Nie wiedziałem dokładnie czy to dobry dział. Jakiś czas temu kupiłem Simsona set 60/4 ze spawakiem (platyniarz) 1.8 przed GMP, gaźnik amal 19T. Na początku jeździł te 90km/h, zmieniłem raz na kilka kilometrów wydech na seryjny z lekkimi przeróbkami amatorskimi nie wiem dokładnie co było w nim robione przed kupnem w tym seryjnym wydechu, po zamontowaniu spawaka nie jeździł już tak jak wcześniej teraz jeździ około 79km/h. Teraz pytanie czy zmiana tłumika mogła coś zmienić z góry dziękuję. (przebieg sima to 4500 po remoncie).
Simsony.info
Forum o Simsonach
Dyskusje
Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.

17.05.2021, 07:56
Nie ma takiej możliwości żeby podmiana wydechu na jakiś czas zmieniła cokolwiek w silniku. Być może to jakiś zbieg okoliczności - w dyszę główną wpadł kamyczek, przypchał się filtr powietrza, wysrał się simmering na wale itp.
BTW te 1,8mm przy wielokanałowcu ze spawakiem nie ma racji bytu. Pod każdy set trzeba indywidualnie stroić zapłon. U mnie przy spawaku musiałem ustawić prawie 3mm, bo poniżej 2mm w ogóle nie było mocy.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Rozumiem Qwet czyli tłumik nic nie zmienił, czyli może to być problem z niektórym z simeringów lub gaźnikiem, zapłonem? Niby na tym 1.8 jechał te 90 dziwne ale prawdziwe, czytałem na innych wątkach że ustawiają niektóre osoby na 1.6 i śmiga. Z tym ustawianiem zapłonu trzeba posłużyć się metodą prób i błędów.
Może być mnóstwo powodów. Nie wiem co się działo przez ten czas co jeździłeś na seryjnym tłumiku, mógł strzelić pierścień, rozszczelnić się głowica, wytrzeć krzywka przerywacza i mnóstwo innych rzeczy. Nie mam szklanej kuli żeby wróżyć.
Po każdej modyfikacji silnika warto skorygować zapłon. Jak nie masz hamowni to musisz robić to na czuja. Zaczynasz na przykład od 1,4mm, potem jedziesz w górę co 0,2mm i za każdym razem zapisujesz na kartce subiektywne odczucia. Wygląda to na przykład w ten sposób: 1,4 - lipa jak smok 1,6 - troche lepiej ale nadal lipa 1,8 - zdecydowanie lepiej 2,0 - zaczął być mocny 2,2 - wyrywa kierownicę z rąk 2,4 - bez zmian 2,6 - bez zmian ale chyba już ciut słabszy 2,8 - zdecydowanie zaczyna być słabszy 3,0 - znacznie słabszy i chyba słyszałem spalanie stukowe Przy takim rozkładzie powinieneś ustawić pomiędzy 2,2mm a 2,4mm. Tak jak mówiłem u jednych silnik ma największą moc przy 1,4mm a u innych przy 3,0mm, to zależy od miliona czynników, nie da się tego obliczyć/wyznaczyć, zawsze trzeba regulować doświadczalnie. 1,8mm daje największą moc tylko przy cylindrze 50/2 DDR i tylko przy oryginalnej głowicy i tylko przy oryginalnym wydechu i tylko przy oryginalnym gaźniku i dyszach itp. Generalnie ustawiasz 1,8mm tylko jak masz wszystko fabryczne. A każda zmiana czegokolwiek przesuwa punkt max mocy, najbardziej zmieniają wielkość i ilość kanałów cylindra i układ wydechowy.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Dziękuję za wskazówki spróbuję to rozwiązać. Pierścień jest w porządku poniważ jakiś czas temu szpilkę cylindra zmieniałem bo się urwała na szczęście nie w karterze. A jak to wygląda z regulacją gaźnika odkręcam śrubę od mieszanki o 2.5 obrotu i bawię się iglicą?
17.05.2021, 15:33
Bardzo szczegółowy tutorial o regulacji gaźnika BVF:
http://simsony.info/Thread-Regulacja-gaz...ecia-video
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
18.05.2021, 09:14
Czyli, regulacja Amala wygląda bardzo podobnie do BVF?
18.05.2021, 09:23
Faktycznie, na początku tematu wspomniałeś, że masz gaźnik AMAL. Regulacja wiele się nie różni. Zobacz na przykład tu:
http://www.simsonrulez.fora.pl/simson,1/...34314.html Poza tym całą wiedzę możesz znaleźć w internecie. https://www.google.com/search?q=AMAL+reg...e&ie=UTF-8
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
18.05.2021, 09:26
Jeszcze raz dziękuję za pełną dawkę wiedzy na ten temat.
18.05.2021, 22:56
Jaka jest kolejność regulacji najpierw gaźnik do momentu aż go będzie prawie zalewać tzn. Reguluje zaczęło go zalewać więc zmniejszam dawkę, po gaźniku wyregulować zapłon?
19.05.2021, 07:22
Zapłon regulujesz wtedy kiedy masz założoną właściwą dyszę główną, która daje stosunkowo bogatą mieszankę przy pełnym otwarciu przepustnicy. Ustawienie śrubki składu mieszanki nie ma znaczenia, bo nie ma wpływu na pracę silnika powyżej 1/4 otwarcia przepustnicy.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
19.05.2021, 11:51
Rozumiem
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
BVF 21n1-11 problem z regulacją | Daroodre | 2 | 132 |
23.12.2024, 15:28 Ostatni post: HaXbOx |
|
Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T | Jakubin | 9 | 1,532 |
23.05.2022, 21:36 Ostatni post: Jakubin |
|
Regulacja gaźnika | bomBer | 0 | 912 |
23.06.2019, 18:41 Ostatni post: bomBer |
|
Regulacja gaźnika 16n1-11 | Arek67 | 5 | 7,715 |
30.03.2018, 20:53 Ostatni post: Arek67 |
|
Regulacja gaźnika | Simsonmaniacc | 5 | 1,982 |
04.05.2017, 09:41 Ostatni post: Simsonmaniacc |