28.05.2023, 19:52
Witam, zastanawiam się na włożenie skrzyni biegów 5 do silnika którego mam zapasowego . Czy ta skrzynia od kniazia 5b za 700zl jest cos warta ?
28.05.2023, 19:52
Witam, zastanawiam się na włożenie skrzyni biegów 5 do silnika którego mam zapasowego . Czy ta skrzynia od kniazia 5b za 700zl jest cos warta ?
28.05.2023, 21:34
Nie wiem, ja jeżdżę na zt tuning 5B i wytrzymała mi 10tys km i 18KM mocy i nic jej nadal nie jest.
28.05.2023, 21:36
Normalna skrzynia 5b nie ma żadnego sensu. Do zwykłej skrzyni 4b dodany jest tylko 5 bieg.
Kup skrzynię DPR sport albo przerób 4b na 4b długą za połowę ceny.
28.05.2023, 21:57
Normalna skrzynia 5B jest super, bo to jakby skrzynia 4B z dodanym 5 biegiem. Jest dobrze skrojona, bo różnica między 4 a 5 biegiem jest ciut mniejsza niż między 3 a 4 biegiem, pozwala dobrze wykorzystać możliwości silnika ze spawakiem. I tutaj dochodzimy do odpowiedzi na twoje pytanie - skrzynia 5B jest wręcz konieczna w wyczynowym silniku o wąskim zakresie rezo, ale w bardziej drogowym secie nie ma sensu, a przy oryginalnym cylindrze DDR albo chińskim spokojnie wystarczy nawet 3B.
28.05.2023, 22:49
Największym problemem skrzyni 4b w Simsonie jest duża różnica obrotów pomiędzy 1 a 2 biegiem i zwykła skrzynia 5b tego problemu nie rozwiązuje.
Dodatkowo skrzynia DPR ma szerokie tryby 1 i 2. Zwykła skrzynia 5b była fajna 10 lat temu jak innych nie było.
31.05.2023, 17:46
Jeśli założył bym cylinder 80 almota będzie lepiej się zbierał ?
31.05.2023, 19:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.05.2023, 19:38 przez twojstara1.)
Lepiej się zbierał od czego?
Jeśli założysz zwykłe 80/2 z gaźnikiem 18mm to Qweta 50/2 cię porobi. Natomiast jeśli założysz tuningowe 80/2 lub 80/4 do tego gaźnik 19/21mm i wydech 32mm lub spawak zapłon de. To i 90km/h GPS powtarzalne możesz osiągać. Tematów na ten temat było sporo poczytaj. Nie ma sensu montować nie tuningowane go 80/2 bo to nic nie da w stosunku do 70/2 a jak będziesz miał 6KM to będzie cud
31.05.2023, 20:01
Z grubsza tak jak pisze twojstara1, z jednym zastrzeżeniem - ja mam 50/4
![]() Najzwyklejszy cylinder S80: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...-s80-almot jest bez sensu, bo dużo taniej masz równie byle jakie S70: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...-s70-wegry a osiągi niewiele gorsze. Dołóż te 130zł prosząc o porting zwykłego cylindra S80: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...-s80-almot nawet stosunkowo niewielki porting okien do 26mm/35mm daje znaczny przyrost mocy. A jeśli chcesz naprawdę porządnego kopa to możesz wybrać ten (jest od razu z tłokiem): https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...ok-barikit taki cylinder ze spawakiem pozwoli ci przekraczać 100km/h w prawie każdych warunkach.
31.05.2023, 20:33
Kartery tokarz i tak musi rozwiercać powyżej 60cc ? Gażnik jaki pod niego będzie dobry ? Myślałem i bingu są używki po 400
Kartery S51 mają średnicę otworu 46mm, a sam tłok od S80 ma średnicę 48mm, więc tak jakby... trzeba
![]() twojstara1 wyżej już ci napisał że gaźnik najlepiej o średnicy 19mm lub 21mm. Bing ma średnicę wewnętrzną 15mm więc jest o wiele za mały do cylindrów S80. No chyba że celujesz w jakieś 5-6 koni, wtedy spoko.
01.06.2023, 06:18
No to jaki gaźnik będzie odpowiedni
01.06.2023, 10:48
Kilka opcji które przychodzą mi do głowy:
- Mikuni VM20 - Dellorto PHBG - OKO PWK - BVF 21n1-11 Ważne żeby był markowy, nie podróba. I którego byś nie wybrał to powinieneś też mieć do niego kilka dysz głównych do regulacji, a najlepiej też dysze jałowe - będzie ci to potrzebne do wystrojenia gaźnika pod dany cylinder.
01.06.2023, 14:30
Gaźnik BVF 21n1-11 ma taką samą wydajność jak każdy inny o średnicy gardzieli 21mm.
Natomiast czy gaźnik o średnicy gardzieli 21mm będzie wystarczający do cylindra 80cm³, to zależy jak wystrojony jest cylinder (wysokości okien, wymiary kanałów, kształt wydechu). Tu jest prosta zależność - im większa moc silnika tym powinna być większa średnica gardzieli. Dla ułatwienia wrzucam wykres zależności: ![]() Według tego wykresu: Gaźnik 16mm jest odpowiedni dla mocy od 3,5 do 7 KM Gaźnik 19mm jest odpowiedni dla mocy od 5,5 do 10 KM Gaźnik 21mm jest odpowiedni dla mocy od 7 do 12 KM A czy silnik będzie się zalewał czy pracował ubogo zależy tylko i wyłącznie od CIEBIE, a mianowicie od tego jaką zastosujesz dyszę główną. I uprzedzając twoje następne pytanie, o to jaką dyszę główną powinieneś zastosować, odpowiadam NIE MAM POJĘCIA. Musisz sam dobrać. W moim gaźniku Dellorto PHBG zakładałem dyszę od 75 do 105, w zależności od tego jaki miałem cylinder i jaki wydech. Przy czym nie zawsze musi to być prosta proporcja wielkości dyszy do mocy silnika, bo czasami do nieco słabszego setu musiałem dać wręcz większą dyszę. Nie ma prostej reguły.
01.06.2023, 15:16
Rozmawiałem z kolegą , że miał 70 i była bardzo odczówalna różnica , i że nie trzeba frezować okien w karterach tylko stoczyć pod tuleje czy to prawda?
01.06.2023, 20:25
Blok rozwiercić trzeba. Bez dwóch słów. A okna, raczej się nie zgraja , w sensie cylinder a blok. Ja musiałem wręcz nadlac bloku bo ledwo się to uszczelnialo i puszczało bokiem
Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli
![]() DDR power ;D Moja suka ;* http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348 "Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
No oryginalne S70 ma o 2 konie więcej niż oryginalne S51, więc to nie jest nic dziwnego że jest odczuwalnie mocniejszy. Aczkolwiek kolega twojstara1 ostatnio opowiadał, jak to wsiadł na oryginalne S70 i się zawiódł, bo okazał się znacznie słabszy od jego 60/4. Tak więc da się zrobić więcej mocy z mniejszej pojemności, bez rozwiercania karterów. Wszystko kwestia strojenia setu.
Zobacz na przykład jak jedzie mój simson z cylindrem 50/4: No i tak jak mówi adasiek185 - kanały karterów do kanałów cylindra i tak trzeba będzie dostosowywać, bo bardzo rzadko do siebie pasują.
02.06.2023, 12:31
Wszystko idzie samemu zrobić. Trzeba mieć giętką końcówkę dremela i dobra końcówkę do szlifowania.
A dobrze robi. Chylo, Wojtala, jackmotors
Otwory ssące do cylindra? Czy masz na myśli kanały płuczące w karterach?
To bardzo proste, możesz rozfrezować sam. Jak już obrysujesz sobie kształt kanałów cylindra na karterach, to potem nadmiar materiału możesz zfrezować miniszlifierką dremel czy tam proxxon, taką o: ![]() Od biedy możesz po prostu kupić frez na wiertarkę np. w castoramie, takie: ![]() Tylko że wiertarka jest dość nieporęczna i musisz zapewnić dobry chwyt, inaczej frez wyskoczy z kanału i pocharata przylgnię. Da się, bo sam tak robiłem, ale trzeba ostrożnie. |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
4 bieg | hardbas666 | 56 | 11,200 |
11.08.2015, 22:16 Ostatni post: hardbas666 |
|
4 bieg jak można to zrobic | jarek654 | 20 | 10,510 |
16.07.2009, 15:28 Ostatni post: jarek654 |