07.03.2021, 11:04
Witam,
Mam ELBE TGL 42409 jest ona na 12 V, jednak przykładając napięcie 12V na styk 49 na wyjściu na styku 59a jest 5,37V. Dzieje się tak na wyłączonym silniku. Nie gra mi to w ogóle bo styki 49 i 49a są od kierunków a 59a od ładowania. Skąd tam się bierze te 5,37V? Problem zauważyłem gdy składałem instalację i chciałem przetestować działanie świateł i okazało się że z samego aku nie chcą świecić. Czy może tak ma być?
Nadmienię, że podejrzewam, że ktoś przerobił instalację z 6V na 12V bo żarówki i elba są na 12 V a, klakson na 6V oraz wlepka na odbłyśniku przedniej lamy i oznaczenie na obudowie prędkościomierza również 6V.
I ostatnie pytanie. Po co w schemacie elektrycznym dla instalacji 12V jest dodatkowa dioda prostownicza poniżej ELBY. Czy to nie ona (ELBA) ma prostować sygnał? u mnie tej dodatkowej diody nie ma.
Dzięki
Mam ELBE TGL 42409 jest ona na 12 V, jednak przykładając napięcie 12V na styk 49 na wyjściu na styku 59a jest 5,37V. Dzieje się tak na wyłączonym silniku. Nie gra mi to w ogóle bo styki 49 i 49a są od kierunków a 59a od ładowania. Skąd tam się bierze te 5,37V? Problem zauważyłem gdy składałem instalację i chciałem przetestować działanie świateł i okazało się że z samego aku nie chcą świecić. Czy może tak ma być?
Nadmienię, że podejrzewam, że ktoś przerobił instalację z 6V na 12V bo żarówki i elba są na 12 V a, klakson na 6V oraz wlepka na odbłyśniku przedniej lamy i oznaczenie na obudowie prędkościomierza również 6V.
I ostatnie pytanie. Po co w schemacie elektrycznym dla instalacji 12V jest dodatkowa dioda prostownicza poniżej ELBY. Czy to nie ona (ELBA) ma prostować sygnał? u mnie tej dodatkowej diody nie ma.
Dzięki