26.02.2021, 02:54
Witam
Potrzebna wskazówka w temacie działających świateł pozycyjnych na pozycji 2 i 3 stacyjki.
Podłączałem wg schematu http://www.g3studio.pl/img/S51-1B.jpg.
Ten schemat najbardziej odpowiadał oryginałowi.
Efekt jest taki, że na pozycji 2 stacyjki jest tylne i nie ma przedniego (przednie wówczas świeci "mijania"). NA pozycji 3 wyłącza zapłon i świeci przód. Nie świeci tył.
Gdzie leży błąd? A może tak ma być?
Odbudowałem cacko z S51/1 B 12V platyny które mam od nowości i coś tam pamiętam z dawnych lat jego życia. Otóż mostek miał podłączone dwie masy: jedną pod ~ a drugą do -. Zółtoczerwony do drugiego ~ i zielony + wychodził do stacyjki i kostki (piny STOP). Drugą rzeczą którą pamiętam to przerywacz bębenkowy 3 stykowy. I nie miał (nie przypominam sobie) ELBY, regulatora ani nic w tym stylu. Stacyjkę i akumulator. To tyle co był w boczkach. Akumulator zawsze aktywny czyli działający. Światła pozycyjne miał (przód i tył) na pozycjach 2 i 3 stacyjki. Nietypowo też miał od nowości "poganiacz" obok klaksonu. W tamtym czasie przerobiłem STOP na zasilanie z akumulatora i przerywacz kierunków na dwustykowy.
Może coś źle pamiętam z tymi pozycyjnymi?
Będę wdzięczny za sugestie, wskazówkę. Jeśli gdzieś tu istnieje wątek to proszę o wskazówkę do poczytania bo może też przeoczyłem lub się nie dogrzebałem.
Pozdrawiam
Potrzebna wskazówka w temacie działających świateł pozycyjnych na pozycji 2 i 3 stacyjki.
Podłączałem wg schematu http://www.g3studio.pl/img/S51-1B.jpg.
Ten schemat najbardziej odpowiadał oryginałowi.
Efekt jest taki, że na pozycji 2 stacyjki jest tylne i nie ma przedniego (przednie wówczas świeci "mijania"). NA pozycji 3 wyłącza zapłon i świeci przód. Nie świeci tył.
Gdzie leży błąd? A może tak ma być?
Odbudowałem cacko z S51/1 B 12V platyny które mam od nowości i coś tam pamiętam z dawnych lat jego życia. Otóż mostek miał podłączone dwie masy: jedną pod ~ a drugą do -. Zółtoczerwony do drugiego ~ i zielony + wychodził do stacyjki i kostki (piny STOP). Drugą rzeczą którą pamiętam to przerywacz bębenkowy 3 stykowy. I nie miał (nie przypominam sobie) ELBY, regulatora ani nic w tym stylu. Stacyjkę i akumulator. To tyle co był w boczkach. Akumulator zawsze aktywny czyli działający. Światła pozycyjne miał (przód i tył) na pozycjach 2 i 3 stacyjki. Nietypowo też miał od nowości "poganiacz" obok klaksonu. W tamtym czasie przerobiłem STOP na zasilanie z akumulatora i przerywacz kierunków na dwustykowy.
Może coś źle pamiętam z tymi pozycyjnymi?
Będę wdzięczny za sugestie, wskazówkę. Jeśli gdzieś tu istnieje wątek to proszę o wskazówkę do poczytania bo może też przeoczyłem lub się nie dogrzebałem.
Pozdrawiam