez IFA_1988.)
Możesz podesłać ten schemat?
Chodzi o taką "diodę" jak tutaj:
https://www.akf-shop.de/media/pdf/ec/04/7d/s51-1b.pdf
?
easy_rider91 napisał(a):Nie gra mi to w ogóle bo styki 49 i 49a są od kierunków a 59a od ładowania.
Skąd tam się bierze te 5,37V?
49 jest wspólny dla obu części.
5,37V odkłada się na elementach obwodu ładowania, to jeszcze o niczym nie świadczy, moim zdaniem.

easy_rider91 napisał(a):Problem zauważyłem gdy składałem instalację i chciałem przetestować działanie świateł i okazało się że z samego aku nie chcą świecić. Czy może tak ma być?
Z jakiego schematu korzystasz? Pod co podłączałeś "+" akumulatora? Masz w nim EWR?


easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#3
07.03.2021, 16:10
Korzystam ze schematów z książki Pana Wernera. opieram się o oba, bo w mojej instalacji nie ma przewodów ani samej diody jak na schemacie dla 12V. Za to w schemacie 6V jest układ taki jak u mnie. Wiec podpiąłem moje 12V jak na schemacie 6V.

Nie wiem czy ładowanie było przed moim rozbieraniem motorka.
Plus z akumulatora podłączony pod styk 30 w kostce. EWR nie mam. zapłon na platynkach.

klaksonu i kierunkowskazów też nie ma. Właściwie jest tylko podświetlenie zegarów i czujnik luzu.


Załączone pliki
.pdf   Schemat.pdf (Rozmiar: 172.58 KB / Pobrań: 3)


easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#4
07.03.2021, 21:55
Właśnie znalazłem informację w wymienionej książce "żarówka reflektora jest zasilana prądem przemiennym bezpośrednio przez iskrownik-prądnicę". Co ma odzwierciedlenie na schemacie i w mojej instalacji. To rozwiązanie jest do bani. Już wiem, że na pewno będę chciał ustabilizować światła.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#5
07.03.2021, 22:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.03.2021, 22:58 przez IFA_1988.)
Ten schemat z książki jest do wersji SR50 B4:
https://www.akf-shop.de/media/pdf/6b/d1/f4/sr50-b4.pdf
Elementy instalacji w Simie też wskazują na taką wersję.

Trzeba teraz ustalić jaka cewka ładowania jest w iskrowniku (6V czy 12V):
1.Odłącz czerwono-żółty i szaro-czerwony idący od iskrownika.
2.Zmierz czy jest ciągłość przewodu pomiędzy masą a którymś z nich.

Jeśli ciągłość jest, to cewka 6V, jeśli nie, to bezmasowa 12V.
Jeśli cewka jest na 6V, to trzeba pomyśleć, co zrobić z ładowaniem (przerabiać na 12V czy wracać do 6V).
Przy podłączeniu 12V ELBA-y do 6V cewki ładowanie 12V będzie słabe.

easy_rider91 napisał(a):Plus z akumulatora podłączony pod styk 30 w kostce.
Od styku 30 na listwie od iskrownika nie ma połączenia ze światłami.
Zasilanie świateł przód wchodzi (od cewki świateł) na styk 59 listwy łączeniowej. I tam trzeba podłączyć 6V.
Tylko najpierw trzeba odłączyć od styku 59 kabel czerwo-biały idący od iskrownika (inaczej można spalić cewkę świateł).

easy_rider91 napisał(a):klaksonu i kierunkowskazów też nie ma. Właściwie jest tylko podświetlenie zegarów i czujnik luzu.
Tak, światła i STOP są bezpośrednio z cewek.

easy_rider91 napisał(a):Już wiem, że na pewno będę chciał ustabilizować światła.
Chcesz stabilizować napięcie świateł, czy zrobić zasilanie z akumulatora?
Przy cewce 6V 25W obie opcje raczej nie są możliwe.


easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#6
08.03.2021, 16:28
Dzięki za jasne wyjaśnienie tych kwestii. Sprawdziłem według Twoich zaleceń i na wszystkich przewodach jest ciągłość czyli cewka 6v. Pozostałe cewki też są 6V? Żarówki mam 12 V a na odpalonym silniku ładnie świecą(o ile obroty nie spadną bo wtedy wiadomo światło słabnie). Cewka butelkowa jest 12V. Czy cewka w zapłonowa w iskrowniku też jest 12V? czy to oznacza że tylko od ładowania mam cewke 6v, a pozostałe 12V?

Miałe w planie zrobić tak jak jest w większości motocykli i samochodów. Wyprostowane napięcie ładowania podać na aku i z aku stały prąd na wszystkie inne podzespoły tj światła, kierunki, klakson. Chociażby w MZ tak jest. Zawiódł mnie simsonekSmile


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#7
09.03.2021, 00:29
W sumie to nie wiadomo, czy cały iskrownik jest na 6V, czy któraś cewka cewka jest zamieniona na 12V.
Obwód zapłonu jest oddzielony od pozostałych, jeśli działa nie ma wielkiego znaczenia czy ma oznaczenia 6V czy 12V.


easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#8
09.03.2021, 11:35
Cewka świateł chyba też musi być 12 V bo na średnich obrotach to nawet niezłe jest to światło.

Zadam może banalne pytanie, ale nie wiem, nie znam się. Żarówka w przedniej lampie ma 12V ( w domyśle DC) i nie ma z tym problemu że zasilana jest prądem AC z cewki świateł bezpośrednio? Żarówki działają na DC i AC? Oczywiście, wiem że taki nie regulowany prąd AC może doprowadzić do przepalenia żarówki


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#9
11.03.2021, 04:14
Żarówka jest odbiornikiem rezystancyjnym, tak samo spirala grzewcza w falerce, jak i grzałka do wody. Odbiorniki tego typu działają tak samo na dc i ac


easy_rider91 Offline

Wtajemniczony


Postów: 28
Reputacja: 0
#10
11.03.2021, 13:03
Dziękuję za odpowiedzi. Temat na tą chwilę zamknięty. Wnikliwie będę szukał rozwiązania dla siebie na forum, bo wiem że było już trochę wątków o tym. Pozdrawiam





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S51 – przepalanie żarówki postojowej, wysokie napięcie, prostownik 8871.6 MofXik 1 71 21.05.2025, 07:28
Ostatni post: twojstara1
  Za wysokie napięcie ładowania K-r-y-s 2 2,084 12.10.2022, 21:15
Ostatni post: K-r-y-s
  Zmiana elby na regulator z skuterka Blusik 2 1,823 01.02.2020, 22:37
Ostatni post: IFA_1988
  Napięcie na cewkach elektronik 6V HoeronixHD 20 6,160 07.08.2019, 21:39
Ostatni post: HoeronixHD
  Ładowanie do simsona co zamiast elby Blusik 3 2,265 24.07.2019, 17:53
Ostatni post: adasiek1111

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa