Witajcie jak w temacie nie mam za bardzo pojęcia jak wyregulować ten gaźnik w simsonie s51 (cyl 60), czytałem trochę na rożnych stronach i wygląda to tak by zakręcić na maxa i odkręcić śrubkę regulacji składu mieszanki o równe 2,5 obrota, jednak wiadomo jak to jest nie zawsze się sprawdzi. Jakby ktoś mógł i miał czas mi pomóc opisać jak regulować to myślę że sobie poradzę już Ogółem on mi pracuje na każdym ustawieniu składu mieszanki prawie - jeździłem na wykręconej śrubce o 1 obrót, później na 1,75 ostatecznie ustawiłem na 2,5 jednak ja żadnej różnicy nie zauważyłem w pracy silnika, pracował okej i zrywa miał i ma ze ho ho, dlatego nie wiem jak ustawić w najlepszej pozycji tą śrubkę by było okej, a zarazem spalanie i moc silnika wykorzystana..
Simsony.info
Forum o Simsonach
Dyskusje
Regulacja gaźnika 16n1-11
30.03.2018, 14:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018, 14:19 przez arturwietnam.)
Gaźnik reguluj na ciepłym silniku, prawidłowa regulacja będzie objawiać się brakiem dławienia przy dodawaniu gazu, stabilne wolne obroty, nie będzie gasnąć ani na wolnych ani po odjęciu gazu, oraz świeca ma mieć odpowiedni kolor czyli taka ciemniejsza kawa z mlekiem.
Poczytaj jeszcze to http://simsony.info/Thread-Regulacja-gaz...ecia-video .
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
30.03.2018, 17:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018, 17:11 przez jaroslaw97.)
Śrubki nie wykręca się o 2.5 obrota tylko tyle by silnik równo pracował.Trzeba najpierw zagrzać silnik czyli przejechać z 5km i wtedy śrubką od powietrza ustawić tak by silnik miał jak najwyższe obroty,równo pracował i po tym ustawić śrubką od obrotów takie jakie mają być.Przed regulacją ,śrubką od obrotó można ustawić wyższe obroty by nam nie gasł.Oczywiście musi być dobrze ustawiony pływak,zapłon itd itd
http://simsony.info/Thread-Regulacja-gaz...ecia-video
30.03.2018, 18:09
Ten poradnik gdzieś widziałem, czyli mówisz że muszę złapać najwyższe obroty silnika regulując składem mieszanki tylko nw czy mi simek na tą śrubkę będzie reagował i czy będzie się tak dało u mnie to wyregulować...
A co do położenia iglicy jak sprawdzić które położenie będzie najlepsze?
30.03.2018, 19:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018, 19:29 przez jaroslaw97.)
ustawiasz na środku,odpalasz moto i możesz ciut zawyżyć/ustawić obroty .po przejechaniu kilku km ustawiasz mieszankę tak by miał najwyższe obroty a potem korygujesz śrubka ze sprężynką
Jeżeli to MZA itp. to musi być regulacja.miałem kilka tych gaźników i nie było problemu
Dzięki za porady myślę że teraz już wiem co i jak to pewnie podołam, jak będę miał czas to może jutro się wybiorę na regulacje, w razie komplikacji będę jeszcze pytał.. Pozdrawiam
------------------------------------------------------------------ Edit No i tak udało mi sie chwilę czasu znaleźć pojechałem i wyregulowalem go tak jak pisaliście, sklad mieszanki ustawiłem tak by mial najwyższe obroty, później wyregulowalem dolne. Silnik równo na wolnych pracuje nie gaśnie na ciepłym czy zimnym, w srednich i wysokich partiach obrotów tez dobrze pracuje, jednak na niskisch obrotach gdzie np. jade na rownej drodze na 1/2/3/4b dusi sie, calkowicie odjęcie gazu powoduje normalna pracę tak jak sa wyregulowane obroty. Ale jak dam mu gazu na manetce minimalnie do 1,5cm dusi sie zauważyłem tez ze to zależy od tego czy mu ciężko czy nie np. jadac pod gorke sie dusi, a z gorki jest okej na luzie nie ma takiego czegoś i nie dusi się. Oczywiście to nie moja winna ze go dlawie na dużym biegu czy cos bo wtedy gdy sie dusi dziwnie szarpie (przyspiesza i go zwalnia) tak jak by chciał a nie moze, jak pisalem to tylko na wolnych obrotach sie dzieje i nie zawsze przy dodaniu niewielkiej ilosci gazu na manetce, sorka ze dlugi opis ale chcialem to jakos wytlumaczyc by mnie ktos zle nie zrozumial, co to moze byc za przyczyna gaznik wykluczam ze gdzies zapchany bo rozkrecalem go calego i kazda czesc kompresorem przedmuchalem i wymylem benzyna także jest czysciutki, przepustnica ustawiona na środek |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Gaźnik 16n1-11 Jaki kupić | Simsonmaniacc | 2 | 135 |
28.06.2024, 18:41 Ostatni post: Simsonmaniacc |
|
Problem z regulacją gaźnika, zapłonu. | Jakubin | 11 | 2,605 |
19.05.2021, 11:51 Ostatni post: Jakubin |
|
awaryjne czyszczenie dysz w bvf 16n1-11 i innych bvfach | Posimsonowany | 0 | 3,850 |
19.01.2020, 22:54 Ostatni post: Posimsonowany |
|
Regulacja gaźnika | bomBer | 0 | 907 |
23.06.2019, 18:41 Ostatni post: bomBer |
|
Kr 51/1 16N1-5 | cagiva4 | 8 | 2,276 |
31.10.2018, 21:45 Ostatni post: cagiva4 |