26.03.2017, 19:06
Wydech oryginał,BVF 16 1-11.Zębatka zmieniona z 16Z na 15Z. Prędkość się nie zmieniła,czyli około 60km/h-tak jak na 16Z,ale to prędkość chwilowa,dopiero docieram i 100km zrobione.Zdecydowanie lepiej ciągnie i nie muli na 4B-ciągnie na nim od 40km/h.Cyl jest zrobiony 36/28 może to wpływa na to że nie dociąga do 70km/h ? Czy też trzeba poczekać aż będzie dotarty?BVF 16 1-11,obecnie dysza 75 iglica najniżej-gdy była na drugim rowku to zamulał przy zmianie biegów z 1 na 2,była 74 i drugi rowek i efekt taki sam jak dysza 75 i pierwszy rowek.Po założeniu 78 był problem z przejściem z biegu 1 na 2 ,zalewało gdy nagle otworzyłem gaz,ale na innch biegach było ok.Zapłon elektronik regulowany,tak samo gaźnik.Zawsze jest lekkie przymulenie przy zmianie z 1 na 2-to znaczy muszę podciągnąć prawie pod maksymalne obroty 20km/h i wtedy dobrze się wkręca.To zamulania było jeszcze bardziej wyczuwalne,nie chciał się wkręcać gdy miałem dyszę 78 i nie całe 20km/h wtedy robił buuu..... zawsze przy tych samych obrotach,po dodaniu nagle gazu,trzeba było dodawać albo powoli bardzo, albo go dociągnąć do końca manetki czyli dobre 20km/h i wtedy szedł.Takie zachowanie jest tylko przy zmianie z 1 na 2,obecnie po regulacji/dobraniu dyszy jest to mniej wyczuwalne ale raczej szybciej niż 60km/h nie poleci.Tak jak napisałem na początku,dynamika poprawiła się znacznie,tylko to przejście z 1 na 2 ale generalnie jest ok.Ważę ponad 100kg i uważam że jak na moją wagę to idzie obecnie super na tej 15Z(dzięki za radę) czy biorąc pod uwagę moją wagę to nie poleci więcej,czy trzeba dotrzeć najpierw?Oczywiście zmiana gaźnika będzie na pewno,wydech też pewnie by podniósł kilka km/h -tylko zastanawia mnie i tak fakt iż leci 60km.Na zwykłym cylu 60cm,silnik miał takie luzy na łożyskach że obecnie gdy ruszam wałem to stuka ,leciałem aż do samego końca 58km/h.Obecny silnik ma wał z wypełniaczami,nowe sprzęgło itd, wszystko z JM,sam składałem,wszystko z dystansowane,odpala super,cichutki aż szok w porównaniu ze starym.Raczej z tego co wyczytałem na forach to mały gaźnik 16mm nie powinien go aż tak ograniczać,prędkość podobna jak na zajeżdżonym silniku,dysze zmieniane,zapłon też,filtr wyczyszczony.Na co by jeszcze można zwrócić uwagę?czy jednak przy moim ciężarze nie szukać przyczyn i dać większy gaźnik i inny wydech?Ale to i tak dziwne że silnik po kapitalce i z lepszym cylem nie leci więcej,czy czekać aż dotrę.Nie wiem ile w tym jest prawdy ,ale kolega twierdzi że jechał 60km/h a dopiero po zrobieniu 400km poleciał 80km/h tylko że ma inny zestaw,wyżej strojony niż mój-ma 35/26 60/4 BARIKIT i C32-czy mogą być takie przeskoki w prędkości?Wszystkie możliwości wyczerpałem odnośnie regulacji itd. Przy 16Z nie było tego zamulania przy zmianie 1 na 2,biorę pod uwagę że akurat ten cyl może mieć przy tych obrotach takie coś,a wcześniej było nie wyczuwalne gdyż była wyższa prędkość.Inni opisują że mają takie przymulenie na innych biegach,w pewnym zakresie obrotów.A może coś z zapłonem nie tak?gdzie ewentualnie szukać jeszcze przyczyny?Silnik po remoncie a prędkość ta sama.Czy zapłon/moduł/cewki może go ograniczać,coś z nim nie tak? Pozdrawiam