02.12.2016, 18:55
Oczywiście chodzi o sprawdzony/poprawiony.Nie interesuje mnie schemat modułu obecnej produkcji.
02.12.2016, 18:55
Oczywiście chodzi o sprawdzony/poprawiony.Nie interesuje mnie schemat modułu obecnej produkcji.
03.12.2016, 12:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2016, 12:11 przez Kornel[LWG].)
Wpisz sobie na you tube Papier Motovlog. On ma tam u siebie chyba ze 2 filmy z prezentacji modułu własnej roboty chyba bateryjnego. Na tym zapłonie jego iskra osiągała 2 cm. Napisz do niego na Facebooku i on wszystko Ci wyjaśni.
Pewnie ma schemat do tego. Pozdrawiam Kornel
Simson s51b1-4 1988r.
60/2 Black Racnig Ducati Energia —————————————— BMW e90 2.0i —————————————— Hyundai Galloper 2.5TD Exceed 5D ——————————————
03.12.2016, 16:47
(03.12.2016, 12:10 )Kornel[LWG] napisał(a): Wpisz sobie na you tube Papier Motovlog. On ma tam u siebie chyba ze 2 filmy z prezentacji modułu własnej roboty chyba bateryjnego. Na tym zapłonie jego iskra osiągała 2 cm. Napisz do niego na Facebooku i on wszystko Ci wyjaśni. Ten moduł co ma/film to jest do platynek,bierze zasilanie z akumulatora by ustabilizować iskrę itd.Do elektronika nie znalazłem nic,przynajmniej na razie
03.12.2016, 17:42
03.12.2016, 19:03
(03.12.2016, 17:42 )Snake napisał(a): http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...25036.html To jest schemat modułu oryginalnego,siada w nim dioda prostownicza która jest na wejściu itd.Jest tam opisany tylko sposób na sprawdzenie modułu.Nie jest to moduł po modyfikacjach.
03.12.2016, 21:28
Nie jest idealny ale robi robotę.
05.12.2016, 19:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.12.2016, 19:17 przez jaroslaw97.)
Nikt nie ma samoróbki?Czyli muszę sam zbudować/przetestować.
05.12.2016, 23:51
(05.12.2016, 19:17 )jaroslaw97 napisał(a): Nikt nie ma samoróbki?Czyli muszę sam zbudować/przetestować.Buduj testuj i dziel się spostrzeżeniami
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
06.12.2016, 00:04
Powraca stare s.net gdzie nie było gotowców tylko każdy sam musiał sobie wszystko robić
06.12.2016, 00:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.12.2016, 00:36 przez jaroslaw97.)
Jak będzie chwila czasu to będę działał. Muszę się dowiedzieć o sprawdzone źródło/sklep z podzespołami w necie. Bo nic nie da wstawienie mocniejszych elementów gdy będą one słabej jakości. Najlepszy jest moduł brązowy ale wysoki,zresztą taki mam ,a ten niski jest już robiony z innych podzespołów i wytrzymuje mniejsze napięcie z cewki. Dlatego często pada od zbyt dużego napięcia wytworzonego przez magneto nie oryginalne lub złą cewkę. W niemieckich źródłach znalazłem informację że były dwa rodzaje cewek w statorze. Jedna wytwarzała napięcie koło 250V i dobrze działała z wysokim modułem,była super mocna iskra. A potem gdy zmienili na moduł brązowy niski ,to się one paliły od tej cewki,były bardziej awaryjne więc doszli do wniosku że z cewki jest za duże napięcie i wprowadzili cewkę wytwarzającą 150V. Oczywiście jest to logiczne że iskra w tym rozwiązaniu była/jest mniejsza. Czyli jeśli kupować moduł DDR to tylko wysoki,mając trochę szczęścia to będzie on działał z cewkami obecnej produkcji,lub magnetem. Czemu został wprowadzony niski moduł to nie wiadomo. Doczytałem także że usterka impulsatora w statorze jest często banalna. Puszcza tam lut,lub przepala się ścieżka. Można to naprawić. Trzeba delikatnie się dostać do tego z lewej strony,patrząc od środka/wału. Usuwamy delikatnie osłonkę i ukazuje się nam płytka i to wszystko.
Przez jakiś czas były w sprzedaży moduły wzmacniane ,ale zaczęły padać po jakimś czasie i zniknęły. Czy ma ktoś takowy? Jestem ciekawy na jakich podzespołach był robiony i czemu gość się wycofał. Mam już sprawdzony schemat/poprawiony ,ale chciał bym porównać podzespoły w tym wzmocnionym z tymi co mam na poprawionym schemacie. Sprawdził bym też je w katalogu. W taki sposób można wyeliminować ewentualne usterki modułu. Trzeba porównać podzespoły. Inna sprawa jest taka że nawet poprawiony schemat nie pomorze gdy trafię na kiepskie jakościowo elementy,a takich jest pełno w sklepach. Ten brązowy moduł był budowany w czasach gdy Niemcy sami produkowali części elektroniczne które były bardzo dobre. To że obecne moduły się palą w części jest spowodowane kiepskimi jakościowo podzespołami. Mam nadzieję że znajdę dobre źródło. koszt części nie ma znaczenia gdyby to było bezawaryjne. Przewidywane wstępne koszty 30-50zł,bazując na lepszych elementach. Choć już sprawdziłem że te lepsze/które sprawdzały się w module są trudniej dostępne. A zamienniki to już nie to. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Opowie ktoś o simsonie ?? | Korbacz | 12 | 4,937 |
29.07.2018, 23:12 Ostatni post: Paul S. |
|
Schemat | AgroMatias | 1 | 1,233 |
02.09.2017, 00:38 Ostatni post: IFA_1988 |
|
stacyjka sr w s51 schemat | simson514 | 0 | 1,331 |
12.03.2017, 14:49 Ostatni post: simson514 |
|
Czy ktoś może polecić dobrego majstra do remontu silnika S51?Nie mam czasu na remont | jaroslaw97 | 10 | 5,375 |
24.09.2016, 08:03 Ostatni post: PiekarzPaola |
|
Czy ktoś stoswa łUnikat-Dodatek do paliw ? | Michuuu | 0 | 1,134 |
10.05.2016, 20:29 Ostatni post: Michuuu |