28.05.2023, 19:52
Witam, zastanawiam się na włożenie skrzyni biegów 5 do silnika którego mam zapasowego . Czy ta skrzynia od kniazia 5b za 700zl jest cos warta ?
28.05.2023, 19:52
Witam, zastanawiam się na włożenie skrzyni biegów 5 do silnika którego mam zapasowego . Czy ta skrzynia od kniazia 5b za 700zl jest cos warta ?
28.05.2023, 21:34
Nie wiem, ja jeżdżę na zt tuning 5B i wytrzymała mi 10tys km i 18KM mocy i nic jej nadal nie jest.
28.05.2023, 21:36
Normalna skrzynia 5b nie ma żadnego sensu. Do zwykłej skrzyni 4b dodany jest tylko 5 bieg.
Kup skrzynię DPR sport albo przerób 4b na 4b długą za połowę ceny.
28.05.2023, 21:57
Normalna skrzynia 5B jest super, bo to jakby skrzynia 4B z dodanym 5 biegiem. Jest dobrze skrojona, bo różnica między 4 a 5 biegiem jest ciut mniejsza niż między 3 a 4 biegiem, pozwala dobrze wykorzystać możliwości silnika ze spawakiem. I tutaj dochodzimy do odpowiedzi na twoje pytanie - skrzynia 5B jest wręcz konieczna w wyczynowym silniku o wąskim zakresie rezo, ale w bardziej drogowym secie nie ma sensu, a przy oryginalnym cylindrze DDR albo chińskim spokojnie wystarczy nawet 3B.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
28.05.2023, 22:49
Największym problemem skrzyni 4b w Simsonie jest duża różnica obrotów pomiędzy 1 a 2 biegiem i zwykła skrzynia 5b tego problemu nie rozwiązuje.
Dodatkowo skrzynia DPR ma szerokie tryby 1 i 2. Zwykła skrzynia 5b była fajna 10 lat temu jak innych nie było.
31.05.2023, 17:46
Jeśli założył bym cylinder 80 almota będzie lepiej się zbierał ?
31.05.2023, 19:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.05.2023, 19:38 przez twojstara1.)
Lepiej się zbierał od czego?
Jeśli założysz zwykłe 80/2 z gaźnikiem 18mm to Qweta 50/2 cię porobi. Natomiast jeśli założysz tuningowe 80/2 lub 80/4 do tego gaźnik 19/21mm i wydech 32mm lub spawak zapłon de. To i 90km/h GPS powtarzalne możesz osiągać. Tematów na ten temat było sporo poczytaj. Nie ma sensu montować nie tuningowane go 80/2 bo to nic nie da w stosunku do 70/2 a jak będziesz miał 6KM to będzie cud
31.05.2023, 20:01
Z grubsza tak jak pisze twojstara1, z jednym zastrzeżeniem - ja mam 50/4
Najzwyklejszy cylinder S80: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...-s80-almot jest bez sensu, bo dużo taniej masz równie byle jakie S70: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...-s70-wegry a osiągi niewiele gorsze. Dołóż te 130zł prosząc o porting zwykłego cylindra S80: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...-s80-almot nawet stosunkowo niewielki porting okien do 26mm/35mm daje znaczny przyrost mocy. A jeśli chcesz naprawdę porządnego kopa to możesz wybrać ten (jest od razu z tłokiem): https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...ok-barikit taki cylinder ze spawakiem pozwoli ci przekraczać 100km/h w prawie każdych warunkach.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
31.05.2023, 20:33
Kartery tokarz i tak musi rozwiercać powyżej 60cc ? Gażnik jaki pod niego będzie dobry ? Myślałem i bingu są używki po 400
Kartery S51 mają średnicę otworu 46mm, a sam tłok od S80 ma średnicę 48mm, więc tak jakby... trzeba roztoczyć pod konkretny cylinder który kupisz.
twojstara1 wyżej już ci napisał że gaźnik najlepiej o średnicy 19mm lub 21mm. Bing ma średnicę wewnętrzną 15mm więc jest o wiele za mały do cylindrów S80. No chyba że celujesz w jakieś 5-6 koni, wtedy spoko.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
4 bieg | hardbas666 | 56 | 11,988 |
11.08.2015, 22:16 Ostatni post: hardbas666 |
|
4 bieg jak można to zrobic | jarek654 | 20 | 11,084 |
16.07.2009, 15:28 Ostatni post: jarek654 |