02.09.2017, 20:25
MK2 60/4, osiągi są spoko na oryginalnym,przerobionym wydechu-wydech idealny.Więc czy warto wydać kasę an FI 32 enduro? Ponoć przy danych obrotach będzie większa moc w porównaniu ze zwykłym.
02.09.2017, 20:25
MK2 60/4, osiągi są spoko na oryginalnym,przerobionym wydechu-wydech idealny.Więc czy warto wydać kasę an FI 32 enduro? Ponoć przy danych obrotach będzie większa moc w porównaniu ze zwykłym.
02.09.2017, 20:35
Różnica będzie raczej słabo odczuwalna, szkoda kasy.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
02.09.2017, 21:04
http://rzt.de/images/inhalte/shop/dia_sp...puffeb.jpg Wykresy z hamowni dla danych wydechów. Zielony wykres seryjny wydech, niebieski - fi32, czarny - fi32 z bulwą.
02.09.2017, 21:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.09.2017, 21:20 przez jaroslaw97.)
(02.09.2017, 21:04 )adriano19921106 napisał(a): http://rzt.de/images/inhalte/shop/dia_sp...puffeb.jpg Wykresy z hamowni dla danych wydechów. Zielony wykres seryjny wydech, niebieski - fi32, czarny - fi32 z bulwą. Wykres zaprzecza temu co napisał kolega powyżej. (02.09.2017, 20:35 )jaro5 napisał(a): Różnica będzie raczej słabo odczuwalna, szkoda kasy. No właśnie tego się obawiam.Ale pod 70-80/4 to by już musiał być FI32? Ponoć przy zwykłym wydechu dużo by dało zmienić kolano na 32mm - ale nie wiem ile w tym prawdy i jak to przerobić bez spawania.
02.09.2017, 22:01
Nie wiadomo przy jakim cylindrze były sprawdzane te wydechy. Mam u siebie 70/4 i kupiłem fi32 z bulwą i od razu skrocilem kolanko. Jak zamontuje ten tlumik to sprawdzę v max, do jakich obrotów ciągnie i na jakich przełożeniach uciagnie. A masz przerobiony oryginalny wydech, ile Ci wyciąga, na jakich przełożeniach?
03.09.2017, 00:43
Ale przecież piszesz o przerobionym wydechu.
Ori bez przeróbek od fi32 będzie różnica odczuwalna. Wykres pokazuje nam coś więcej niż 60/4 i to na wydechach RZT.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
03.09.2017, 08:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.09.2017, 08:45 przez jaroslaw97.)
(02.09.2017, 22:01 )adriano19921106 napisał(a): Nie wiadomo przy jakim cylindrze były sprawdzane te wydechy. Mam u siebie 70/4 i kupiłem fi32 z bulwą i od razu skrocilem kolanko. Jak zamontuje ten tlumik to sprawdzę v max, do jakich obrotów ciągnie i na jakich przełożeniach uciagnie. A masz przerobiony oryginalny wydech, ile Ci wyciąga, na jakich przełożeniach? Ponoć przy FI32 nie wskazane jest skracanie kolana,co innego oryginalny.Przełożenie 15Z i leci ponad 70 obciążony 140kg,pod wzniesienia nie zwalnia,nisko strojony 28/36 i pali 2.5l. Ale gdyby FI 32 podniósł odrobinę moc to może bym dał 16Z. (03.09.2017, 00:43 )jaro5 napisał(a): Ale przecież piszesz o przerobionym wydechu. Patrząc po mocach na wykresie to nie jest to 60 i trzeba by znać strojenie danego cyla bo tak to ten wykres nic nie daje.Czyli szkoda kasy?Więc żeby przelotowo/bez wycia silnika szedł 60km/h to jednak 70/4?I 16Z ?Lub 15Z i kosz od 70cm?
03.09.2017, 13:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.09.2017, 13:43 przez adriano19921106.)
Nie napisałem, ale miałem już taki sam wydech co teraz kupiłem, sprzedałem bo zmieniłem na spawaka. Bez skrócenia kolanka fi 32 z bulwą jechało porównywalnie do AoA1, byłem zszokowany bo nie odczułem różnicy. Od razu skrócilem kolanko tak żeby wchodziło w tlumik tylko 2cm. 70/4 po tym zabiegu odzyła, w końcu poczułem moc i prędkość poszła w górę o 5 km/h. Nie wiem jak w zwykłym fi32, ale z bulwą skrocenie kolanka pomoglo, dlatego po ponownym kupieniu tego wydechu od razu skrócilem kolanko.
Do przelotowej prędkości 60 km/h tak jak piszesz kosz s70 i zebatka 15z albo 16z, tylko do wielokanalowca takie przełożenie może być za duże, a na pewno nie do 60ccm. Gdybym miał jeszcze raz rozpolawiac silnik to bym rozwiercil kartery pod 80/4, do tego wydech poszerzony fi32 z koszem sprzęgła s70 i zebatka 16z. Taki zestaw byłby najmniej wysilony.
03.09.2017, 19:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.09.2017, 19:46 przez jaroslaw97.)
(03.09.2017, 13:01 )adriano19921106 napisał(a): Nie napisałem, ale miałem już taki sam wydech co teraz kupiłem, sprzedałem bo zmieniłem na spawaka. Bez skrócenia kolanka fi 32 z bulwą jechało porównywalnie do AoA1, byłem zszokowany bo nie odczułem różnicy. Od razu skrócilem kolanko tak żeby wchodziło w tlumik tylko 2cm. 70/4 po tym zabiegu odzyła, w końcu poczułem moc i prędkość poszła w górę o 5 km/h. Nie wiem jak w zwykłym fi32, ale z bulwą skrocenie kolanka pomoglo, dlatego po ponownym kupieniu tego wydechu od razu skrócilem kolanko. Odnośnie przełożenia do wielokanałowca to zależy też od strojenia.Nie brał bym innego jak 28/36 bo ten obecny się sprawdził,nie trzeba wachlować biegami.80 jest zbyt duży ,będzie więcej palił i wskazana by była inna skrzynia by faktycznie go wykorzystać.Więc skoro 60/4 idzie dobre 70 ale przy 55 jest już głośno a zmiana zębatki go osłabi to myślałem o 70/4 nisko strojony i kosz lub zębatka inna.On ma maksymalny moment obrotowy przy niższych obrotach niż 50-60 więc powinno być ok.Nie potrzebuję latać 70 przelotowo bo wtedy by trzeba był tarczowy założyć itd itd.Zbyt duży ruch na drodze i ryzyko przy zwykłych hamulcach a dziennie 50-100km Gdzieś już czytałem że to FI nie wiele dało w porównaniu z przerobionym oryginałem ,gdzie tylko kolano skrócono i wkład nawiercono.Jest możliwość nawet że można pogorszyć.Ale pod 70 to zwykły wydech tak słabo co?
03.09.2017, 20:29
Na oryginalnym wydechu bez przerobek ok. 80 km/h będzie jechac. U mnie bynajmniej było coś koło 80 km/h przy 70/4, koszu s70 i zebatce 15 zębowej.
06.09.2017, 20:02
06.09.2017, 21:52
Tak jak mówisz, można zmienić samą zębatke, kosz s70=ok. 1.5 zebatki przy koszu s51. Skrzynie mam zwykłą 4 biegową.
|
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Różnica między oryginalnym wydechem a FI32 | jaroslaw97 | 16 | 4,842 |
05.09.2024, 18:13 Ostatni post: Qwet |
|
Zmiana cylindra na mniejszy | Artek | 5 | 519 |
12.12.2023, 21:45 Ostatni post: twojstara1 |
|
Platynki 12v z allegro czy warto | BOCIAN85 | 4 | 1,093 |
13.09.2022, 20:10 Ostatni post: twojstara1 |
|
Zmiana tłoka | Kacper.Ppppp | 5 | 1,371 |
26.03.2021, 21:11 Ostatni post: Paul S. |
|
Identyfikacja wydechu | dudason | 5 | 1,458 |
04.09.2020, 21:10 Ostatni post: piotr43267 |