• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Zadaj pytanie bez logowania v
1 2 3 4 5 Dalej »
Nowy gażnik 16n1-11

Nowa odpowiedź 
Nowy gażnik 16n1-11

Strony (3): 1 2 3 Dalej »
Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 150
Reputacja: 0
#1
29.06.2025, 08:13
Cześć jakiego producenta kupić nowy 16n1-11? Bo widzę na JM kilka producentów w cenach podobnych? 
I jak to wygląda z takim nowym on jest w jakiś sposób ustawiany/sprawdzany? Dajmy na to komora pływaka poziom paliwa itp jest już właściwie ustawiona?


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,690
Reputacja: 26
#2
29.06.2025, 16:42
Teoretycznie powinno wszystko grać po zamontowaniu. Na pewno nie kupuj mała. Najlepiej wykonany jest zttuning


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,690
Reputacja: 26
#3
29.06.2025, 22:05
Amala nie kupuj


Arek67 Offline

Doświadczony


Postów: 231
Reputacja: 0
#4
13.07.2025, 06:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.07.2025, 06:27 przez Arek67.)
(29.06.2025, 16:42 )twojstara1 napisał(a): Teoretycznie powinno wszystko grać po zamontowaniu. Na pewno nie kupuj mała. Najlepiej wykonany jest zttuning

Niby tak ale u Jacka ZT nie ma mają tylko DPR performance i produkcji mza


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,690
Reputacja: 26
#5
13.07.2025, 11:10
To kup u niemców zt-tuning.de albo u Piotra chylą z chylorecing bo on współpracuje z zt tuning.
Tylko koniecznie kup zestaw dysz do gaźnika niskie i wysokie obroty


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 150
Reputacja: 0
#6
13.07.2025, 20:25
(13.07.2025, 11:10 )twojstara1 napisał(a): To kup u niemców zt-tuning.de albo u Piotra chylą z chylorecing bo on współpracuje z zt tuning.
Tylko koniecznie kup zestaw dysz do gaźnika niskie i wysokie obroty

ZT - a DPR PERFORMANCE to chyba już to sama linia produkcji?


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,690
Reputacja: 26
#7
13.07.2025, 21:03
Nie mam pojęcia kto robi gaźniki da zt tuning i kto robi dala jackotors (dpr).
Zt tuning mają dwa razy cięższą przepustnicę niż oryginał i jest chromowana na podkładzie miedzianym.

Dpr performens nie miałem w ręce. Natomiast dysze główne bvf/dpr pasują do zt natomiast dysza wolnych obrotów jest znacznie dłuższa w zt.


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 150
Reputacja: 0
#8
17.07.2025, 19:25
(13.07.2025, 21:03 )twojstara1 napisał(a): Nie mam pojęcia kto robi gaźniki da zt tuning i kto robi dala jackotors (dpr).
Zt tuning mają dwa razy cięższą przepustnicę niż oryginał i jest chromowana na podkładzie miedzianym.

Dpr performens nie miałem w ręce. Natomiast dysze główne bvf/dpr pasują do zt natomiast dysza wolnych obrotów jest znacznie dłuższa w zt.

Namówiłeś i zamówiłem z tej strony Niemieckiej ZT-tuning W Euro teraz czekamy na dostawę DPD


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,690
Reputacja: 26
#9
17.07.2025, 21:22
Prawdopodobnie będziesz miał problem z odpaleniem silnika na ssaniu. Gdy to wystąpi kilkukrotnie to wymień dyszę ssania na tą ze starego gaźnika.


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 150
Reputacja: 0
#10
18.07.2025, 13:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.07.2025, 13:20 przez Simsonmaniacc.)
(17.07.2025, 21:22 )twojstara1 napisał(a): Prawdopodobnie będziesz miał problem z odpaleniem silnika na ssaniu. Gdy to wystąpi kilkukrotnie to wymień dyszę ssania na tą ze starego gaźnika.

Dzięki za poradę, to jest jakaś różnica w dyszy ssaniu? Bo coś wspominałeś o dyszy wolnych obrotów że jest znacznie dłuższa w zt - co to ma za znaczenie, czemu tak?
ogólnie to mam w tym Simsonie zwykły cylinder 60/2 coś tam jeszcze zmieniać przy gaźniku bo tam chyba główna będzie siedzieć w tym gaźniku 0,72. Iglica na środek, a regulacja? Czy oni regulują już skład mieszanki wstępnie i pływak też myślę będzie ustawiony jak trzeba..


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,690
Reputacja: 26
#11
18.07.2025, 15:34
No wmoim zt 19mm dysza niskich obrotów jest dłuższa niż w dpr czy bvf czyli tamte nie zadziałają ale też u mnie nie wymaga wymiany. Natomiast na ssanie niema co liczyć gdyż dysza jest bardzo mała (otwór) co mnie zdziwiło ponieważ to jest 19mm gaźnik w 50cm3. Trzeba ją zastąpić większą.


Kornerzu Offline

Dawca

Postów: 967
Reputacja: 42
#12
22.07.2025, 08:12
Do zwykłego 60/2 na luzie bvf16n1-11 one mają dysze 72. Sam mam i polecam. A czy DPR czy MZA to już twój wybór ja mam z Jackmotors MZA i śmiga jak trzeba. Jak kupisz to ustaw pływak. Środek pływaka 16mm od siebie zmierz suwmiarką następnie odwróć gaźnik do góry nogami i zmierz od podstawy komory pływakowej do końca pływaka tam ma być 27mm a przy wciśniętym 29,5mm. Jak trzymasz gaźnik w normalnej pozycji i pływak wisi swobodnie to musi być wymiar 33,5mm. I tyle zakładasz regulujesz śrubkami i działa.


Simson s51b1-4 1988r. Szczerbol2 
60/2 Black Racnig               
Ducati Energia
——————————————
BMW e90 2.0i 
——————————————
Hyundai Galloper
2.5TD Exceed 5D
Arek67 Offline

Doświadczony


Postów: 231
Reputacja: 0
#13
24.07.2025, 18:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.07.2025, 18:59 przez Arek67.)
Ja wam wrzucę podróbkę ZT-TUNING praktycznie wygląda identycznie i kosztuję tylko 100zł od 4motors.
https://4motor.pl/pl/2/1251-gaznik-simso...81613.html
Także trzeba uważać, powiem wam że się praktycznie niczym z wyglądu nie różni nawet osłona wlewu wężyka paliwa też jest w kolorze czerwonym
Bo zt tylko kupi na niemieckich stronach w PL na stronach dystrybucji go nie mają
Kolejna rzecz te korpusy wyglądają na moje oko identycznie robione gdzieś w Chinach czy to mza czy dpr czy... Tylko trafia to do innego producenta i każdy na swój sposób je wykańcza obrabia z lepszą dokładnością i większą precyzją


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 150
Reputacja: 0
#14
15.08.2025, 09:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.08.2025, 09:29 przez Simsonmaniacc.)
Kupiłem sobie ten gaźnik, wykonanie na + względem starego. Ale jakoś mam z nim problem z wyregulowaniem składu mieszanki - pływak ustawiony książkowo dysze też takie jak powinny, iglica na środku zapinka lecz mimo to pod obciążeniem ma z dołu dolnego gazu takie buu przydławia go. Albo jadąc małym gazem na 2 pod obciążeniem dusi się i silnik podaje się traci moc, muszą być wyższe obroty na manetce. Na starym gaźniku takiego czegoś nie miałem wgl. Jak dam więcej paliwa troszkę śrubką lepiej lecz znowu dół jakby przylewało bo bardzo kopci wtedy. Jak go w tym zakresie Na luzie wyreguluje trzyma wolne, wkręca się to znowu jadąc nie jest to co powinno co opisałem. Także ja już nie wiem. Bo próbowałem regulacji różnej jadąc kilka KM i robiąc regulacje o 1/8 obrotu nawet.
I kolejna rzecz za każdym razem następnego dnia na zimnym już też nie chce odpalić z gazem czy bez - musi być ssanie załączone złapie, zgaśnie i wtedy normalnie, na starym gaźniku ssania prawie nie używałem palił zawsze za 1 nawet bez gazu

Aha w pewnym momencie podczas regulacji dziwna rzecz na pewno było coś wykręcona śruba składu od maks wkręcenia około 3 obrotów zaczął mi gasnąć i bardzo dymić, zgasł nie mogłem odpalić bo jak odpalił nie dawał rady wkręcać się na obroty i tylko buu do tego jeden dym i gasł tak kilka razy, dopiero wkręciłem skład mieszanki prawie na maks, odpalił w końcu złapał przepalił i wróciło wszystko do normy lecz regulacja od nowa ostatecznie mam wykręconą śrubę 1,7 jakoś obrotów
Te książkowe ustawienia typu wykręcaj śrubę do tego momentu aż złapie najwyższe dolne tutaj się nie sprawdzają bo silnik na to tak właśnie nie reaguje
Stary gaźnik był okej super, ale jest już wyeksploatowany bo to są lata wytarte gniazda przepustnicy itp. i jak się nagrzał słabo trzymał wolne obroty przygasał lecz simek śmigał na nim świetnie, praca silnika bardziej mi się podobała mimo to i tak na tym starym - także jak będą takie cyrki nadal czasem nie wiem czy nie będę musiał go jeszcze przeprosić Smile


Mentos95 Offline

Wprawiony


Postów: 77
Reputacja: 1
#15
15.08.2025, 12:44
Przede wszystkim spróbuj się iglicą bawić bo ona też jest ważnym elementem regulacji, nie jest to że dasz jakoś tak będzie dobrze i ona mnie nie interesuje, co do duszenia się na dwójce Simson to jest dwusów on musi mieć wysokie obroty aby dobrze jechał albo po prostu powinieneś wtedy wrzucić jedynkę, albo w starym gaźnikiuku miałeś tak ustawioną iglicę, w końcu to w standardzie ma tylko 4 konie, co do palenia na zimnym kopiesz bez zapłonu najpierw 2-3 razy na ssaniu? Tak zaleca oryginalna instrukcja


Simson s51/1 enduro 1990 Szczerbol  
W uszach szum w oczach łzy a na liczniku 63

Strony (3): 1 2 3 Dalej »


[-]
Szybka odpowiedź
Wiadomość
Wpisz tutaj swoją odpowiedź.

Zaznaczono 1 lub więcej postów do zacytowania. Zacytuj te posty teraz lub odznacz je.
Weryfikacja przeciw botom
Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowy zapłon ducati stracił iskre KrzysiekSR50 7 203 05.06.2025, 15:20
Ostatni post: twojstara1
  Nowy dział dla gości Simson Forum 0 271 17.11.2023, 19:00
Ostatni post: Simson Forum

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa