• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 … 11 12 13 14 15 … 55 Dalej »
Problem z tylnym światłem i ładowaniem.

Wątek zamknięty 
 
  • 0 głosów - średnia: 0
Problem z tylnym światłem i ładowaniem.
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#1
16.04.2018, 19:50
Witam. Mam simson s51 4biegowy instalacja 12v zaplon elektroniczny elba + ewr. Problem w tym ze nawet przy wyłączonym zapłonie, gdy lekko kopne starter zapala sie tylna żarówka' a gdy mocniej to się przepala. Instalacje podłączyłem zgodzie ze schematem . Tylne światło łączy sie z cewką świetlną w potrójnym styku. Nie mam również ładowania akumulatora . Przy przełączaniu świateł krótkie długie słychac jak porusza się lekko magneto. Możliwe ze to wina ELBY czy raczej EWR? Kierunkowskazy z ELBY działają.
Grzegrzyk
Offline

Zaawansowany

Postów: 419
Pojazd: Simson S51 1982r
Skąd: Lubelskie
Dołączył: 26-12-2017
Reputacja: 13
#2
16.04.2018, 21:58
Podrzuć schemat, z którego korzystałeś. Są dwie wersje z EWR/ESB.
Pomogłem? Zostaw plusa!
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#3
16.04.2018, 22:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2018, 22:16 przez darcioww.)
Używałem tego schematu. Jak mogę odróżnić Ewr od Esb-1, bo już nie jestem pewien czy to esb czy ewr.


Załączone pliki
.pdf   s51-1c_d (4).pdf (Rozmiar: 190.55 KB / Pobrań: 5)
Grzegrzyk
Offline

Zaawansowany

Postów: 419
Pojazd: Simson S51 1982r
Skąd: Lubelskie
Dołączył: 26-12-2017
Reputacja: 13
#4
16.04.2018, 22:16
A przednia żarówka? Masz założoną, przepaloną?
Pomogłem? Zostaw plusa!
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#5
16.04.2018, 22:17
Przednia załozona i normalnie pali.
Grzegrzyk
Offline

Zaawansowany

Postów: 419
Pojazd: Simson S51 1982r
Skąd: Lubelskie
Dołączył: 26-12-2017
Reputacja: 13
#6
16.04.2018, 22:22
A żarówka z tyłu jest odpowiednia? Nie jest na 6v?
Pomogłem? Zostaw plusa!
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#7
16.04.2018, 22:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2018, 22:29 przez darcioww.)
To jest EWR lub ESB1 wedlug schematów po nr wygląda to to na ESB1 . Myślałem cały czas ze to ewr bo nawet kolory przewodów jakie wchpdzą sie zgadzają i styki też. Pisze na obudowie 8107.10. Z tyłu 12v.
Grzegrzyk
Offline

Zaawansowany

Postów: 419
Pojazd: Simson S51 1982r
Skąd: Lubelskie
Dołączył: 26-12-2017
Reputacja: 13
#8
16.04.2018, 22:41
Wydaje mi się, że oba te urządzenia działają tak samo i są tak samo zbudowane. Jeśli się mylę, to czy ktoś mógłby mi naświetlić różnicę między nimi?
Pomogłem? Zostaw plusa!
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#9
17.04.2018, 09:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.04.2018, 19:44 przez darcioww.)
Tu mam dwa kolejne schematy ale z ESB lecz różni lekko się połączenie . Miedzy innymi 31C z ESB idzie bezpośrednio na mase, a z cewki przewód biało czerwony wchodzi na styk 59 stacyjki, a w schemacie w którym podłączałem wchodził na styk potrójny. Podłączyłem tak że ESB styk 31c na mase a z cewki bialo czerwony na styk 59 stacyjki. Światło tylne działa lecz po dodaniu gazu się przepala i w dalszym ciagu brak ładowania.


Załączone pliki Miniatury
       
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#10
18.04.2018, 00:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2018, 01:54 przez IFA_1988.)
Cytat:Problem w tym ze nawet przy wyłączonym zapłonie, gdy lekko kopne starter zapala sie tylna żarówka'

Tak jest przy wersji schematu instalacji ze światłami włączonymi całą dobę.

Cytat:Przy przełączaniu świateł krótkie długie słychac jak porusza się lekko magneto.

Czy ja dobrze zrozumiałem, magneto (koło magnesowe) porusza się przy przełączaniu światła krótkie/długie?

Cytat:Światło tylne działa lecz po dodaniu gazu się przepala i w dalszym ciagu brak ładowania.

Po ostatnim poście zrozumiałem, że przepiąłeś wg. schematu ze światłami tylko w pozycji 2 (czyli normalnie).
Miałeś kabel szaro-biały łączący punkt potrójny ze stykiem 56 stacyjki?

Co do braku świateł:
-odepnij tylne pozycyjne z punktu potrójnego (żeby nowej żarówki nie spaliło)
-zmierz napięcie pomiędzy masą a stykiem 59 na ESB-1/EWR przy dodawaniu gazu.
Napięcie nie powinno się zwiększyć ponad 14 V. Jeśli się zwiększa to ESB-1/EWR nie działa prawidłowo.

Co do braku ładowania, to zmierz napięcie (na pracującym silniku):
- pomiędzy stykami 59a i 59b EWR (powinno być)
- zmierz napięcie pomiędzy stykiem 59ab EWR a masą (powinno być)
- pomiędzy stykiem 49 ELBA-y a masą (powinno być i nie przekraczać 14,3 V przy dodaniu gazu).
Opisz jak wyjdą pomiary.
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#11
18.04.2018, 06:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2018, 16:30 przez darcioww.)
Ten przewód szaro biały co idzie na styk potrójny u mnie jest cały biały a z niego wychodzi (są dwa połączone jednym konektorkiem) krótki biało czarny który dalem na stacyjke 56. Reszte postaram sie zmierzyc jak wróce ze szkoły. Styk 59 esb - masa do 48 v prad przemienny . 59a-59b EWR - do 50v prad przemienny . 59ab EWR - masa od 14.5v do 50v . 49 ELBA - masa -0v na przemiennym a stały 0.4v . ( nie wiem czy z tego styku powinien byc stały czy przemienny)
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#12
18.04.2018, 18:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2018, 18:12 przez IFA_1988.)
Cytat:Ten przewód szaro biały co idzie na styk potrójny u mnie jest cały biały

Tak, pomyliło mi się, powinien być biały.

Cytat:59a-59b EWR - do 50v prad przemienny .
59ab EWR - masa od 14.5v do 50v .
Czyli cewka ładowania i prostownik w EWR wyglądają na sprawne.

Cytat:Styk 59 esb - masa do 48 v prad przemienny .
59ab EWR - masa od 14.5v do 50v .
Czyli EWR nie działa prawidłowo, nie zwiera po przekroczeniu 14V na cewce od świateł, a na 59ab EWR - masa odkłada się 14.5v.
Chyba w EWR poszedł tyrystor.

Cytat:49 ELBA - masa -0v na przemiennym a stały 0.4v . ( nie wiem czy z tego styku powinien byc stały czy przemienny)

Stały. A mierzyłeś napięcie styk 49 ELBA -masa przy podłączonym i sprawnym akumulatorze (z napięciem ok. 12V na aku) ? Powinno nie przekraczać 14,3 V przy dodaniu gazu, przy podłączonym aku.
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#13
18.04.2018, 18:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2018, 19:17 przez darcioww.)
49 ELBA masa napiecie miedzy 12.54v a 12.56v . Aku naladowany teraz ma 12.86v . Czyli w EWR wymienoc tyrystor? . Jakaś nazwa tego tyrystora? Bo na nim czytelne jest tylko KT2......00.
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#14
18.04.2018, 19:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2018, 19:27 przez IFA_1988.)
Cytat:49 ELBA masa napiecie miedzy 12.54v a 12.56v
Na pracującym silniku?

Cytat:Czyli w EWR wymienoc tyrystor? .
Można spróbować, tylko to mi przychodzi do głowy jako prosta i tania naprawa.
Ale może się okazać że wymiana tyrystora nic nie da, bo poszło coś w elektronice odpowiedzialnej za załączanie tyrystora.
Wtedy to już trzeba szukać elektronika który by to ogarnął.
Albo kupić cały nowy EWR (chyba ponad 100 zeta), a wtedy nie wiem czy nie lepiej wyjdzie zastąpienie go regulatorem od skutera za kilkanaście zeta.
Zwłaszcza że ELBA też podejrzanie wygląda.

Cytat:Jakaś nazwa tego tyrystora?
Wg schematu:
https://obrazki.elektroda.pl/2048546900_1363194109.jpg
to KT201/300.
Tutaj:
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?s...4933&st=15
coś wspominają o KT 206.
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#15
18.04.2018, 21:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2018, 22:24 przez darcioww.)
Tak na pracującym silniku. W piątek kupie tyrystor i sprawdzę . A jak jest z tym chinskim regulatorem ? Jaki to by musiał być i jak go podłączyć? Lepsze EWR czy od chinczyka? Bo jeśli chińczyk by dawał rade i nie bylo by problemu z podłączeniem to nie był by zły pomysł. Elba wtedy zostaje ?
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#16
18.04.2018, 22:49
Cytat:Tak na pracującym silniku.
No to chyba po ELBA-ie. Nie wiem czy też nie będzie do wymiany (tyrystor albo cała ELBA).

Cytat:A jak jest z tym chinskim regulatorem ? Jaki to by musiał być i jak go podłączyć?
Obstawiałbym ten schemat (tutaj ładowanie jednopołówkowe, można zrobić dwupołówkowe wykorzystując mostek z EWR):
https://obrazki.elektroda.pl/9327348600_1339050039.jpg
i ten temat:
http://simsony.info/Thread-Zastapienie-E...d-skuterow

Cytat:Lepsze EWR czy od chinczyka? Bo jeśli chińczyk by dawał rade i nie bylo by problemu z podłączeniem to nie był by zły pomysł.
No właśnie regulator od skutera jest kilka razy tańszy niż EWR (a robi właściwie to samo) i ELBA (którą też chyba będzie trzeba wymienić).
Nie trzeba od razu kupować dwóch regulatorów, można kupić jeden i zobaczyć jak się sprawdzi jako zamiennik ELBA-y i EWR.
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#17
18.04.2018, 22:55
Bo Elbe już mam zamówioną ale moge anulować jeszcze zamówienie bo nie wysłali Biggrin . Wiec to jest tak że albo Elba plus regulator od chinola albo dwa regulatory?
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#18
18.04.2018, 23:18
Jedno i drugie (ELBA i EWR) można niezależnie od siebie zastępować regulatorem od skutera;
może być ELBA + regulator zamiast EWR,
może być EWR + regulator zamiast ELBA-y,
mogą być dwa reg.
darcioww
Offline

Wtajemniczony

Postów: 51
Pojazd: Simson S51
Skąd: Łódź
Dołączył: 16-04-2018
Reputacja: 0
#19
18.04.2018, 23:24
Dobra dzięki zamówie dwa regulatory od skutera. Obojetnie jakie? Teraz mam jeszcze pytanie narysował byś mi schemat z dwoma regulatorami zamiast ewr i elby? Do tego musze dać jeszcze przerywacz kierunkowskazow albo wykorzystac ten z elby?
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#20
18.04.2018, 23:42
Cytat:Dobra dzięki zamówie dwa regulatory od skutera. Obojetnie jakie?

No właśnie nie znam się dokładnie na tych typach regulatorów, one się chyba różnią ustawieniem pinów. Więc może nie szalej na razie z zamawianiem dwóch regulatorów, zobaczmy na początek jak przeróbka z jednym będzie się sprawdzać, bo jeszcze się okaże że lipny typ regulatora się trafił.
Przeczytaj ten wątek z forum który podlinkowałem.

Cytat:Teraz mam jeszcze pytanie narysował byś mi schemat z dwoma regulatorami zamiast ewr i elby?
Tak, ale to wolną chwilą.
Cytat:Do tego musze dać jeszcze przerywacz kierunkowskazow albo wykorzystac ten z elby?
Jak jest sprawny, to może zostać z ELBA-y.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (3): 1 2 3 Dalej »


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Brak ładowania, światła stopu i problem z przednim światłem. norbiix12 4 1,586 07.08.2019, 17:47
Ostatni post: IFA_1988
  Problem z Przednim światłem Rafał95 13 3,162 09.02.2018, 23:05
Ostatni post: Rafał95
  Problem z ładowaniem; brak pomysłów qpqp 1 1,325 21.05.2017, 21:38
Ostatni post: arturwietnam
  Problem z ładowaniem i światłami Drake 21 6,385 18.08.2016, 10:24
Ostatni post: San
  Problem ze światłem romek 1 1,058 15.05.2016, 21:54
Ostatni post: jaroslaw97

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa