• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 55 Dalej »
Regulator 6v

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Regulator 6v
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#1
16.04.2023, 18:37
Witam, podejrzewam że mam uszkodzony prostownik w Simsonie. Chcę założyć chiński regulator na 3 piny i zastanawiam się czy to możliwe? Co z dwoma przewodami od prostownika które szły wcześniej na stacyjkę? Nic się nie stanie jak ich nie będzie?
Drugie pytanie to czy mogę założyć cewkę świateł 12v do instalacji 6v?
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#2
16.04.2023, 20:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2023, 20:51 przez IFA_1988.)
Podeślij link do tego regulatora na 3 pin.
Na ile V ma być ładowanie (6 czy 12)?
To electronic czy przerywacz?
Część prostownika możesz zastąpić diodą (osobną, albo wykorzystując jedną z mostka prostowniczego).
Resztę (dławik, kable szaro-czarne) możesz zostawić.

kamax672 napisał(a):Co z dwoma przewodami od prostownika które szły wcześniej na stacyjkę? Nic się nie stanie jak ich nie będzie?
Nie, natomiast pytanie jak chcesz zrobić ładowanie i zasilanie żarówki tył:
- zasilanie żarówki tył z cewki świateł, ładowanie osobno (jak wersjach 12V)?
- zasilanie żarówki tył z cewki ładowania przez dławik, kable szaro-czarne (jak wersjach 6V)?

kamax672 napisał(a):Drugie pytanie to czy mogę założyć cewkę świateł 12v do instalacji 6v?
Kable wytrzymają, nie sprawdzałem czy same otwory w statorze na cewkę 12V są takie same jak w 6V, ale chyba da się podmienić. W praktyce i tak pewnie trzeba bedzie eksperymentalnie dobierać obciążenie cewki żarówkami (tylna i podświetlenie licznika).
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#3
16.04.2023, 21:34
Ładowanie ma być na 6v, zapłon na przerywaczu. Sprawdzałem diodę prostownika multimetrem to niby jest w porządku. Ogólnie jak akumulator zastąpiłem żarówka 6v 21w to mocno świeciła czyli prąd idzie. Ale gdy podpinam akumulator to i mierze napięcie na odpalonym to nie ulega zmianie. Dodam jeszcze że jak akumulator jest wyciągnięty to w simsonie na wysokich obrotach działają kierunkowskazy. Światło stop tył mam zasilane z akumulatora więc te dwa przewody z prostownika nie są potrzebne??


Załączone pliki Miniatury
   
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#4
16.04.2023, 22:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2023, 23:02 przez IFA_1988.)
kamax672 napisał(a):Ogólnie jak akumulator zastąpiłem żarówka 6v 21w to mocno świeciła czyli prąd idzie.
Ale podłączona była pod cewkę (czerwono - żółty) , pod prostownik (czerwony) czy kabel do akumulatora (za stykiem 30 skrzynki bezpieczników czerwono-zielony)?
Bezpieczniki łaczą?

kamax672 napisał(a):Światło stop tył mam zasilane z akumulatora więc te dwa przewody z prostownika nie są potrzebne??
W oryginalnym podłączeniu są potrzebne do zasilanie tyl. pozycyjnych z cewki ładowania przez dławik:
https://media.akf-shop.de/media/pdf/e2/5f/b2/s50b1.pdf

Do czego teraz jest podłączona żarówka tył (org. szary z 58)?
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#5
17.04.2023, 07:23
Żarówka była podłączona do przewodu idącego z prostownika na bezpiecznik i z bezpiecznika na akumulator. To znaczy że prostownik jest dobry??
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#6
17.04.2023, 17:35
Na to wygląda. Podłączałeś akumulator bezpośrednio pod czerwony z prostownika? Sprawdzałeś ładowanie na innym akumulatorze? Na podłączonym akumulatorze są kierunki i sygnał?
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#7
17.04.2023, 19:31
Nie sprawdzałem na innym akumulatorze
Tak, są kierunki i sygnał
Podłączałem bezpośrednio pod czerwony i było to samo
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#8
18.04.2023, 00:11
A jakie jest to napięcie na akumulatorze po odpaleniu? Nie zmienia w ogóle, czy mało?
Akumulator trzyma napięcie po naładowaniu, czy się rozładowuje?
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#9
18.04.2023, 07:00
Akumulator jest nowy 6v 11ah więc trzyma napięcie
Ogólnie jak napięcie na akumulatorze było 6.30v to po odpaleniu wzrosło może do 6.34v. Nie jestem pewny czy to od ładowania czy po prostu błąd pomiarowy czujnika
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#10
18.04.2023, 23:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.04.2023, 23:41 przez IFA_1988.)
A jakie V jest na wysokich obrotach?
Światła i stop się nie świecą przy pomiarze?
Bo może po prostu V ładowania jest takie, jakie miało fabrycznie być.
Możesz jeszcze zmierzyć prąd ładowania, powinien być między 1.1 a 2.5 A.
kamax672
Offline

Wtajemniczony

Postów: 81
Pojazd: Simson s51 B1-3
Skąd: Będziaki
Dołączył: 19-06-2020
Reputacja: 0
#11
19.04.2023, 06:14
Wczoraj ładownie wróciło i na wysokich obrotach osiągało nawet 7.2V. Niestety ucieszyłem się zbyt szybko bo później okazało się że znowu nie działa. Tylko że tym razem robi się zwarcie na bezpiecznikach gdy wpinam przewód od cewki. Zmierzyłem diodę i okazało się że jest spalona. To dlatego tak iskrzy i robi się zwarcie? (Nawet na zgaszonym silniku)
IFA_1988
Offline

Mechanik
Mechanik
Postów: 902
Pojazd: Simson S51/1 B
Skąd: Małopolska
Dołączył: 23-03-2013
Reputacja: 41
#12
19.04.2023, 22:50
kamax672 napisał(a):Tylko że tym razem robi się zwarcie na bezpiecznikach gdy wpinam przewód od cewki.
Czerwono-żółty idący do styku 59a bezpieczników?

kamax672 napisał(a):To dlatego tak iskrzy i robi się zwarcie?
Możliwe. Jeśli po normalnym podłączeniu akumulatora (do wejścia 30 skrzynki) na wyłączonym silniku masz napięcie akumulatora ne wejściu diody (zielony idący do styku 59a bezpieczników), to znaczy że dioda "puszcza" i jest do wymiany.
Kojotka234
Offline

Początkujący

Postów: 19
Pojazd: Simson S51
Skąd: Poznań
Dołączył: 13-10-2020
Reputacja: 0
#13
27.04.2023, 15:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.05.2023, 10:05 przez Kojotka234.)
Też ostatnio chciałem założyć chiński regulator na 3 piny i zastanawiałem się, cz to wgl możliwe, więc daj znać, czy się udało!

___________________________________________
Wrocław - popularne meble na wymiar w dobrej cenie
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regulator napięcia. Reyser 13 1,945 08.05.2023, 20:42
Ostatni post: IFA_1988
  Regulator uszkodzony psycho-pablo2 1 815 28.03.2023, 11:38
Ostatni post: Qwet
  Elba + EWR czy 2 x regulator od chińczyka? K-r-y-s 2 1,507 14.09.2022, 21:22
Ostatni post: K-r-y-s
  Regulator napiecia vape s51 BOCIAN85 4 1,353 27.05.2022, 14:10
Ostatni post: BOCIAN85
  Prostownik / regulator napięcia simson s51 iksdelelel 4 1,954 26.08.2021, 17:30
Ostatni post: IFA_1988

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa