• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 61 62 63 64 65 … 219 Dalej »
Pojawiają się półbiegi/luz między biegami.Jaka przyczyna?

Pojawiają się półbiegi/luz między biegami.Jaka przyczyna?

jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#1
25.09.2016, 17:27
Jak w temacie.Czy to wina wyrobionego wybieraka?Druga sprawa że często biegi wskakują tak delikatnie że nie czuć że wskoczył i można przelecieć dalej/na następny.Czy to wina sprężyny itp?Części kupować te drogie/oryginalne czy też tańsze węgierskie itp?Nie zawsze drogie jest lepsze.Jakie polecacie części-wybierak/automat itd. to co można wymienić mając zdjętą tylko pokrywę lewą,na co zwracać uwagę.Wymienić jedną część czy zestaw?


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#2
25.09.2016, 18:00
Sprawdź najpierw sprężynkę i wyreguluj biegi.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#3
25.09.2016, 18:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.09.2016, 18:11 przez jaroslaw97.)
Wyregulowane są dobrze.Chodzi o tą małą sprężynkę?
Pojawia się luz między 2-3 3-4.Co jeszcze może być przyczyną?Będę zamawiał części do sprzęgła to by było za jednym.Jeździłem tak ale to "macanie biegów" mnie wkurza.Wydaje się mi że wybierak/beczka miał wiele gładsze te garby niż nowe części,patrząc na foto.Coś jeszcze warto wymienić?Silnik długo remontu nie widział więc obstawiam że części są raczej zużyte,może nie maksymalnie ale są.

Pseudo oryginały czy węgierskie itp?


Piter Offline

Weteran


Postów: 892
Reputacja: 24
#4
25.09.2016, 20:02
Ja mam prawidłowo ustawioną skrzynię biegów i mam luz między wszystkimi biegami i bez problemu mogę je wrzucić - jeśli tego chcę Smile


Simson Blau Enduro 50R
https://picasaweb.google.com/10345189096...uroByPiter

http://mechanik-iglasta.pl
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#5
25.09.2016, 20:37
Części pseudo oryginalne czy węgierskie są coś warte?


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#6
26.09.2016, 06:57
Nie możesz mieć luzu między biegami, jak tak miałem w 5b to wymieniłem sprężynkę od kulek oraz wybierak i sprężynkę od dociskania beczki. Części kupuję u jacka i nie zawsze ori.
Nigdy nie trafiłem czegoś badziewnego oprócz tłoczka mza.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#7
26.09.2016, 22:24
Dzięki


jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#8
01.10.2016, 22:09
Uporałem się ze sprzęgłem,okazało się że tarcze lekko spuchły ale równo wychodziły podczas wciskania sprzęgła i to mnie zmyliło.Kupiłem różne części tylko nie tarcze bo wydawało się że są ok.Dzisiaj po raz kolejny rozebrałem bo dalej ciągnęło,choć tarcze wydawało się że dobrze wyłaziły.Tak długo to oglądałem aż wyjąłem tarcze ze zbieraka i każdą wkładałem oddzielnie do kosza.Trzy tarcze wchodziły w kosz z lekkim oporem ale nie wielkim ,a trzecia to już ciasno choć wszystkie dużo lżej niż miało to miejsce wiosną.Ponieważ nie miałem tarcz to obecne delikatnie pod szlifowałem i problem zniknął.Tarcze za 50 zł i 3000 km i takie problemy.Przestało zgrzytać.Czasami by wcisnąć jedynkę trzeba motor ruszyć kilka centymetrów przód lub tył.Wina wybieraka????Miałem go w łapach to wydaje się że sprężyna już wyrobiona i ten ruchomy element lata na boki sporo względem elementu do którego przykręca się dźwignię zmiany biegów.I kolejna sprawa to beczka ma luz osiowy około 1mm,na co ma to wpływ?


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#9
02.10.2016, 10:17
Musisz zlikwidować luz osiowy beczki, może to być przyczyna twoich problemów.
Luz na beczce ustawiam na 0,2 0,4mm


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#10
02.10.2016, 11:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.10.2016, 11:11 przez jaroslaw97.)
Ok.Muszę zamówić podkładki.Tylko nie wiem jakie bo zapomniałem zmierzyć tą obecną a złożyłem już.A jakie są objawy gdy wybierak/kosa jest wyrobiona?

Od czego puchnie sprzęgło?Przegrzany,czy od mieszania/wymiany na olej innego rodzaju?A krzywy kosz od czego się robi?Powiedzmy gdy chciałem włożyć tarczę do kosza to musiałem kilka razy obracać ją by wybrać pozycję gdzie najlepiej weszła/lżej i wtedy ją tylko pilnikiem poprawiłem,gdy ją przesunąłem o jedno lub więcej pole to nie pasowało,czyli kosz nie równy.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#11
02.10.2016, 11:40
Jak kosa będzie wyrobiona to będziesz miał duży przeskok na dźwigni góra dół, i biegi mogą nie wchodzić.
Co do tarcz to puchnięcie może być spowodowane złym olejem.
Kosz w twoim przypadku może być faktycznie nie równy.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#12
02.10.2016, 14:36
1.A może to kosa powoduje że wskakuje luz między biegami i raz jedynka wchodzi dobrze a raz trzeba jak by pchnąć motor?Na wałku sprzęgłowym też jest luz i na łożysku ,to biorę na to poprawkę że lepiej to nie będzie chodzić.Po czym poznać czy jest wyrobiona kosa?
2.W sklepie JM jest kosa pseudo oryginał za 60 zł i Węgierska za 20 zł.Którą ewentualnie wybrać?Kosz jest krzywy i to pewnie też może być przyczyną złego wysprzęglania choć teraz jest raczej ok.
3.Z samego rana trochę klei,olej Castrol 80W,może jeszcze za gęsty,latem miałem Castrol 80W90 i śmigało super.Oprócz wymienionych olei to tarcze widziały tylko jeden tani olej a mianowicie Venol 75W90,wlałem na próbę i faktycznie mniej kleiło niż na tym 80W90 ale na ciepłym źle wchodziły biegi.Czy Motul o tej samej gęstości co Castrol mniej klei sprzęgło na zimnym i jaki ten Motul ewentualnie?Jak by na zimnym miało też kleić to szkoda kasy na ten olej.A może to normalne że klei przy tych temperaturach?Motor na dworze/wietrze.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Różnica między oryginalnym wydechem a FI32 jaroslaw97 18 5,262 16.09.2024, 18:46
Ostatni post: twojstara1
  Różnica między 60/4 a 60/2 Xdynxx 12 3,132 13.05.2019, 16:59
Ostatni post: Xdynxx
  Dziwna sprawa z biegami Diablo 2 1,226 15.09.2018, 12:14
Ostatni post: Diablo
  Różnica między 60/4 a 70/4 ??????? jaroslaw97 6 2,247 17.05.2018, 19:48
Ostatni post: jaroslaw97
  Luzy między biegami Simson70 1 1,370 08.03.2018, 20:03
Ostatni post: Pawelek01

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa