• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
« Wstecz 1 … 26 27 28 29 30 … 57 Dalej »
Remont silnika

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Remont silnika
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#1
09.03.2015, 09:19
Witam! 2 dni temu jeździłem Simsonem S51 i mi się wał spierdoli***, że tak napiszę. http://www36.zippyshare.com/v/dqX2DWwE/file.html

Chciał bym przeprowadzić remont silnika, na pewno wał z wypełniaczami do wymiany. Chcę również wszystkie łożyska wymienić i co jeszcze mógł bym wymienić przy okazji? 2 miesiące temu miałem wymieniane tarcze sprzęgłowe.

Za bardzo się nie znam na tym, więc proszę was o pomoc. Na remont mam zamiar wydać 400zł a jeśli będzie trzeba to więcej kasy nie będę żałować, cylinder muszę oddać na szlif. Ma lekki rancik, ale to już sobie załatwię za 30zł i nie mam pojęcia, bo chcę również wymienić tłok, cylek 60cm 6kanałowy na tłok to chciałem tak do 100zł.
JarosPL
Offline

PRO

Postów: 1,235
Pojazd: Simson S51 B2-4
Skąd: Lublin
Dołączył: 19-03-2014
Reputacja: 28
#2
09.03.2015, 10:06
Wał, łożyska, symeringi, uszczelki, podkładki dystansowe, możesz kupić komplet śrub imbusowych.
Jeśli chcesz lepszy tłok to meteor mieści się mniej więcej w tej kwocie. Tylko doliczyć jeszxze toczenie cylindra pod dobrany tłok.


BikePics
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#3
09.03.2015, 15:14
Gdybyś mógł dać linki było by super
erwick3
Offline

Zaawansowany

Postów: 398
Pojazd: 1999 Simson S53
Skąd: Pszczyna
Dołączył: 04-06-2014
Reputacja: 6
#4
09.03.2015, 16:21
Trudno nam powiedzieć co będziesz mieć do wymiany, najlepiej rozebrać silnik i wtedy się okaże co trzeba powymieniać. Wszystko co potrzebne do remontu znajdziesz tutaj: http://www.jackmotors.pl
DrOne
Offline

PRO

Postów: 579
Pojazd: simson sr50
Skąd: Tarchały Małe
Dołączył: 19-02-2015
Reputacja: 13
#5
09.03.2015, 19:55
Rozbierz silnik , i popisz sobie na kartce co potrzeba kupić podliczasz ile by cię to wyniosło i czy starczy ci kasy , i kupujesz
Polecam sklep jackmotros.pl !!! Najlepszej jakości części
Jeżeli ci pomogłem daj +

Podczas remontu simson s51
więcej na https://www.facebook.com/pages/Simson-s5...3916250987
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#6
09.03.2015, 20:17
Ło Panie pierwszy raz taKI. pęknięty waĺ.
Łożyska kup jakies koyo, skf, fag
Uszczelniacze , wszystkie uszczelki, oring, segery. Trudno nam mowic co masz kupic . Rozbierz silnik i zobacz co jest zużyte i wymien.
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
Szymcio
Offline

Szymcio

Postów: 2,225
Pojazd: Simson S51
Skąd: Augustów
Dołączył: 14-01-2012
Reputacja: 146
#7
09.03.2015, 21:13
Silnik Simsona jest idealny dla początkujących majsterkowiczów. Ma prostą budowę i łatwy dostęp części. Jeżeli zdecydujesz się sam dokonać remontu to polecam korzystać z filmów instruktażowych, do których linki zamieszczam obok. (film nr 1; film nr 2) Montaż silnika przeprowadza się w odwrotnej kolejności, ale jeśli miałbyś jakiekolwiek problemy to możesz skorzystać z wideofilmów, do których odnośniki zamieściłem w pobliżu. (film nr 1; film nr 2)

Moim zdaniem remont silnika powinno przeprowadzać się raz a porządnie, dlatego osobiście kupuję części najwyższej jakości w internetowym sklepie www.jackmotors.pl i innym zawsze, szczerze go polecam. W razie nawet jakiegoś niepowodzenia reklamacje są uznawane z najwyższym szacunkiem, a miałem już do czynienia z wieloma składami zajmującymi się częściami do pojazdów koncernu IFA.

Podczas remontu silnika podstawą jest wymienić:
  • łożyska - zawsze zachwalam firmę SKF, nigdy się na niej nie zawiodłem jak w Simsonie tak i w samochodach, łożyska najwyższej klasy
  • simeringi - ze względu na to, że zawsze kupuje rzeczy lepszej jakości, nigdy nie używałem simeringów tańszych ze sklepu Jackmotors, podane w linku po przejechaniu 10000km trzymają nadal jak należy
  • oring wałka startera - ponieważ niektórzy o nim zapominają a jest to jeden z najważniejszych elementów dzięki, któremu olej nie cieknie ze skrzyni biegów i biegi działają płynnie
  • sprężyna startera - jeżeli wcześniej jej nie wymieniałeś to polecam zrobić to właśnie teraz, ponieważ po 30000km w prawie każdym Simsonie sprężyna kończy swój żywot (Uwaga! Podczas montażu należy pamiętać o odpowiednim nakręceniu sprężyny!)
  • podkładki, segery, zabezpieczenia - tych rzeczy nie mogę podać, ponieważ nie widziałem nigdy kompletu, na stronie www.jackmotors.pl mozesz skompletować wszystkie, potrzebne do montażu silnika
  • uszczelki silnika - jest to jeden z ważniejszych elementów silnika, który nie był bardzo długo rozbierany (Uwaga! Trzeba pamiętać, aby dokładnie oczyścić miejsca styku uszczelki z elementami, które ma uszczelniać!)

W Twoim wypadku potrzebny jest też wał. Z tego co wywnioskowałem z Twojej wypowiedzi to chcesz kupić takowy z wypełniaczami, które zmniejszają objętość szkodliwą skrzyni korbowej. Ogólnie nad wałem musisz się jeszcze zastanowić, jeżeli będziesz chciał w przyszłości zwiększać pojemność cylindra i go modyfikować.

Pamiętaj. Najpierw rozbierz silnik i sprawdź czy jakaś inna część nie będzie wymagała wymiany a dopiero później zamów podstawowe części i te, które zakwalifikujesz do wyrzucenia. Dzięki temu oszczędzisz pieniądze na wysyłce oraz czas, który jest potrzebny zwłaszcza teraz, gdy sezon motocyklowy powoli się zaczyna. Życzę miłej pracy! Wink
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#8
13.03.2015, 15:11
Witam jeszcze bym prosił o dobranie jakiegoś tłoka aktualnie nie wiem jaki jest w środku tylko pisze K20 i to jest 40,97 no na szlif nie będę oddawać później sobie kupie nowy cykle chce załozyc aby pojeździć jeszcze trochę a później wymienię sobie cykle na nowy
DrOne
Offline

PRO

Postów: 579
Pojazd: simson sr50
Skąd: Tarchały Małe
Dołączył: 19-02-2015
Reputacja: 13
#9
13.03.2015, 15:49
Chcesz nowy tłok .. 1 czy 2 pierścieniowy , lepszej jakości czy gorszej , ile jesteś w stanie wydać na nowy tłok
Jeżeli ci pomogłem daj +

Podczas remontu simson s51
więcej na https://www.facebook.com/pages/Simson-s5...3916250987
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#10
13.03.2015, 16:46
No tłok tak do 100zł no aby tez trochę pojeździć to lepszej jakości a jaka jest różnica miedzy 1 a 2 pierścieniowym ja miałem 2 pierścieniowy
JarosPL
Offline

PRO

Postów: 1,235
Pojazd: Simson S51 B2-4
Skąd: Lublin
Dołączył: 19-03-2014
Reputacja: 28
#11
13.03.2015, 17:48
Kup MZA, może być ten ciemny o odpowiednim wymiarze i będzue najlepiej.


BikePics
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#12
13.03.2015, 19:04
Jedyny jaki znalazłem to ten http://www.jackmotors.pl/tlok-simson-s60...d-114.html ale czy długo by wytrzymał :/
FrasicaPL
Offline

PRO

Postów: 806
Pojazd: Gilera Smt 50
Skąd: Dolnyslask
Dołączył: 22-03-2014
Reputacja: 21
#13
13.03.2015, 19:26
Tłoku mza ci raczej bym nie polecił, nie sa to najlepsze tłoki,
Jak już to zt tuning ale takowy kosztuje ~200zł, więc może przeróbka cylindra pod tłok meteora?
Pomogłem? Daj + Szczerbol2
Supermoto zakochany
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#14
13.03.2015, 19:39
A czy zmieszcze sie w 100 i czy znajde te 40,97
Piter
Offline

Expert
Mechanik
Postów: 876
Pojazd: Simson S51E
Skąd: Kielce
Dołączył: 28-04-2014
Reputacja: 24
#15
13.03.2015, 21:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.03.2015, 21:07 przez Piter.)
Tłok Meteor od Hondy Dio kosztuje 90 zł. Do tego dolicz staczanie cylindra, ja zapłaciłem 15 zł. Nie wiem, w jakim stanie masz gładź cylindra, ale jak już inwestujesz w dobry tłok, to grzech byłoby nie zrobić szlifa. Problem w tym, że następna selekcja Meteora od Dio to 41,50 mm, czyli 0,5 mm większy, jeśli nie szkoda Ci tego tego cylindra to zrób szlif na 41,50 (trzeba będzie dokładnie zmierzyć, aby był dobry luz) i włóż tłoka Meteor. Jeśli nie chcesz robić szlifa to kupujesz tłoka o wymiarze 41 mm, luz powinien być dobry.

Meteor (bez szlifa) -> https://motor-x.pl/tlok-meteor-honda-dio...00-,p.html
Meteor (ze szlifem 0,5 mm) -> https://motor-x.pl/tlok-meteor-honda-dio...50-,p.html
Piston Kit (ze szlifem 0,25 mm) -> https://motor-x.pl/tlok-kompletny-t-k-r-...-mm,p.html

Ten ostatni nie wiem jakiej jest jakości, ja bym nie ryzykował...
Simson Blau Enduro 50R
https://picasaweb.google.com/10345189096...uroByPiter

http://mechanik-iglasta.pl
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#16
13.03.2015, 21:29
No raczej oddam na szlif i dam ten tłok na 2 pozycji
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#17
15.03.2015, 00:07
A cylka mi nie szkoda bo to firmy krzak nic na nim nie jest napisane wiec oddam na szlif ale czy te tlok na 2 pozycji bedzie pasowal oczywyscie po szlifie bo niczego innego nie musze zrobic po szlifie wkładam docieram i jade Smile
Piter
Offline

Expert
Mechanik
Postów: 876
Pojazd: Simson S51E
Skąd: Kielce
Dołączył: 28-04-2014
Reputacja: 24
#18
15.03.2015, 10:28
To nie jest tłok do Simsona i wymaga przeróbki cylindra, a dokładnie:
- stoczenia od dołu o 3 mm (w każdym cylindrze może być nieco inaczej, najlepiej przymierzyć)
Oraz samego tłoka:
- stoczenie dołu tłoka o 2-3 mm
Ciężko kupić oryginalnego tłoka DDR, a MZA to bardzo słaba jakość wg. mnie. Meteor na pewno będzie lepszy.
Simson Blau Enduro 50R
https://picasaweb.google.com/10345189096...uroByPiter

http://mechanik-iglasta.pl
kacper-102
Offline

Stały bywalec

Postów: 134
Pojazd: Simson S51
Skąd: Szymankowo/Tczew/Malbork
Dołączył: 19-11-2014
Reputacja: 1
#19
15.03.2015, 12:01
Aha czyli trzeba skrucic tłok i cylek
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#20
17.03.2015, 20:17
Piter po co toczyć tłoka o 3mm?
83/5/3m
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości kumkwat 22 4,665 08.01.2022, 19:47
Ostatni post: twojstara1
  Remont silnika. Sportingcc11 4 2,427 28.12.2020, 07:56
Ostatni post: jaro5
  Simson s51 remont generalny Soon... Xinap 7 2,554 07.06.2020, 14:58
Ostatni post: Xinap
  Mały remont Grv 1 1,259 04.08.2018, 15:01
Ostatni post: Golibroda
  Remont s50 większy cylinder Czarownik 12 4,363 19.01.2017, 21:55
Ostatni post: jaro5

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa