28.10.2021, 15:55
Za późno, właśnie zeszlifowalem górę. I robię otwór pod nowy filtr.
28.10.2021, 15:55
Za późno, właśnie zeszlifowalem górę. I robię otwór pod nowy filtr.
28.10.2021, 16:40
Wrzuć zdjęcia.
28.10.2021, 17:26
No jak skończę. Robię na bieżąco foty tylko z tel nie da się dodać na forum bo za duży rozm. Trochę inaczej niż Ty. Ale zamysł Twój. Powierzchnia będzie napewno większa ale najchętniej to bym ten bak i tego co tam tak to zaplanował... Nie...... nie będę się złościł...... Tyle ile zrobię tyle wrzucę. W końcu pójdzie gąbka 9x7 grubości 2-2,5cm. Nic większego w tak ciasne miejsce nie włożę.
29.10.2021, 14:28
Dobra skończyłem.
To co było mi potrzebne: 1. szufladka ze skrzynki ściennej na jakieś pierdoły (elastyczny plastik) 2. gąbka 9x7 o grubości niestety ja nie miałem 2cm dałem 3cm 3. 4 wkręty (pchełki) 4. gumka docięta z dętki rowerowej 5. 2 uchwyty wcisk-owe 6. chęci, czas, narzędzia ale to ma każdy chyba... ![]() ![]() I tak. Zamysł był po podpowiedzi twojstara1 aby zeszlifować górę filtra. I tak tez zrobiłem. Zeszlifowałem ja na "0". proste... Chciałem zrobić większy otwór ssący ale jednocześnie zapewnić sobie wygodną w miarę jego obsługę bez potrzeby ściągania siedzenia baku itp a jedynie konieczności wyjęcia akumulatora. Z szufladki dorobiłem korytko na nowy filtr. Przykręciłem je za pomocą pchełek. Odmierzyłem i wyciąłem otwór w korytku nowego wkładu i obudowie airboxa. (wiadomo szlifowanie itp pieprzenie już pomijam, zależało mi na estetyce i praktyczności) Dociąłem gąbkę o wym. 9x7 i włożyłem w korytko. Celowo zostawiłem na dnie korytka fazę by miała na czym spoczywać. Korzystając z tych uchwytów wcisk-owych za pomocą zwykłej gumki z dętki rowerowej zabezpieczyłem gąbkę przez wypadaniem a jednocześnie ja lekko docisnąłem. Nasączyłem gąbkę olejem i ubrałem całość. Mieści się pod zbiornikiem. Sama przestrzeń otworu ssącego to około 7x6 - i tak więcej niż okrąg o promieniu 2,25. Co do jazdy. Ogólnie dźwięk jeszcze troszkę bardziej stał się taki hmm... no wyrazisty ![]() Może komuś się przyda taka przeróbka. Na pewno jest ona na (+)
29.10.2021, 18:04
No i pięknie
![]()
04.04.2013-17.08.2016 87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N 16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E 19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
No kurczę, ładna robota!
![]() A co do pytania do czego służy ta przegroda z dziurkami jak i ten lejek - jak sam kolega bombelm7 zauważył, do tłumienia szmerów ssania, takiego burczenia po dodaniu gazu, niczego więcej ![]()
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
31.10.2021, 11:33
A dziękuję ? nie no... ta przegrode w środku zostawiłem.
Trochę się obawiałem że będzie zbyt głośno. Rozważam jedynie powiększenie tych otworów w niej. Bo jest chyba 5 o średnicy 1cm a myślę wyciąć równe 2 np o średnicy większej, no 3cm ale kurde waham się że będzie za głośno już wtedy. Ale tak na logikę z tą przegroda... Tu powiększyłem otwór ssący jest lepszy dopływ powietrza do airbox ale w dalszym ciągu do gaźnika dociera ta sama dawka powietrza ![]() Ogólnie zrobiłem koło 50km z nowym wkładem filtra i jest ok. Spoko. Wszystko działa jak należy. ?
31.10.2021, 13:08
Do gaźnika dociera dokładnie taka dawka powietrza jaką zasysa silnik. Tutaj powinniśmy operować bardziej pojęciem "spadek ciśnienia", bo to on powoduje spadek osiągów. Po pierwsze przy mniejszym ciśnieniu silnik zasysa mniejszą masę powietrza (objętość tą samą), a po drugie mieszanka jest bogatsza co też zmniejsza moc, nie mówiąc o zużyciu paliwa.
Jedyny nieunikniony spadek ciśnienia jest na gaźniku, bez gaźnika silnik nie będzie chodził wiadomo. Można ten spadek ciśnienia zmniejszyć przez założenie większego gaźnika, na przykład 21mm zamiast 16mm. Wszystko poza tym, czyli wąski kanał w cylindrze, przegroda, lejek, filtr, powodują dodatkowe spadki ciśnienia, które można przecież łatwo wyeliminować. Żeby zobrazować o co mi chodzi, przedstawię orientacyjnie jak wyglądają spadki ciśnienia przy pełnym obciążeniu zwykłego 50ccm: - na filtrze 1 kPa - na przegrodzie 1 kPa - na lejku 1 kPa - na gaźniku 3 kPa Ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza to 100kPa, a biorąc pod uwagę powyższe, dalej mamy: - za filtrem 99 kPa - za przegrodą 98 kPa - za lejkiem 97 kPa - za gaźnikiem 94 kPa Teraz, wywalając przegrodę, lejek i uwalniając filtr, będzie to wyglądało tak: - za filtrem 99,7 kPa - za gaźnikiem 96,7 kPa Więc po tej operacji silnik jest "ładowany" wyższym ciśnieniem o jakieś 3%, a więc zysk na mocy będzie również około 3% i zamiast 3,7KM będziesz miał 3,8KM. Sprawa spadków ciśnienia staje się tym bardziej istotna przy zwiększaniu pojemności i ogólnie tuningu. Weźmy cylinder 85/4, który przy pełnym obciążeniu zasysa jakieś 3 razy więcej powietrza (objętościowo) niż 50ccm, wsadzasz go zamiast 50ccm i masz spadki takie: - na filtrze 3 kPa - na przegrodzie 3 kPa - na lejku 3 kPa - na gaźniku 9 kPa Przy atmosferycznym 100 kPa mamy odpowiednio: - za filtrem 97 kPa - za przegrodą 94 kPa - za lejkiem 91 kPa - za gaźnikiem 82 kPa Teraz, wywalając przegrodę, lejek i uwalniając filtr, będzie to wyglądało tak: - za filtrem 99 kPa - za gaźnikiem 90 kPa Samo to sprawia, że silnik jest "ładowany" wyższym ciśnieniem o aż 10%, a więc zysk na mocy 10% i zamiast 10KM będziesz miał 11KM. Do tego możesz jeszcze założyć gaźnik 21mm zamiast 16mm i będzie tak: - za filtrem 99 kPa - za gaźnikiem 94 kPa Dodatkowe 4,5% a więc z 11KM robi się 11,5KM. Zatem spadki ciśnienia to rzecz absolutnie warta uwagi, zwłaszcza przy tuningu.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
31.10.2021, 13:48
Łoo... Dzięki za szczegółowe zobrazowanie tego Qwet. A zaryzykuje chyba i cos pokombinuje z tą przegroda. Nie oczekuje Bóg wie czego. Mam seryjne 70/2 i tak złożony cały silnik według schematu silnika fabrycznego 70/2. Zrobię tam większe otwory w tej grodzi i zobaczę rezultat. Najwyżej jak coś będzie nie tak to wrócę do serii. To znaczy odbuduje przegrodę z fabrycznymi otworami.
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Filtr powietrza | KRIS983 | 2 | 1,190 |
10.05.2020, 23:52 Ostatni post: Pony |
|
Nasączenie oleju filtr powietrza i gaszenie | ole123 | 6 | 2,045 |
05.09.2019, 16:57 Ostatni post: ole123 |
|
Filtr powietrza | kacper-102 | 1 | 1,113 |
11.05.2019, 21:35 Ostatni post: adasiek185 |
|
Filtr powietrza | Notabene. | 1 | 1,181 |
07.04.2018, 12:23 Ostatni post: Simson3k |
|
filtr powietrza zapłon 70/4 | simson514 | 1 | 1,146 |
26.10.2017, 07:05 Ostatni post: jaro5 |