• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 … 17 18 19 20 21 … 57 Dalej »
Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.

Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.

jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#1
10.02.2017, 21:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.02.2017, 21:48 przez jaroslaw97.)
Tak wygląda mostek prostowniczy wewnątrz-to nic innego jak połączone odpowiednio diody,ale wielu się kłóci nie mając żadnego pojęcia jak jest zbudowany i do czego służy.Mając cztery pojedyńcze diody prostownicze także możemy samemu zbudować taki mostek.Ale najpierw trzeba znać podstawy elektroniki a potem się kłócić.Dotyczy to także prowadzących to forum.


Załączone pliki Miniatury
       


Feberos Offline

Wprawiony


Postów: 77
Reputacja: 4
#2
09.03.2017, 18:49
Dodam od siebie, że taki mostek nazywa się inaczej Gretza,
a diody użyte do jego budowy Zenera - przepuszczają prąd tylko w jedną stronę.

Mostek nie reguluje prądu/napięcia, a jedynie zamienia prąd zmienny (~) na stały (+/-).


Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#3
12.03.2017, 17:33
(09.03.2017, 18:49 )Feberos napisał(a): Dodam od siebie, że taki mostek nazywa się inaczej Gretza,
a diody użyte do jego budowy Zenera - przepuszczają prąd tylko w jedną stronę.

Mostek nie reguluje prądu/napięcia, a jedynie zamienia prąd zmienny (~) na stały (+/-).

Nie diody ZENERA tylko prostownicze.Dioda ZENERA ma całkowicie inne zastosowanie i działanie niż dioda prostownicza.


Feberos Offline

Wprawiony


Postów: 77
Reputacja: 4
#4
23.03.2017, 19:28
A no tak, masz rację - mój błąd.


Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
Grego525 Niedostępny

Wprawiony


Postów: 78
Reputacja: 1
#5
05.05.2017, 21:29
Dlaczego na schemacie masz dwa wejścia prądu zmiennego? Co w przypadku, gdy mam tylko jeden przewód ładujący?
Czy tak połączone diody nie będą działać? Wyjaśnij nam dlaczego tak jest.


Załączone pliki Miniatury
   


Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#6
05.05.2017, 22:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 22:11 przez jaroslaw97.)
(05.05.2017, 21:29 )Grego525 napisał(a): Dlaczego na schemacie masz dwa wejścia prądu zmiennego? Co w przypadku, gdy mam tylko jeden przewód ładujący?
Czy tak połączone diody nie będą działać? Wyjaśnij nam dlaczego tak jest.

Co ty za głupotę namalowałeś?! Podstawy elektronik się kłaniają-zasada działania diody/mostka.Są dwa wejścia prądu zmiennego bo jak sama nazwa wskazuje jest on zmienny więc-raz jest w jednym przewodzie a raz w drugim.Ale za każdym razem przechodzi przez jedną z diod na plus.Gdy jest jeden przewód z cewki,to drugi przewód/koniec cewki jest zmasowany/często nie widoczny i należy go rozmasować,odpiąć od masy i tyle.Ewentualnie można podać do mostka jako drugi przewód podłączony do masy/ramy ale wtedy nie możemy mieć na ramie minusa z aku/mostka-trzeba to wtedy odseparować.

I zobacz sobie dokładnie jak są narysowane moje diody,w którym kierunku/jak przewodzą.To co Ty narysowałeś to tak jak by była jedna dioda-nie jest to mostek prostowniczy.


Grego525 Niedostępny

Wprawiony


Postów: 78
Reputacja: 1
#7
05.05.2017, 22:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 22:38 przez Grego525.)
Yyyy, no dobra, a w LFK masz tylko jeden przewód ładujący.
Racja, nie uczyłem się na elektronika, ale Ty chyba troszkę przegiąłeś z łopatologią.
A jeśli nie chcę rozmasowywać cewki? Napisałeś: prąd raz jest w jednym przewodzie a raz w drugim. Kawałek dalej piszesz, że drugi przewód/koniec cewki jest zmasowany. To na nim ma być prąd?? Chyba sam się w tym pogubiłeś..
EDIT: Wikipedia też głupoty maluje...?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Half-...tifier.png


Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#8
05.05.2017, 22:39 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 22:42 przez jaroslaw97.)
(05.05.2017, 22:24 )Grego525 napisał(a): Yyyy, no dobra, a w LFK masz tylko jeden przewód ładujący.
Racja, nie uczyłem się na elektronika, ale Ty chyba troszkę przegiąłeś z łopatologią.
A jeśli nie chcę rozmasowywać cewki? Napisałeś: prąd raz jest w jednym przewodzie a raz w drugim. Kawałek dalej piszesz, że drugi przewód/koniec cewki jest zmasowany. To na nim ma być prąd?? Chyba sam się w tym pogubiłeś..

Czytaj ze zrozumieniem.Przy LFK nie mostka prostowniczego,regulator ma wewnątrz tylko jedną diodę prostowniczą-tak zwane ładowanie jedno połówkowe.
Gdy cewka ma dwa przewody to raz jest w jednym a raz w drugim-i z jednego i drugiego przechodzi na plus - ładowanie dwu połówkowe/mocne.
Gdy jest podłączony jeden(przykładowo jak przy LFK) to ładowanie jest słabsze bo regulator dostaje tylko z jednego przewodu - ładowanie jedno połówkowe.gdy cewka jest zmasowana to można wziąć z masy ten drugi przewód ale wtedy nie możemy podać minusa wychodzącego z mostka na masę/ramę.gdy mamy dwa przewody z cewki idące na mostek to wtedy minus z mostka dajemy na masę.

Ty człowieku mylisz pojęcia!!!!! Mowa jest o mostku prostowniczym-czyli zestawie czterech diod odpowiednio podłączonych !!! A ty mi pokazujesz jedną diodę

Tu masz wszystko opisane - https://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik


Grego525 Niedostępny

Wprawiony


Postów: 78
Reputacja: 1
#9
05.05.2017, 22:51
Czytaj ze zrozumieniem. Zapytałem, co jeśli mamy tylko jeden przewód i czy takie coś będzie działać. Proste pytanie. Mogłeś napisać od razu, że: to nie jest mostek, tylko ładowanie jednopołówkowe, będzie działać. I tyle.
Opanuj emocje w miejscu publicznym.


Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#10
05.05.2017, 22:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 22:54 przez jaroslaw97.)
Tak wygląda regulator uniwersalny-żółty kolor to układ ograniczający napięcie do 14V , a różowy to regulator napięcia i ma tylko jedną diodę prostowniczą.Dlatego przy LFK łączymy dodatkowo górny prawy pin by ograniczyć napięcie do 14V gdyż LFK generuje dużą moc i oświetlenie jest z tych samych cewek i paliło by żarówki.Przy zwykłym zapłonie simsona nie łączymy tego górnego prawego bo nie ma takiej potrzeby ,gdyż cewka jest słabsza a od świateł jest inna.Czyli gdyby komuś paliło żarówki a ma zwykły zapłon i ELBE , to może podłączyć ten regler tak by ograniczał tylko napięcie na cewce świetlnej -czyli jako ogranicznik napięcia(nie regulator!!!!)

(05.05.2017, 22:51 )Grego525 napisał(a): Czytaj ze zrozumieniem. Zapytałem, co jeśli mamy tylko jeden przewód i czy takie coś będzie działać. Proste pytanie. Mogłeś napisać od razu, że: to nie jest mostek, tylko ładowanie jednopołówkowe, będzie działać. I tyle.
Opanuj emocje w miejscu publicznym.

Jak chcesz dyskutować to sobie najpierw mleko z pod nosa WYTRZYJ.Post dotyczył mostka prostowniczego a nie diody prostowniczej i mi uwagi nie zwracaj.


Załączone pliki Miniatury
   


Grego525 Niedostępny

Wprawiony


Postów: 78
Reputacja: 1
#11
05.05.2017, 22:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 22:58 przez Grego525.)
Prostując Twojego posta, to układ ograniczający napięcie można nazwać regulatorem napięcia. A układ, który zmienia prąd zmienny na prąd stały to układ prostowniczy (prostownik). Tak jak mówią słowa.


Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#12
05.05.2017, 23:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 23:21 przez jaroslaw97.)
(05.05.2017, 22:57 )Grego525 napisał(a): Prostując Twojego posta, to układ ograniczający napięcie można nazwać regulatorem napięcia. A układ, który zmienia prąd zmienny na prąd stały to układ prostowniczy (prostownik). Tak jak mówią słowa.

Ten chiński regler jest potocznie nazywany regulatorem napięcia.Ale on ma w sobie jak by dwa układy i w zależności od potrzeb/jak podłączymy spełnia dwie role-ogranicza napięcie do 14V(żółta część) ale jego w żaden sposób nie prostuje,ogranicza napięcie zmienne z cewki by nie przekroczyło 14V.A druga część prostuje to napięcie i reguluje do 14.7V.Dlatego układ połączeń tego regulatora jest inny przy LFK ,gdzie napięcie wychodzące z cewki już jest ograniczone by nie paliło żarówek a inny przy zwykłym zapłonie.Więc może działać jako regulator napięcia do ładowania aku,lub tylko jako ogranicznik napięcia na światłach-można go zainstalować w przypadku gdy pali nam żarówki.Lub tak jak przy LFK spełnia te dwie funkcje jednocześnie.

Gdy mamy mostek prostowniczy to ten prąd dalej nie jest stały-TAK SIĘ TYLKO POTOCZNIE MÓWI.
A przy jednej diodzie to tym bardziej.Żeby był stały to trzeba by zastosować filtry/elektronikę


Grego525 Niedostępny

Wprawiony


Postów: 78
Reputacja: 1
#13
07.05.2017, 13:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.05.2017, 13:30 przez Grego525.)
(05.05.2017, 22:52 )jaroslaw97 napisał(a):
(05.05.2017, 22:51 )Grego525 napisał(a): Czytaj ze zrozumieniem. Zapytałem, co jeśli mamy tylko jeden przewód i czy takie coś będzie działać. Proste pytanie. Mogłeś napisać od razu, że: to nie jest mostek, tylko ładowanie jednopołówkowe, będzie działać. I tyle.
Opanuj emocje w miejscu publicznym.

Jak chcesz dyskutować to sobie najpierw mleko z pod nosa WYTRZYJ.Post dotyczył mostka prostowniczego a nie diody prostowniczej i mi uwagi nie zwracaj.

Zastanów się najpierw kilka razy, jak się zwracasz do starszych od siebie.
Zadałem Ci proste pytanie NA TEMAT ładowania akumulatora, ale nie idzie z Tobą porozmawiać normalnie.


Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#14
07.05.2017, 17:18
(07.05.2017, 13:28 )Grego525 napisał(a):
(05.05.2017, 22:52 )jaroslaw97 napisał(a):
(05.05.2017, 22:51 )Grego525 napisał(a): Czytaj ze zrozumieniem. Zapytałem, co jeśli mamy tylko jeden przewód i czy takie coś będzie działać. Proste pytanie. Mogłeś napisać od razu, że: to nie jest mostek, tylko ładowanie jednopołówkowe, będzie działać. I tyle.
Opanuj emocje w miejscu publicznym.

Jak chcesz dyskutować to sobie najpierw mleko z pod nosa WYTRZYJ.Post dotyczył mostka prostowniczego a nie diody prostowniczej i mi uwagi nie zwracaj.

Zastanów się najpierw kilka razy, jak się zwracasz do starszych od siebie.
Zadałem Ci proste pytanie NA TEMAT ładowania akumulatora, ale nie idzie z Tobą porozmawiać normalnie.

Ja mam człowieku 40 lat - a w profilu/login prosiłem trzy razy żeby zmienili a teraz mam wylane na to.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  schemat instalacji simson sr 50 zapłon ducati Bodzio91 5 1,062 02.12.2024, 01:08
Ostatni post: Goodnight
  Elba i schemat czy prawidłowy ? maciej75 2 3,074 05.09.2022, 12:29
Ostatni post: JanuszL
  schemat zapłonu lfk BOCIAN85 0 1,281 19.08.2022, 23:31
Ostatni post: BOCIAN85
  Schemat instalacji - Simson S51 12 v na platynkach longi92 1 4,023 02.06.2022, 14:57
Ostatni post: IFA_1988
  schemat Ducati Bialy_komandos 1 1,118 15.05.2022, 23:19
Ostatni post: HoeronixHD

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa